Нова торгова війна: ЄС збирається припинити потік у Європу дешевих китайських електромобілів
США і Євросоюз звинувачують Китай у тому, що він субсидує свій автопром і допомагає йому демпінгувати, руйнуючи конкуренцію

Євросоюз після багатьох роздумів і коливань має намір обкласти митними зборами дешеві китайські елекромобілі, які завдають суттєвої школи місцевим автовиробникам.
Планується підвищити мито з 10% до 30%.
Цієї п'ятниці Єврокомісія винесе це питання на голосування і, швидше за все, вважає ВВС, за нього проголосують.
США та Європа звинувачують Китай у тому, що він субсидує свій автопром і допомагає йому демпінгувати. Китай не згоден і стверджує, що Захід просто програє у чесній конкуренції з працьовитими китайськими робітниками та інженерами, і зі свого боку погрожує запровадити мита на деякі категорії європейських товарів – коньяк, свинину та ін.
Німеччина – проти
Німецькі автовиробники Mercedes, BMW і Volkswagen різко проти торгової війни з Китаєм. Вони заробляють на китайському ринку понад 25% всього прибутку від продажу машин у світі й бояться санкцій у відповідь.
Вони кажуть, що німецькі машини, як і раніше, найкращі у світі, просто їм потрібно більше часу та грошей на перебудову. А мита позбавлять їх прибутку.
«Мито завдає шкоди німецьким компаніям, які працюють на світовому ринку, і можуть спровокувати торгову суперечку, від якої не виграє ніхто, – заявив гендиректор BMW Олівер Ціпсе. – Тому німецький уряд має зайняти чітку позицію».
Його підтримав голова Mercedes-Benz Ола Калленіус. Він запропонував канцлеру Олафу Шольцу проголосувати проти, тому що чітке «ні» допомогло б німцям уникнути заборон у відповідь, якщо вдасться переконати китайців, що Німеччина тут ні до чого, а торгова війна – виключно ініціатива Єврокомісії.
США вже заборонили ввезення китайських авто
США фактично закрили свій ринок від Китаю ще у травні 2024 року рішенням президента Джо Байдена запровадити 100% мита на імпорт усієї продукції китайського автопрому.
А нещодавно Білий дім оголосив, що збирається в майбутньому заборонити ще й усе встановлене в машинах програмне забезпечення та комунікаційне обладнання, розроблене в Китаї чи росії.
Така заборона фактично закриє китайським автомобілям шлях на американський ринок, навіть якщо вони зібрані в Європі, Мексиці чи на інших дружніх Америці територіях.
Що кажуть європейські лідери
Дві інші найбільші автомобільні держави ЄС – Франція та Італія – повністю підтримали обмеження на китайські електромобілі.
Президент Франції Емманюель Макрон цього тижня відвідав Шольца в Берліні. У відповідь на питання про китайські електромобілі він відповів, що підтримує мита, тому що ЄС «має захищати рівні правила гри в усіх секторах промисловості»
Італія повністю підтримала обмеження, а ось Іспанія спочатку виступила за, але потім прем'єр-міністр Педро Санчес з'їздив до Китаю, і відтоді заявляє, що ЄС має переглянути позицію.
Як пише ВВС, Пекін очевидно пообіцяв значні інвестиції в іспанський автопром.
Санчес сподівається, що китайський автогігант Chery налагодить випуск електромобілів на закритому заводі Nissan у Барселоні та поверне робочі місця.
Угорщина також проти запровадження мит на китайські авто, оскільки також залежить від китайських інвестицій.
Прем'єр-міністерка Данії Метте Фредеріксен в інтерв'ю Bloomberg зазначала: «Я не хочу торгової війни, але Європа не може не реагувати, коли інші порушують правила гри. А хто перший почав? Мені здається не Європа, а Китай. І ми просто зобов'язані відреагувати».
Китай ці неприємності переживе
Китайські автовиробники не дуже постраждають від 30%-го мита. Вони швидко втрачають гроші на батьківщині, де ринок перенасичений. Перемогу в конкуренції їм гарантує лише успіх у світі, де найбагатший і найбільший ринок – Європа.
Навіть збільшення мит на 17–20% не потягне доходи в мінус, оскільки ціни китайських машин у Європі в середньому приблизно на 20% нижчі, ніж у європейських конкурентів. Додаткові 5–10% до роздрібної ціни ніяк не підірвуть їхню привабливість для споживача й дохідність для виробників.
Так, найбільший китайський автовиробник BYD продає кросовер Atto 3 на домашньому ринку за $20 тис., а в Німеччині вже за $40 тис.
У березні компанія представила седан Seagull EV (Honor Edition), який у Китаї продається всього за $10 тис., а на європейському ринку скоро продаватиметься за 20 тис. євро.
Бекграунд. Як повідомлялося, європейські автовиробники втратили $10 млрд через падіння акцій. Stellantis, Volkswagen і Aston знижують прогнози на тлі сповільнення попиту та дедалі більшої конкуренції з боку Китаю, що спричинило різке падіння акцій.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].