Від ресурсів до ринку: як країни створюють майбутнє електромобілів
Експерти на WEF 2025 розглянули ключові кроки для прискорення розвитку електромобільної екосистеми

На Всесвітньому економічному форумі 2025 року експерти обговорили ключові виклики та можливості у створенні стійких ланцюгів постачання для електромобілів. Попри уповільнення зростання продажів електромобілів у США та Європі, аналітики прогнозують, що до 2027 року на дорогах з’явиться понад 30 млн нових електромобілів. Це створює значний попит на надійні та екологічно відповідальні ланцюги постачання важливих компонентів і матеріалів.
Про це йшлося на WEF 2025 у Давосі.
Важливість для Південної Африки
Міністр науки, технологій та інновацій Південної Африки, Онгінкосі Еммануель «Блейд» Нзіманде, наголосив на ролі автомобільної промисловості в економіці країни. «Автомобільна індустрія є критично важливою для Південної Африки. Ми маємо довгу історію складання автомобілів, виробляючи близько 600 тис. автомобілів щороку, з яких половина йде на експорт. Ця галузь становить 15% ВВП країни», – зазначив Нзіманде. Він також наголосив на важливості впровадження електромобілів як нового напрямку розвитку.
Індонезія: глобальний гравець у постачанні матеріалів
Аніндія Новян Бакріє, голова Торгово-промислової палати Індонезії (KADIN), розповів про унікальні можливості країни у створенні ланцюгів постачання електромобілів. «Індонезія володіє 22% світових запасів нікелю, а також значними ресурсами олова, міді та бокситів. Крім того, у нас є амбітні плани щодо відновлюваної енергетики: до 2040 року ми хочемо побудувати електростанції потужністю 100 ГВт, 75% із яких базуватимуться на відновлюваних джерелах», – зазначив вона. Аніндія також наголосив на значенні сталого розвитку та зусиллях країни у фінансуванні ініціатив із переробки й утилізації.
Конкуренція між Сходом і Заходом
Головний виконавчий директор Rio Tinto, Якоб Стаушольм, звернув увагу на нерівномірний розвиток інфраструктури електромобілів у світі. «Це гра в консолідацію між кількома великими гравцями. Стартапам важко втриматися, але попит на електромобілі зростатиме. Уже сьогодні я бачу, як електромобілі змінюють транспортний сектор. Це не просто тренд, це майбутнє», – наголосив він.
Експерти також зауважили, що Китай домінує в усіх ключових етапах ланцюгів постачання електромобілів, від видобутку сировини до виробництва батарей, тоді як компанії в США та Європі стикаються з викликами у вигляді низького попиту та складних ринкових умов.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що 74% компаній намагаються масштабувати ШІ, і лише 16% готові до його переосмислення. На думку експертів, головними перепонами є брак відповідної інфраструктури, нестача кваліфікованих кадрів і низька якість даних.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].