АМКУ зобов’язав Державіаслужбу забезпечити авіаперевізникам конкурентні умови для експлуатації повітряних ліній
Як зазначають у комітеті, Державіаслужба надала перевагу авіакомпанії «Скайап», що поставило її у привілейоване становище порівняно з конкурентами

22 лютого 2024 року відбулося засідання комітету, на якому дії Державіаслужби, які полягали в незабезпеченні можливості для авіаперевізників подати заяви на отримання прав на експлуатацію повітряних ліній визнано порушенням, у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які призвели до обмеження конкуренції.
Про це йдеться на сайті АМКУ.
Згідно з повідомленням, до комітету, до повномасштабного вторгнення росії в Україну, звернувся з заявою авіаперевізник (ТОВ «Біз Ейрлайн») щодо можливих ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях Державіаслужби, які полягають у позбавленні авіаційних перевізників права брати участь у конкурентному отриманні прав на експлуатацію повітряних ліній, а саме: Київ – Тель-Авів (Держава Ізраїль) – Київ, Одеса – Тель-Авів (Держава Ізраїль) – Одеса (Ізраїльські лінії).
«Державіаслужба надає, анулює, відмовляє у наданні та обмежує обсяг прав на експлуатацію повітряних ліній українським та іноземним авіаперевізникам відповідно до Авіаційних правил України», – пояснили в комітеті.
Зазначається, що до Державіаслужби також надійшли заяви від авіакомпанії «Скайап» щодо отримання прав на експлуатацію Ізраїльських повітряних ліній, у зв’язку з невикористанням їх протягом 12 місяців ТОВ «ЯнЕір».
Комісією одночасно було прийнято рішення стосовно двох питань: про анулювання прав ТОВ «ЯнЕір» та надання таких прав авіакомпанії «Скайап». Тобто Державіаслужба не надала часу для надання відповідних пояснень та підтверджувальних документів для ТОВ «ЯнЕір», а також не надала можливості для інших авіаперевізників скористатися своїм правом на отримання таких повітряних ліній.
«Такі дії Державіаслужби призвели до обмеження конкуренції, а саме надання переваг авіакомпанії «Скайап», які поставили її у привілейоване становище порівняно з конкурентами», – наголосили в АМКУ.
У комітеті також нагадали, що через з вторгненням російського агресора на територію України авіаційна галузь на сьогодні не працює, Україна закрила весь свій повітряний простір для цивільних перевезень з 24 лютого 2022 року. На сьогодні припинено будь-які авіаперевезення, зупинилася діяльність десятків авіакомпаній та інших підприємств авіаційного ринку.
«Водночас після відновлення цивільної авіації в Україні важливо забезпечити конкуренцію між авіаперевізниками під час отримання доступу до авіамаршрутів. Тому Антимонопольний комітет зобов’язав Державіаслужбу забезпечити можливість авіаперевізникам на конкурентних умовах брати участь в процесі отримання прав на експлуатацію повітряних ліній після відновлення перевезень, що сприятиме створенню конкуренції на ринку», – йдеться в повідомленні.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що АМКУ оштрафував «Нафтогаз Ойл Трейдинг» на 900 000 грн за здійснення концентрацій без відповідних дозволів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].