У зв'язку з кризовою ситуацією на ринку річкових перевезень УДП змінює тривалість робочого дня
Серед основних причин рішення вказується відсутність підтримки дунайського експортного напрямку

Українське дунайське пароплавство (УДП) у відповідь на кризу на ринку річкових перевезень переходить на 6-годинний робочий день й оптимізує чисельність штату.
«Через погіршення ситуації на дунайському ринку річкових перевезень УДП скорочує робочий день до 6 годин. Ми змушені зменшувати витрати», – повідомив гендиректор УДП Дмитро Москаленко на своїй фейсбук-сторінці в понеділок.
У пресслужбі УДП уточнили, що раніше тривалість робочого дня становила 8 годин.
Основною причиною цього рішення є відсутність підтримки експортного напрямку через Дунай. «Дунайські порти могли б конкурувати з одеськими за українську агропродукцію, але потрібні знижки на залізничні перевезення в Ізмаїл», – зазначив Москаленко.
До того ж аномальна спека й обміління річки ускладнили рух баржевих караванів на Середньому Дунаї. У серпні кілька клієнтів пароплавства зупинили свої перевезення через ризики. Власники вантажів не готові платити високі фрахтові ставки, викликані зменшенням осадки барж. Скорочення обсягів агропродукції, що транспортується Дунаєм, також зумовлене втратами врожаю через спеку.
«Раніше ринок на Дунаї теж переживав спади, але тоді вантажі знаходилися. Хоча значна частина рейсів була збитковою. Підприємство збільшувало обсяги перевезень, але й накопичувало борги, які на початок 2022 року сягнули 8 млн євро. Зараз ми не готові працювати у збиток, всі рейси повинні бути прибутковими. Наш флот має працювати з прибутком», – наголосив Москаленко.
В умовах відсутності значних обсягів вантажів, фрахтові ставки досягли мінімуму. Гендиректор зазначив, що для підтримки ефективності пароплавства необхідно оптимізувати штат. «Ми не можемо утримувати понад тисячу працівників при нинішніх умовах. Впровадження цифровізації дозволяє нам функціонувати з меншою кількістю персоналу. Навіть при високих ринкових умовах оптимізації штату не можна було уникнути», – додав він.
Москаленко також повідомив про зменшення кількості працівників комерційної служби та обговорення інших рішень, включно з непопулярними.
УДП розпочало скорочення витрат не з людей, а із зупинки всіх інвестиційних проєктів, крім модернізації. Незабаром буде створено робочу групу разом із профспілковою організацією для пошуку компромісу щодо скорочення витрат на персонал, які наразі складають 70% усіх витрат компанії.
Москаленко додав, що Кабмін вирішив знизити частку дивідендів, які держкомпанія повинна сплачувати до бюджету, з умовою направлення частини коштів на модернізацію і будівництво флоту.
Раніше Москаленко повідомив, що через перенаправлення експортних потоків у порти Чорного моря ситуація в дунайських портах погіршилася: ставки фрахту впали, було зупинено низку інвестиційних проєктів.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що Українське Дунайське пароплавство (УДП), розташоване в Ізмаїлі, оголосило про значний прогрес у залученні зовнішніх інвестицій для модернізації свого флоту.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].