Китайський імпорт російської нафти в березні повторив рекорд червня 2023 року
Рекордному показнику сприяв викуп китайцями вантажів нафти Sokol, від яких відмовилася Індія

росія у березні 2024 року залишилася найбільшим постачальником сирої нафти до Китаю, який збільшив імпорт порівняно із відповідним місяцем минулого року на 12,5% – до 10,81 млн тонн. Статистичні дані Головного митного управління КНР наводить Reuters.
Показник добового імпорту становив 2,55 млн барелів і майже повторив рекордний місячний рівень червня 2023 року, коли країна імпортувала 2,56 млн барелів російської нафти на добу.
Такому зростанню китайського імпорту сприяло два чинники. По-перше, минулого місяця порти країни розвантажили сім російських танкерів із нафтою марки Sokol із далекосхідного нафтового проєкту «Сахалін-1», які протягом останніх трьох місяців перебували у морі. Раніше Індія відмовилася прийняти ці танкери через санкції проти відповідних судноплавних компаній та суден, а також через проблеми із оплатою вантажів. Зазначені вантажі нафти Sokol у березні отримали підконтрольні державі Sinopec, PetroChina, Sinochem, CNOOC і деякі незалежні нафтопереробники.
По-друге, державна компанія CNOOC, один із найбільших імпортерів російської нафти в країні, протягом останніх місяців накопичувала нафту марки ESPO у новому комплексі зберігання потужністю 31,5 млн барелів у східному китайському порту Дуньїн.
За інформацією аналітичної компанії Vortexa, обсяги вивантаження ESPO в Дуньїні почали стрімко зростати після початку експлуатації трьох нових причалів, здатних обробляти танкери класу афрамакс. Зазвичай вантажі ESPO доправляються саме афрамаксами, які перевозять близько 100 000 тонн, або 740 000 барелів нафти. Не відомо, чи були закупівлі CNOOC націлені на створення комерційних запасів або слугували частиною стратегічного резерву Китаю, однак два трейдери, які уважно відстежують потоки ESPO, заявили, що Пекін нарощує свої резерви на випадок надзвичайних ситуацій.
Усього у березні Китай імпортував 42,8 млн тонн сирої нафти. Іншим ключовим джерелом китайського імпорту залишається Саудівська Аравія, яка раніше була найбільшим постачальником до Китаю. Минулого місяця імпорт аравійської нафти помітно зменшився у річному порівнянні – на 29,3%, до 6,3 млн тонн. Добовий експорт становив 1,48 млн барелів.
Серед інших постачальників нафти до Китаю відзначається Малайзія. Крім продажу нафти власного видобутку, країна вважається перевалочним пунктом санкційних вантажів з Ірану та Венесуели. Минулого місяця імпорт із цієї країни збільшився у річному порівнянні на 4,5% – до 4,76 млн тонн.
Загалом у першому кварталі 2024 року Китай імпортував 121,38 млн тонн сирої нафти. Імпорт російської нафти збільшився проти аналогічного періоду минулого року на 12,8% – до 28,53 млн тонн. Постачання аравійської нафти зменшилися на 13,3% – до 19,79 млн тонн.
Бекграунд. Китай у 2023 році збільшив імпорт сирої нафти проти 2022 року на 11% – до рекордних 563,99 млн тонн, що еквівалентно 11,28 млн барелів на добу. Минулого року росія випередила Саудівську Аравію, ставши найбільшим постачальником нафти до Китаю. Зокрема, імпорт російської нафти зріс на 24,1% – до рекордних 107,02 млн тонн, імпорт аравійської нафти зменшився на 1,8% – до 85,96 млн тонн. Найбільший світовий експортер нафти втратив частку китайського ринку через дешевшу російську нафту.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].