Паперові тренди: як інноваційна упаковка стимулює розвиток поліграфічної та картонної індустрії
На перший план виходять пакувальні рішення

В останні вихідні травня в Україні відзначили День працівників видавництв, поліграфії та книгорозповсюдження – значущість цієї сфери важко переоцінити на тлі відродження інтересу до українського друкованого слова. Утім, тотальна цифровізація і нові запити споживачів суттєво змінили сучасні вектори розвитку поліграфічної і паперової індустрії, змістивши акценти на сегмент упаковки і брендування. Так, драйвером вітчизняного ринку виступають пакувальні новації від Київського КПК.
Кінцевий бенефіціарний власник і гендиректор австрійського Pulp Mill Holding (акціонер Київського картонно-паперового комбінату і поліграфічного комплексу Pulp Mill Print) д-р Хайнц Ціннер підкреслює: в останні роки продуктова орієнтація ринку зазнала кардинальних змін. Як зазначає управлінець з понад 60-річним досвідом роботи в галузі, в умовах діджиталізації художній і газетний друк втрачають актуальність, а на перший план виходять пакувальні рішення.

Глобальна статистика підтверджує цю тезу
Як показало нещодавнє дослідження Smithers, попит на паперову продукцію є сталим: за прогнозами, поліграфічна промисловість у світі в середньому щорічно зростатиме на 2,1% протягом наступних п'яти років. При цьому аналітики очікують, що цей розвиток буде зумовлений насамперед сектором етикеток та упаковки, на який наразі припадає приблизно 60% світового ринку поліграфії.

А що в Україні?
За даними асоціації «Укрпапір», станом на кінець квітня-2024 сукупне виробництво паперу та картону збільшилось на 24,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Водночас, випуск друкарської продукції скоротився на понад 40%, а ключовими драйверами росту галузі стали тарний картон (+37,8%) та гофрокартонні бокси (+32,8%).
Беззаперечним лідером і маркетмейкером у цьому сегменті виступає Київський КПК.
Попри виклики, спричинені війною, та ускладнення логістичних ланцюгів, з жовтня 2022 року підприємство не лише стабілізувало, а й наростило темпи виробництва та продажів, збільшивши торік випуск товарної продукції на 1,8%. Каталізатором такого зростання стали інвестиції в модернізацію і розвиток перспективних пакувальних напрямків – SRP-упаковки, а також E-commerce і поштових боксів.

Про яку саме продукцію йдеться?
Наразі комбінат пропонує клієнтам спеціально розроблену гофрокартонну упаковку, адаптовану під розмір полиць, із розміщенням на ній рекламної інформації про товар, що забезпечує надійне транспортування FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) або споживчі товари) від виробника до рітейлера та мінімізує видатки торговельних мереж на мерчандайзинг.
А для ринку електронної комерції та поштових відправлень інженери-технологи ККПК розробили спеціальну конфігурацію Easy box – паковання, що збирається і розбирається одним натисненням та дозволяє відмовитись від неекологічного скотчу і плівки за рахунок використання клею постійної липкості. Підвидами таких пакувальних рішень є Wine box для транспортування скляних пляшок із алкоголем та Book-mailer box, орієнтований на інтернет-сегмент книготоргівлі.

Бути в тренді – це не лише про власний розвиток, а й про позитивний вплив на суміжні галузі
Саме компактні та універсальні книжкові бокси, виготовлені з переробленої вторсировини, конструкція яких убезпечує вміст від можливих ушкоджень під час транспортування, дають можливість видавництвам і маркетплейсам прискорити процес обробки замовлень та збільшити об’єм реалізації.
Таким чином, інноваційні пакувальні рішення від Київського КПК як прямо, так і опосередковано стимулюють розвиток вітчизняної паперово-поліграфічної індустрії та відновлення економіки країни на тлі війни.