Бібрська громада на Львівщині за підтримки U-LEAD розвиває бізнес та туризм
Місцева влада опікується брендингом території, бізнес-кліматом і реалістичністю стратегії

Бібрьска громада тривалий час білу більш відома як «25 км до Львова». Місцева влада вирішила змінити це, взявши участь в програмі удосконалення від U-LEAD «Бізнес-середовище територіальної громади», в рамках якої провели оцінку економічного профілю громади та перспектив розвитку бізнес-середовища. В результаті вирішили зупинитись на розвитку туризму, позиціонуванні у зв’язці з бобрами (на честь яких і названо громаду) та сприянні підприємництву.
Туристичний напрямок
Обравши цей напрямок, у громаді ухвалили рішення займатися його розвитком комплексно. Задля об’єднання всіх проєктів, ідей, напрямків та вже зробленого під єдиною «парасолькою» розробили бренд-бук та туристичне коло – і заохочують всіх користуватись саме ними, навіть в приватних ініціативах.
«Розроблений бренд-бук та використання його елементів наразі погоджується неформально. Якщо хтось у громаді організовує подію чи щось інше робить і хоче використати логотип чи інші елементи, то просто кидає це у чат і хтось з компетентних членів робочої групи може підправити чи дати свої рекомендації. Фактично, увесь бренд-бук є народним надбанням», – розповідає керівник відділу інвестицій та розвитку виконавчого комітету Бібрської міської ради Андрій Даценко.
Наступним кроком буде використання досвіду, отриманого під час іншої навчальної програми U-LEAD – створення довідника крафтових місцевих виробників. Він, в свою чергу, стане «дорожньою картою» розвитку усього туристичного напрямку: в планах зробити так, щоб кожен місцевий крафт та виробник були відображені у заходах, що відбуватимуться у місцевому Свірзькому замку.
Позиціонування і бобри
Бобри, які у великих кількостях проживають в регіоні, свого часу дали назва містечку Бібрка – центру громади. Про це згадали під час навчального візиту на Хмельниччину, організованого U-LEAD, де дізнались про ідею створення «амбасадора», що стане обличчям громади.

В першу чергу, розробили проєкт бобрової долини.
«Долина бобрів може бути туристичним магнітом і середньою точкою туристичного маршруту, яка пролягає через Парк «3020», казкові поля (лавандові), Свірзький замок, Сокіл. Такий маршрут показує всю громаду. І бобри – тут основа, плюс річка Боберка. Тож ми вирішили створити «Квест бобра» для туристів, дослідивши досвід Луцька та Ужгорода», – коментує Андрій Даценко.
Громада розробляє пакет туристичних і науково-дослідницьких проєктів у природному середовищі проживання бобрів. Вже виділено відповідні земельні ділянки під реалізацію таких ініціатив як контактний зоопарк, науковий центр, рекреаційна зона. Для цього навіть вивчають досвід в інших країнах. Наприклад, досвід одного з японських контактних зоопарків – «Торіас», яким керує Нагасакський біопарк. Там бобри мають свої акаунти в інстаграмі й твітері, канали на ютубі та у тік-тоці з тисячами підписників.
Бізнес-середовище
Одним з дієвих інструментів розвитку підприємництва стала неформальна комунікація, яка сформувалась в рамках створеної Асоціації підприємців Бібрської громади. Представники Асоціації модерують роботу неформальних робочих груп зі стратегічного розвитку, реалізації плану просторового розвитку та розвитку туристичного бізнесу. Саме впровадження цих інструментів, неформальні робочі групи і стратегічні сесії, Бібрська громада обрала в числі інших під час участі у програмі підтримки від U-LEAD «Розробка дорожніх карт до окремих інструментів покращення бізнес-середовища територіальної громади».

Завдяки такому підходу активно просувається процес оновлення Стратегії розвитку громади, напрацьовується комплексне бачення розвитку туризму в громаді.
Залучення інвестицій
Стратегічні документи та бачення комплексного розвитку – лише перший важливий крок. Зараз у громаді активно працюють над механізмами залучення ресурсів у розвиток громади. Одним з таких є залучення зовнішніх інвестицій. Для цього в рамках участі у програмі підтримки від U-LEAD «Розробка дорожніх карт до окремих інструментів покращення бізнес-середовища територіальної громади» представники громади разом з експертами опрацювали два інструменти для залучення інвесторів – інвестиційний сайт та інвестиційний форум.

Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].