ОНОВЛЕНО: «Нібулон» у І кварталі року збільшив частку перевезень по Дунаю власним флотом до 27%
З 2022 року компанія використовує Дунай як альтернативний маршрут експорту української агропродукції

ОНОВЛЕНО: Компанія «Нібулон» у 2023 році збільшила частку перезень по Дунаю власним флотом удвічі. Якщо у 2023 році понад 10% вантажів компанії було доставлено власним флотом «Нібулону», то у І кварталі 2024 року цей показник сягнув позначки у 27%.
Про це в інтерв'ю Mind повідомив директор із логістики компанії «Нібулон» Сергій Калкутін.
За його словами, з 2022 року компанія почала використовувати Дунай як альтернативний маршрут експорту української агропродукції, бо через війну значно скоротилися обсяги перевезень Чорним морем. Компанія оцінювала різні варіанти доставки зернових вантажів на зовнішні ринки, зокрема відправлення залізницею через західні переходи, і зробила висновок, що на цьому напрямку буде складно досягти ефективності.
«Ми зробили ставку на водний транспорт…, тому ми сконцентрували свою увагу й зусилля на роботі порту Констанца в Румунії та на доставці вантажу до цього порту», – раніше розповідав директор із торгівлі «Нібулон» Володимир Славінський.
За його словами, компанія збудувала термінал в Ізмаїлі буквально за 4 місяці й організувала завантаження барж, які потім Дунаєм вивозили зерно в Констанцу.
«Ми починали роботу в портах Рені та Ізмаїл, завантажували баржі й торгували на умовах FOB Ізмаїл із доставкою в Констанцу. І будували власний перевантажувальний комплекс. У другій половині 2022 року ми релокували частину свого флоту на Дунай. Наші спеціалісти розбирали деякі судна в Миколаєві та перевозили їх суходолом на наше підприємство в Ізмаїлі. Згодом флот почав працювати», – розповів Калкутін
«Нібулон» співпрацює з румунською транспортно-логістичною компанією TTS для оптимізації логістичних ланцюгів.
«У цій співпраці ми прагнемо зберегти досягнуті нами обсяги відвантаження – близько 200 тис. тонн на місяць. В умовах зменшення вартості фрахту з українських портів Чорного моря логістичний ланцюг відвантаження Дунай – Констанца стає на $10 дорожчим, як порівняти з портами Великої Одеси, тому важливо знаходити можливості вибудовувати більш стійкий потік перевезень і мінімізувати затрати на всіх етапах нашого логістичного ланцюга до Констанци», – каже Калкутін.
«Нібулон» планує й надалі інвестувати в розвиток дунайського маршруту та розширювати свої можливості. Компанія планує збільшити власний флот і розширити можливості перевантажувального термінала в Ізмаїлі.
Бекграунд. На початку повномасштабного вторгнення «Нібулон» втратив майже всі виходи на зовнішні ринки. Зокрема Миколаївський морський порт виявився заблокованим фактично з першого для широкомасштабного вторгнення. Крім того, компанія втратила на окупованих територіях 5 елеваторних комплексів, у тому числі три – по р. Дніпро, два – у Луганській області. «Нібулон» залишився без свого основного експортного термінала та без маршруту, яким компанія перевозила до 70% вантажів.
Інфраструктура українських портів на Дунаї у 2022 році була недостатньо розвиненою, можливості перевалки зернових вантажів обмеженими. При цьому «Нібулон» значно розширив свій флот барж і буксирів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].