Цифрова трансформація бізнесу: прийняти або ігнорувати

Цифрова трансформація бізнесу: прийняти або ігнорувати

Чому Blockchain стане руйнівником традиційної моделі транзакцій

Этот текст также доступен на русском
Цифрова трансформація бізнесу: прийняти або ігнорувати
Фото: pixabay.com

Багато хто, почувши про цифрові трансформації, відразу уявляють собі кінцевий результат. Але насправді цей процес вимагає часу. Якщо поглянути глобально, можна побачити, як багато підприємств вже використовують хмари. Технології змінюються, і ці зміни відбуваються надзвичайно швидко. Вражає, як пов'язані сервіси – мобільні телефони, автомобілі, кухонні машини. Немає жодної нової технології, у якої не було б можливості інтеграції через інтернет, і це сталося за останні два-три роки. Всі сервіси генерують дані, які також постійно змінюються. Весь фізичний світ стає цифровим, і це не можна не враховувати, зазначив у колонці для Mind Рольф Шуманн, Global General Manager Platform and Innovation SAP SE.

Технології, які змінюють бізнес. Отже, розглянемо різні підходи у розвитку бізнесу. Штучний інтелект (AI) дозволяє автоматизувати процеси, прогнозувати й пропонувати товари і послуги, важливі для конкретного покупця. Це звільнить ресурси для високоцінних завдань, а технологія допоможе прийняти найкраще рішення. Якщо говорити про Blockchain – це щось більше, що є не тільки перетворенням, а й «руйнуванням».

Можна назвати Blockchain «руйнівником» традиційної моделі транзакцій, тому що бізнес у тому вигляді, в якому ми його знаємо, буде повністю змінений.

Наприклад, щоб сьогодні оформити у деяких країнах розрахунковий рахунок в банку, потрібно вісім тижнів: провести величезні розрахунки, отримати схвалення банку і оформити інші необхідні документи. А завтра ви зможете зробити це протягом кількох годин. Уявіть собі такий крос-сервіс у цьому процесі. Blockchain формує довіру, і дійсно трансформує роботу різних установ, вся інформація зберігається та доступна у цифровому форматі, і це істотно спрощує процеси. Ми отримуємо зовсім інший підхід, і процеси здійснюються набагато швидше.

Україна і перспективи. Якщо подивитися на український бізнес, очевидний величезний потенціал. Тут компанії відкриті до нового, підприємці хочуть дізнатися про нові бізнес-можливості. В Україні багато молодих, амбітних, мотивованих фахівців. І явно видно, що тут є шанс прискорити процеси, які зазвичай займають тривалий час. Єдине, що варто побажати лідерам бізнесу в Україні – бути сміливими, думати глобально і робити швидкі кроки.

Будь-яка технологія може бути впроваджена дуже швидко. І тільки уява обмежує вас.

Приклади українських компаній, які вже стоять на шляху трансформації бізнесу. «Метінвест Холдинг» веде пошук точок зростання для бізнесу через цифрову трансформацію, інтернет речей, перехід в Cloud. Один з основних фокусів розвитку компанії – це побудова стратегії, орієнтованої на клієнтів, і вдосконалення інструментів взаємодії з ними. На даний момент масштабний ландшафт – вже в хмарі. Також ведеться ряд хмарних проектів в управлінні закупівлями і персоналом.

Не можна не відзначити зміни в енергетичній галузі. Після прийняття закону про перехід до нової моделі ринку енергетики представники індустрії працюють над розробкою дорожніх карт розвитку, які включають цифрову трансформацію, прогнозні інструменти, взаємовідношення з клієнтами. Оскільки їм складно буде вижити і забезпечити свою присутність у новому конкурентному ринку без впровадження інноваційних технологій.

Нафтогазові компанії України в рамках програми трансформації планують використовувати технології інтернету речей і прогнозної аналітики, які дозволять підтримати лібералізацію ринків газу та нафти, а також перейти до високоефективної моделі виробництва і супроводу активів компанії.

Якщо розглядати ринок телекомунікацій, то компанії галузі розвиваються у бік омніканальності і переходять до максимального використання цифрових каналів в роботі з абонентами. Зараз є тенденція до виходу компаній на ринок B2B із новими підходами до швидкого створення сервісів, максимально наближених до потреб і специфіки українського бізнесу, використовуючи технології інтернету речей і машинного навчання.

Особливий інтерес представляють підприємства малого та середнього бізнесу. Адаптація до викликів ринку і побудова конкурентоспроможної моделі бізнесу в цих компаніях значно швидше, ніж у гігантів – визнаних лідерів у галузях, оскільки це питання виживання. Для локальних виробників медичних препаратів цифрова трансформація означає вихід на високо зарегульовані і високомаржинальні ринки Європи, США, боротьба з контрафактом на ринках, що розвиваються, і відповідність динамічно мінливому законодавству в Україні.

Для аграрного сектора України, орієнтованого на експорт, використання технологій «точного землеробства» (Precision Agriculture) та інтернету речей – це питання підвищення продуктивності в умовах світового дефіциту якісної агропродукції.

FMCG компанії, такі як IPG, що працюють з різними каналами продажів і використовують класичну агресивну маркетингову стратегію з просування своєї продукції через цифрову трансформацію, вибудовують клієнто-центричну модель бізнесу.

Кількість даних, які потрібно обробляти, неухильно зростає. При правильному їх використанні можна розрахувати, спрогнозувати і проаналізувати дії клієнта, тенденції в галузі і розвиток бізнесу. І сьогодні переможуть ті, хто може проаналізувати контакт з клієнтом і зрозуміти його потреби.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло