«Автострада» виграла тендер на будівництво метро на Виноградар: коли розпочнуться роботи
На першому етапі роботи розпочнуться власним коштом компанії

Компанія «Автострада» виграла тендер на будівництво у Києві ділянки Сирецько-Печерської лінії метро від станції «Сирець» до станції «Проспект Правди».
Про це повідомив власник компанії Максим Шкіль
Першочергово планується детальний аналіз робіт, виконаних попередніми підрядними організаціями. «Автострада» порівняє фактично виконані обсяги робіт із тими, які потрібно виконати відповідно до наявного проєкту. Після цього проєкт буде відкориговано з урахуванням обсягів, виду робіт та їхньої вартості.
Зазначається, що будівництво метро на Виноградар розпочнеться в найближчі місяці. Шкіль каже, що для реалізації проєкту потрібно створити дев’ять будівельних дільниць, де організують цілодобову роботу. Для цього проведуть набір і навчання додаткового персоналу. У 2025 році компанія планує вийти на повний темп роботи та задіяти понад чотири тисячі працівників.
На першому етапі роботи розпочнуться власним коштом компанії. Загальна сума інвестицій у проєкт складе понад 20 млн доларів. У найближчий місяць буде законтрактовано необхідне обладнання для будівництва.
«Київський метрополітен» очікує витратити на будівництво станції та сполучення приблизно 13,95 млрд грн. Пропозиції на тендер приймали до 28 травня цього року.
Компанія «Автострада» стала єдиним учасником тендеру на будівництво метро. У межах тендеру компанія має завершити першу чергу будівництва з двома станціями «Мостицька» та «Проспект Правди» і дільницею вилочного відгалуження в бік майбутньої станції «Виноградар».
Бекграунд. Попередні підрядники встигли завершити будівництво основних конструкцій перегінного вентиляційного вузла, частково збудовані двоярусні тунелі тощо. Тим часом через суд розв'язують питання про повернення коштів метрополітену.
Проєкт «Метро на Виноградар» передбачає будівництво нових станцій київського метро по зеленій гілці від «Сирця» до житлового масиву Виноградар. Проєкт розпочався у березні 2019 року. На першому етапі мають побудувати дві станції: «Мостицька» та «Проспект Правди». За початковим договором, будівництво першої черги метро на Виноградар мало бути завершене до 26 листопада 2021 року.
Генпідрядник «Київметробуд» попросив через суд перенести термін завершення першої черги робіт з листопада 2021 року на травень 2023 року, пояснюючи це неможливістю виконати роботи через локдауни. Попри повідомлення про сповільнення робіт, міський голова Віталій Кличко продовжував стверджувати, що принаймні одну станцію буде відкрито до кінця 2021 року.
У січні 2023 року замовили коригування проєкту метро за 70 млн гривень, а в грудні того ж року розірвали договір із «Київметробудом». На будівництві метрополітену на Виноградар було виявлено фінансові порушення на суму більш ніж 139 млн гривень. Підрядник поклав бюджетні кошти на депозитний рахунок у банку, з якого отримав відсотки. Лише у квітні 2024 року кошти постановили повернути місту. Умовами договору вказувалося право замовника відмовитися від угоди та вимагати відшкодування збитків, якщо підрядник своєчасно не розпочав роботи або виконує їх настільки повільно, що виконати їх в строк договору неможливо.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].