Київ повертається до ідеї ШІ-регулювання на дорогах: як зміниться транспортна система міста
КМДА відновлює ідею з 2021 року з впровадження інтелектуальної транспортної системи на основі ШІ

У 2021 році Київ планував запровадити інтелектуальну транспортну систему (ІТС) на основі штучного інтелекту, яка мала б зменшити затори, допомогти уникати аварій і збалансувати трафік. Через складнощі у 2022 році ці плани були відкладені, але зараз проєкт знову в пріоритеті.
Про це в інтервʼю Mind повідомив заступник голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень у сфері цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO) Петро Оленич.
Очільник «Розумного Києва» розповів, що місто активно працює над модернізацією перехресть у співпраці з центром організації дорожнього руху.
«Пропрацьовуємо, яким чином та які перехрестя почнемо модернізувати. Спочатку треба замінити обладнання. На світлофорах ще є старі контролери, які не інтегруються із сучасними системами керування трафіком», – зазначив він.
Це необхідно для того, щоб центральна система керування могла давати вказівки всім світлофорам, який колір вмикати, на який час та коли вимикати.
«Це дозволить пропускати в першу чергу пасажирські автобуси й тролейбуси. Також можна буде змінювати автопотоки залежно від ремонтних робіт тощо», – пояснив очільник.
При цьому штучний інтелект має відігравати ключову роль у швидкому реагуванні на надзвичайні ситуації.
«Наприклад, сталася ДТП – ШІ швидко перебудовує маршрути транспорту», – додав він.
Проте для повноцінного запуску ШІ необхідні нове обладнання, програмне забезпечення, математична модель і навчання ШІ. «На останній етап може піти десь три-чотири роки», – зауважив очільник.
Бекграунд. Нагадаємо: до повномасштабного вторгнення у столичної влади були доволі амбітні плани запуску різноманітних «розумних» сервісів у 2022–2024 роках. Що в підсумку вдалося, а що «поки що не на часі»? Скільки грошей знайшла столиця для свого оцифрування? Чому «святе» побажання більшості киян влада чує, але не завжди може виконати? Як відбивається від постійних кібератак? Чому не довіряє не тільки китайським, а й усім виробникам? Про все це Петро Оленич розповів в інтервʼю Mind.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].