Український експорт зростає: зекономлено 750 тисяч євро, 200 компаній взяли участь у виставках, 300 контрактів підписано

Український експорт зростає: зекономлено 750 тисяч євро, 200 компаній взяли участь у виставках, 300 контрактів підписано

«Це лише початок – ми плануємо залучити ще більше компаній до міжнародних виставок», – операційна директорка Nazovni.online

Український експорт зростає: зекономлено 750 тисяч євро, 200 компаній взяли участь у виставках, 300 контрактів підписано
Фото: Mind

Після значного падіння експорту, що спостерігалося у 2022–2023 роках через військову агресію росії, українські підприємства активно відновлюють експортну діяльність. Експорт України впав з $68 млрд у 2021 році до $47 млрд у 2023-му, але у 2024 році вже спостерігається відновлення.

Про це йшлося на дискусії, присвяченій державним програмам підтримки виходу на міжнародні ринки, яка відбулася на Mind Export Summit 2025.

Олександра Сологуб, операційна директорка Nazovni.online, звернула увагу на відновлення експорту після значного спаду в 2022–2023 роках.

 «У 2021 році експорт України становив $68 млрд, у 2023-му знизився до $47 млрд, а у 2024 році ми побачили певне зростання – $52 млрд», – зазначила Сологуб. Проте, за її словами, економісти і підприємці повинні звертати увагу на зменшення обсягів експорту послуг, особливо в IT-секторі. «Це залежить від глобальних трендів, і на це треба звертати увагу», – додала вона.

Сологуб також наголосила на важливості підтримки підприємців у міжнародних виставках, зокрема в Італії, де українські компанії зекономили понад 750 тис. євро. «Ми допомагаємо компаніям не лише звертатися до економічних дипломатів, а й брати участь у виставках на пільгових умовах. Це велика перевага для українського бізнесу», – зауважила вона.

Євген Мотолиженко, начальник відділу міжнародної співпраці ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», також наголосив на значущості участі в міжнародних виставках. Він згадав найбільшу виставку в Об'єднаних Арабських Еміратах GalFood, де українські компанії мають шанс не лише показати свою продукцію, а й налагодити важливі зв'язки для виходу на зовнішні ринки.

«На таких виставках, як Biopharm у Німеччині, наші компанії не тільки презентують себе, а й знаходять нових партнерів. Це критично важливо для українських експортерів», – поділився Мотолиженко.

Мотолиженко також розповів про кейс компанії «Андретан», якій допомогли в аналітиці ринку, що дозволило адаптувати експортну стратегію та ефективно виходити на нові ринки.

«Вони змінили свою стратегію після отриманої аналітики та зрозуміли, що в Німеччині, наприклад, попит на консервативний стиль одягу набагато вищий, ніж в Італії», – розповів він.

Віктор Квашенко, керівник компанії Wanted Vegan, також поділився своїм досвідом отримання державної підтримки. Квашенко згадав, як їхня компанія пройшла підготовку до експертної готовності через програму Офісу з розвитку підприємництва, що дозволило їм отримати аналітику для розширення експорту.

«Ми брали участь у Riga Food Expo і вже підписали контракт із клієнтом із Латвії. За перші два місяці зробили два відвантаження, що відповідає нашим місячним продажам в Україні», – розповів він.

Квашенко також наголосив на важливості державної програми підтримки для розвитку малих і середніх підприємств:. «Це була чудова можливість для нас розширити свої горизонти й підвищити рівень бізнесу. Ми вже отримали чудові результати, і це лише початок», – додав Квашенко.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло