Катерина Загорій: українці більше не вірять у разову благодійність – бізнесу потрібна системна участь
Ексклюзивно для Mind – про нову модель суспільних очікувань до компаній
Попит на довгострокові соціальні партнерства в Україні зростає, а головною проблемою у взаємодії між бізнесом і благодійним сектором залишається не відсутність грошей, кадрів чи законодавчих інструментів, а розбіжність в очікуваннях.
Про це в ексклюзивному коментарі для Mind заявила Катерина Загорій, співзасновниця Zagoriy Foundation та голова ради директорів компанії «Дарниця».
За її словами, сьогодні вона не бачить системних бар’єрів у вигляді фінансів, управління, кадрів чи законодавства. Натомість ключовою проблемою стає різне розуміння того, якою має бути відповідальність бізнесу перед суспільством. «Я, чесно кажучи, не бачу ні законодавчих, ні управлінських, ні фінансових, ні кадрових бар’єрів. Я бачу в першу чергу різницю в нерозумінні очікувань», – наголосила Загорій.
Вона пояснила, що сьогодні українці фактично вимагають моральної економіки – прозорої, відповідальної, без декларативності та показовості. «Українці вимагають прозорості, звітності, скромності, пояснення, куди вони хочуть донатити і з ким входять у партнерство. І цієї відповідальності потрібно відповідати», – сказала вона.
На її думку, суспільний запит поступово зміщується від разових емоційних зборів до регулярної системної співпраці. Саме сталість і передбачуваність стають основною цінністю партнерств. «Прозорість, звітність, вдячність, сталість і регулярність співпраці зараз більш затребувані, ніж навіть дуже велика разова емоційна історія», – підкреслила Загорій.
Водночас вона зауважила, що не готова категорично стверджувати, що короткі кризові проєкти сьогодні переважають над довгостроковими, однак наголосила – потреба у сталих партнерствах є об’єктивною і зростає.
Згідно з дослідженням Zagoriy Foundation, яке було презентоване під час заходу, українці очікують від бізнесу значно більшої ролі, ніж у перший рік повномасштабної війни. Якщо у 2022 році головним було закриття точкових потреб – на дрони, пікапи, пальне чи амуніцію, то зараз суспільство хоче бачити довгострокову присутність бізнесу в громадах, у медицині, освіті, культурі. «Українці очікують довгострокових стосунків та допомоги громаді, медицині, освіті, культурі. Тобто очікують, що бізнес буде таким самим, як вони», – зазначила Загорій.
Вона нагадала, що понад 60% українців регулярно беруть участь у благодійності, і саме тому очікують такої ж системної поведінки від компаній. «Тобто, якщо я регулярно доначу, підтримую і це роблю, я очікую, що і бізнес так само відповідно буде робити», – сказала вона. Водночас, за її словами, сьогодні очікування суспільства щодо ролі бізнесу не завжди збігаються з реальністю, і ця різниця відчувається все гостріше.
Формулюючи головний принцип партнерств в умовах війни, Загорій окреслила його максимально прагматично – всі міжсекторні взаємодії мають працювати на посилення стійкості країни. «Підтримка сили – у будь-яких партнерствах, які підвищують нашу обороноздатність», – підсумувала вона.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що Glossary Eco Foundation запускає всеукраїнський проєкт «Школа під сонцем». Ініціатива має трансформувати систему освіти в Україні, зробивши школи енергонезалежними, сталими і стійкими до блекаутів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].














