Нова торгова війна: ЄС збирається припинити потік у Європу дешевих китайських електромобілів

Нова торгова війна: ЄС збирається припинити потік у Європу дешевих китайських електромобілів

США і Євросоюз звинувачують Китай у тому, що він субсидує свій автопром і допомагає йому демпінгувати, руйнуючи конкуренцію

Нова торгова війна: ЄС збирається припинити потік у Європу дешевих китайських електромобілів
BYD Yuan UP
фото DR

Євросоюз після багатьох роздумів і коливань має намір обкласти митними зборами дешеві китайські елекромобілі, які завдають суттєвої школи місцевим автовиробникам.

Планується підвищити мито з 10% до 30%.

Цієї п'ятниці Єврокомісія винесе це питання на голосування і, швидше за все, вважає ВВС, за нього проголосують.

США та Європа звинувачують Китай у тому, що він субсидує свій автопром і допомагає йому демпінгувати. Китай не згоден і стверджує, що Захід просто програє у чесній конкуренції з працьовитими китайськими робітниками та інженерами, і зі свого боку погрожує запровадити мита на деякі категорії європейських товарів – коньяк, свинину та ін.

Німеччина – проти

Німецькі автовиробники Mercedes, BMW і Volkswagen різко проти торгової війни з Китаєм. Вони заробляють на китайському ринку понад 25% всього прибутку від продажу машин у світі й бояться санкцій у відповідь.

Вони кажуть, що німецькі машини, як і раніше, найкращі у світі, просто їм потрібно більше часу та грошей на перебудову. А мита позбавлять їх прибутку.

«Мито завдає шкоди німецьким компаніям, які працюють на світовому ринку, і можуть спровокувати торгову суперечку, від якої не виграє ніхто, – заявив гендиректор BMW Олівер Ціпсе. – Тому німецький уряд має зайняти чітку позицію».

Його підтримав голова Mercedes-Benz Ола Калленіус. Він запропонував канцлеру Олафу Шольцу проголосувати проти, тому що чітке «ні» допомогло б німцям уникнути заборон у відповідь, якщо вдасться переконати китайців, що Німеччина тут ні до чого, а торгова війна – виключно ініціатива Єврокомісії.

США вже заборонили ввезення китайських авто

США фактично закрили свій ринок від Китаю ще у травні 2024 року рішенням президента Джо Байдена запровадити 100% мита на імпорт усієї продукції китайського автопрому.

А нещодавно Білий дім оголосив, що збирається в майбутньому заборонити ще й усе встановлене в машинах програмне забезпечення та комунікаційне обладнання, розроблене в Китаї чи росії.

Така заборона фактично закриє китайським автомобілям шлях на американський ринок, навіть якщо вони зібрані в Європі, Мексиці чи на інших дружніх Америці територіях.

Що кажуть європейські лідери

Дві інші найбільші автомобільні держави ЄС – Франція та Італія – повністю підтримали обмеження на китайські електромобілі.

Президент Франції Емманюель Макрон цього тижня відвідав Шольца в Берліні. У відповідь на питання про китайські електромобілі він відповів, що підтримує мита, тому що ЄС «має захищати рівні правила гри в усіх секторах промисловості»

Італія повністю підтримала обмеження, а ось Іспанія спочатку виступила за, але потім прем'єр-міністр Педро Санчес з'їздив до Китаю, і відтоді заявляє, що ЄС має переглянути позицію.

Як пише ВВС, Пекін очевидно пообіцяв значні інвестиції в іспанський автопром.

Санчес сподівається, що китайський автогігант Chery налагодить випуск електромобілів на закритому заводі Nissan у Барселоні та поверне робочі місця.

Угорщина також проти запровадження мит на китайські авто, оскільки також залежить від китайських інвестицій.

Прем'єр-міністерка Данії Метте Фредеріксен в інтерв'ю Bloomberg зазначала: «Я не хочу торгової війни, але Європа не може не реагувати, коли інші порушують правила гри. А хто перший почав? Мені здається не Європа, а Китай. І ми просто зобов'язані відреагувати».

Китай ці неприємності переживе

Китайські автовиробники не дуже постраждають від 30%-го мита. Вони швидко втрачають гроші на батьківщині, де ринок перенасичений. Перемогу в конкуренції їм гарантує лише успіх у світі, де найбагатший і найбільший ринок – Європа.

Навіть збільшення мит на 17–20% не потягне доходи в мінус, оскільки ціни китайських машин у Європі в середньому приблизно на 20% нижчі, ніж у європейських конкурентів. Додаткові 5–10% до роздрібної ціни ніяк не підірвуть їхню привабливість для споживача й дохідність для виробників.

Так, найбільший китайський автовиробник BYD продає кросовер Atto 3 на домашньому ринку за $20 тис., а в Німеччині вже за $40 тис.

У березні компанія представила седан Seagull EV (Honor Edition), який у Китаї продається всього за $10 тис., а на європейському ринку скоро продаватиметься за 20 тис. євро.

Бекграунд. Як повідомлялося, європейські автовиробники втратили $10 млрд через падіння акцій. Stellantis, Volkswagen і Aston знижують прогнози на тлі сповільнення попиту та дедалі більшої конкуренції з боку Китаю, що спричинило різке падіння акцій.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло