Рятувальники встановили точне місце падіння гелікоптера з президентом Ірану (оновлено)
Військові екіпажі прямують до місця аварії

Сьогодні вдень, 19 травня, гелікоптер, який перевозив президента Ірану Ібрагіма Раїсі, ймовірно, потрапив в аварію. Раїсі повертався з Азербайджану, де мав зустріч із президентом країни Ільхамом Алієвим.
Про це повідомило іранське видання IRIB.
За даними видання, високопосадовці заявили, що через важкі погодні умови та сильний туман рятувальники досі намагаються дістатися до місця аварії. Уточнюється, що це трапилося у районі азербайджанського міста Джульфа.
За даними інформагентства Tasnim, супутники іранського президента на гелікоптері зв'язалися з центром і ймовірно обійшлося без загиблих.
Як додали у виданні, рухалась колона з трьох гелікоптерів, два з яких перевозили міністрів та чиновників та прибули до місця призначення без надзвичайних подій.
Наголошується, що рятувальники розпочали масштабну операцію з пошуку третього вертольота, у якому летів президент та глава МЗС.
За даними Bloomberg, міністр внутрішніх справ Ірану Ахмад Вахіді в ефірі телебачення заявив, що пошук гелікоптера президента «може зайняти час» через складні погодні умови та додав, що кілька груп рятувальників намагаються визначити місце інциденту.
ОНОВЛЕНО о 22:07:
Точне місце падіння гелікоптера, який перевозив президента Ірану Ібрагіма Раїсі, досі не встановлено. Офіційні особи заявили, що рятувальні роботи ускладнені через щільний туман і сильний холод, оскільки ніч в Ірані настає пізніше.
Про це повідомило CNN.
Віцепрезидент Ірану з виконавчих питань Мохсен Мансурі у коментарі інформаційному агентству країни FARS заявив, що офіційні особи «кілька разів» контактували з пасажиром і членом екіпажу невдовзі після катастрофи, тому «здається, що інцидент не був серйозним».
За словами Мансурі, три гелікоптери летіли одним маршрутом, перш ніж два втратили зв'язок із гелікоптером Раїсі.
«Міністерство зв'язку та інші служби безпеки визначили місце інциденту в радіусі 2 кілометрів. Через погодні умови доступ до цього району ускладнений», – сказав він.
Командувач 6-ї бази ВПС Ірану доповнив, що вертольоти з бойової бази Тебрізських ВПС прибули в район Варзекана для проведення рятувальної операції.
«Ці гелікоптери разом із рятувальною командою з першої години були направлені в район аварії вертольота колони президента. На жаль, через несприятливі погодні умови операція не вдалася», – додав він.
Президент Європейської Ради Шарль Мішель прокоментував аварію. За його словами, він «разом з країнами-членами ЄС та партнерами» уважно стежить за ситуацією.
«Європейський Союз також активує службу супутникового картографування Copernicus EMS після “запиту Ірану про допомогу”», – поінформував єврокомісар з питань кризового управління Янез Ленарчіч.
ОНОВЛЕНО о 22:47:
Рятувальники встановили точне місце падіння гелікоптера, який перевозив президента Ірану Ібрагіма Раїсі.
Про це повідомляє CNN з посиланням на військового командувача Корпусу вартових Ісламської революції в провінції Східний Азербайджан, якого цитує державне інформаційне агентство IRNA
За словами командувача, військові екіпажі прямують до місця аварії гелікоптера. Він додав, що з місця катастрофи був отриманий сигнал з вертольота та мобільного телефону одного з членів екіпажу.
«Військові сили прямують до місця розташування і сподіваються отримати хороші новини», – сказав командувач.
Бекграунд. Як зауважили в АР із посиланням на державне телебачення Ірану, Тегеран літає в інші країни на різних вертольотах, але міжнародні санкції ускладнюють отримання запчастин для них. А військовий авіаційний флот бере свій початок ще до Ісламської революції 1979 року.
Раніше Mind повідомляв, що президент Ірану Ібрагім Раїсі заявив, що навіть «найменші дії» Ізраїлю у відповідь на масовану атаку Тегерана вночі проти 14 квітня отримають «болючу відповідь».
Пізніше США запровадили санкції проти Ірану за дронову атаку на Ізраїль та ще один пакет санкцій за виробництво та продаж БпЛА.
Перший пакет спрямований проти 16 осіб і двох компаній, які сприяли виробництву БПЛА в Ірані, включно з двигунами для БПЛА «Shahed», а також проти п’яти компаній у різних юрисдикціях, які постачають компоненти матеріалів для виробництва сталі іранській Khuzestan Steel Company, або купують готову сталеву продукцію від KSC.
Другий – проти понад десяти організацій та фізичних осіб, залучених до виробництва, продажу й транспортування іранських БПЛА, в тому числі в росію.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].