НБУ пропонує оновити правила використання QR-кодів для платежів
Йдеться про новий формат і вимоги до платіжних застосунків

Національний банк пропонує оновити Правила формування та використання QR-коду для здійснення кредитових переказів і викласти їх в новій редакції.
Про це йдеться на сайті регулятора.
Зазначається, що метою є осучаснення та приведення правил до єдиних засад використання структури даних і графічного зображення QR-коду для обміну реквізитами кредитових і миттєвих кредитових переказів суб’єктами платіжних операцій.
«Це підвищить зручність розрахунків із використанням кредитових і миттєвих кредитових переказів, удосконалить та уніфікує способи передачі, приймання та оброблення реквізитів для ініціювання платіжної операції усіма суб’єктами, які їх здійснюють», – зазначають в НБУ.
Регулятор пропонує низку новацій:
- Уточнення вимог до платіжних застосунків щодо генерації, обробки та передачі QR-кодів.
- Обов’язкове розміщення сканера QR-коду на головному екрані застосунку.
- Запровадження брендованих QR-кодів.
- Розширення структури QR-коду за рахунок нових полів і уточнення зарезервованих.
- Запровадження нового формату QR-коду 003, який дозволить отримувачу вказати тип переказу та захистити ключові реквізити від змін.
Проєкт постанови «Про затвердження Правил формування, передачі та обробки структури даних і графічного зображення QR-коду для обміну реквізитами кредитових та миттєвих кредитових переказів» уже доступний для ознайомлення та пропозицій.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що НБУ поступово повертає зупинені під час війни вимоги до банків: відновлення стартує з жовтня 2025 року. Мета – підвищення стійкості сектору та створення умов для активнішого кредитування економіки.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].