Як Дизаріум зібрав 9000 учасників і 800 000 гривень для Трійки
11–12 жовтня у Львові відбувся Дизаріум — наймасштабніша дизайн-подія року. На !FESTrepublic зібралися дизайнери, ілюстратори, продакт-фахівці, дослідники, менеджери та викладачі, щоб поговорити про те, як змінюється професія та яку роль дизайн відіграє у країні, що воює й відбудовується

Цьогоріч на подію зареєструвалося понад 10 000 учасників, а за два дні Дизаріум відвідали понад 9 000 людей. Під час заходу також вдалося зібрати понад 800 000 гривень для Третього армійського корпусу.
Організатори – Pixlab із мережі ТВОРИ! спільно з CASES, за підтримки Львівської міської ради. Подія відбулася в межах титульного року «Львів – Молодіжна столиця Європи 2025».
Ідентичності як тема року
Цьогоріч головним фокусом Дизаріуму стала тема ідентичностей – особистої, професійної й культурної. Подія говорила про дизайн не лише як про індустрію, а як про спосіб мислення, що поєднує творчість і відповідальність.
Протягом двох днів на трьох сценах виступали Дія, ISD Group, Ajax, MacPaw, Spiilka Design Büro, Banda, Headway Inc, Vintage Web Production, Excited, and action, ELEKS, Третій армійський корпус, Strumer, Projector Publishing, KyivUX, ЗСУ, Ueno, Courier Creative Studio, Taktika, Uklon, KNIFE! Films, CASES, Wix, Readdle, O0, OLX, Beans Agency, Banda, ЮНІСЕФ, Мрія, Cieden та інші компанії. Серед тем – пошук власного голосу та професійної ідентичності, роль дизайну в державі та війську, поєднання технологій і творчості, досвід роботи з великими брендами та розвиток локальних.
Зокрема, Віктор Шкурба (ISD Group) говорив про сумнів як інструмент розвитку, Вікторія Ковальова (Uklon) – про те, як бренду стати частиною повсякденного життя. Тарас Іщик (ЗСУ) поділився дизайном в Збройних Силах України, Влад К. (Третій армійський корпус) показав, як створювався бренд «Трійки», а Анатолій Попель (CASES) уперше презентував Каталог креативних індустрій України, створений за підтримки Британської Ради.
У програмі також виступили міжнародні спікери. Крістоф Німанн, художник й ілюстратор, чиї роботи з’являлися на обкладинках The New Yorker і The New York Times Magazine, герой серіалу Abstract на Netflix. Аріане Шпанієр, графічна дизайнерка з Берліна та креативна директорка журналу Fukt, відома своїми сміливими експериментами з формою і текстом. Кароліна Цєхолевська, мультидисциплінарна дизайнерка з Польщі, нині у Нью-Йорку, що створює проєкти у VR, відзначені Fast Company і TIME. Гаральдур Торлейфссон, засновник легендарної агенції Ueno, що стоїть за проєктами для Apple, Google, Meta, Netflix і Nike. Сьогодні Гаральдур також розвиває благодійний фонд Ramp Up, який робить міста доступнішими – зокрема реалізує ініціативу зі встановлення пандусів у Львові.
Нові формати: дизайн-батл, подкасти та іронічні розмови
Окрім лекцій, воркшопів і дискусій, цього року на Дизаріумі з’явилися нові формати. Вперше відбувся дизайн-батл, під час якого UX/UI-фахівці наживо розв’язували реальні задачі. У програмі також були «іронічні розмови» – відверті історії про професійні невдачі, що стали точками росту, а ще – ранкове тренування від команди BetterMe.
Серед новинок – ярмарок вакансій, місце, де зустрічалися дизайнери й команди, які шукають одне одного. Там учасники могли поспілкуватися з представниками O0, Headway Inc., BetterMe, ELEKS, Readdle, Qubstudio та дізнатися про кар’єрні можливості у цих компаніях.
Просто посеред локації записували спеціальний спільний випуск двох подкастів – «Чумаки» та «У чому виклик?». Паралельно команда Креативної Практики створювала власний спецсезон «Креативна Практика про креативні практики», де спікери Дизаріуму ділилися думками про ідентичності.
Поруч також працював Dysarium Market – кураторський маркет з понад 30 топових українських брендів, які формують сучасну візуальну культуру країни. Там можна було зустріти JUL, Gushka, Tsvite Teren, Players Get Ready, Poetry Home, 13PERFUMES, lyhytskiy, WHY ME, ArtHuss та інших.
«Трійка для Трійки»: збір під час події
Під час Дизаріуму також стартував збір «Трійка для Трійки» на підтримку Третього армійського корпусу, який утримує понад 120 км фронту.
В межах події вдалося зібрати понад 800 000 гривень. Усі кошти спрямують на сучасні засоби радіоелектронної боротьби для військових. До збору ще можна долучитися – і навіть взяти участь у розіграші Tesla Model 3.
Попереду – нові історії
Дизаріум показав, що український дизайн сьогодні – про спільність, розвиток і цінності, які об’єднують людей. Подія стала платформою, де дизайнери мислять стратегічно, підтримують одне одного і формують культуру, що говорить зі світом на рівних.
Записи виступів невдовзі з’являться на CASES, щоб кожен міг ще раз пережити ці два дні й почути найважливіше.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].