Російські військові верфі продовжують отримувати деталі в обхід санкцій через фірми з Хорватії та Італії
“Санкції санкціями, а справи йдуть своєю чергою”, - заявляють в керівництві цих фірм

«Північна верф» у Санкт-Петербурзі та Зеленодольський завод імені Горького в Татарстані, які потрапили під санкції через дії росії в Україні, знайшли спосіб отримувати західні комплектуючі, необхідні для будівництва військових кораблів. У постачанні беруть участь фірми з Хорватії, Італії та Латвії.
Джерело. Про це пише ВВС.
Верфі володіють деякими такими компаніями спільно з партнерами з Євросоюзу. При цьому потрібна продукція закуповується не безпосередньо, а через схеми із посередниками, наприклад, на замовлення підприємства «Морські пропульсивні системи».
Так, у митних даних фігурує хорватська компанія Adria Winch, яка спеціалізується на виробництві палубного обладнання. Екс-глава фірми Мілівой Перузович розповів виданню, що вона працює у росії понад 20 років. Спочатку Adria Winch співпрацювала з «Північною верф'ю», а потім розширила свою діяльність, створивши спільне підприємство із Зеленодольським заводом.
Крім того, фірма має філіал у столиці – «Адріа Вінч у Москві», який регулярно постачає європейські комплектуючі для російських верфей. Наприклад, у 2022 році через неї було закуплено електричні реле гідравлічної буксирувальної лебідки, вироблені французьким Schneider Electric, та запасні частини для швартового шпиля, випущені німецьким Spohn & Burkhardt. Це устаткування призначалося для корабля, що брав участь у боях за острів Зміїний в Україні.
Перузович розповів, що продукція постачалася до росії не безпосередньо, а через посередників у третіх країнах, у тому числі в Туреччині та Китаї.
«Таким було наше рішення – продовжувати роботу. Тому що санкції санкціями, а справи йдуть своєю чергою», – заявив він.
Усього з лютого 2022-го до липня 2023 року компанії, пов'язані з Adria Winch та її дочірніми підприємствами, продали російським верфям запчастин на $1,2 млн.
Ще однією фірмою, яка проводить аналогічну діяльність, є італійська Melcal. Розслідувачі з'ясували, що компанія поставила крани та запчастини до них для суден російського ВМФ, які завантажують боєприпаси на кораблі та підводні човни у відкритому морі. Зараз у росії будуються два такі судна – «Геннадій Дмитрієв» для Чорноморського флоту та «Владімір Пялов» для Балтійського.
Обладнання постачалося через турецькі, китайські та гонконгські фірми, у тому числі до рф надходили запчастини для атомоходів «Фьодор Ушаков» та «Євгеній Примаков». Усього з жовтня 2022 до липня 2023 року російські суднобудівні компанії придбали у Melcal продукцію на $255 тисяч.
Крім цього, постачання для кораблів ВМФ йшли через зареєстровану в Латвії Marine Systems, власником якої у вересні 2022 року вважався Ігор Смолін. Про цю компанію раніше писали європейські розслідувачі. Смолін позбувся латиського активу, але продовжує контролювати російську компанію з аналогічною назвою «Марине Системс», зареєстровану в Санкт-Петербурзі. Компанія активно закуповує суднове обладнання, вироблене в Німеччині, Японії та США і в 2023 показала рекордний прибуток в 11 млн рублів.
Бекграунд. Між тим повідомлялося, що Рада ЄС остаточно ухвалила кримінальну відповідальність за обхід санкцій Євросоюзу.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].