Коронавірус COVID-19
Захворіло у світі
788,522 особи
Померло у світі
37,878 осіб
Вилікувалось у світі
166,768 осіб
Захворіло в Україні
549 осіб
Померло в Україні
13 осіб
Вилікувалось в Україні
8 осіб
Вірусні «перестановки»: як бізнесу адаптуватися в нових умовах

Вірусні «перестановки»: як бізнесу адаптуватися в нових умовах

Про нові виклики, можливості та про те, як обернути ситуацію на користь компанії

Цей матеріал також доступний російською
Вірусні «перестановки»: як бізнесу адаптуватися в нових умовах
Фото: pixabay.com

Сьогодні про наслідки поширення коронавірусу як для здоров'я, так і для економіки та бізнесу говорять багато. Однак не всі кажуть про те, як продовжувати жити і працювати, враховуючи ці знання. Крім того, пандемія – це ще не всі виклики, які готує нам майбутнє. Ще півроку тому експерти передрікали глобальну економічну кризу, наслідки якої також можуть вплинути на подальшу діяльність.

Комерційний директор бізнес-напрямку організації закупівель HD-group Олексій Автомонов розповів Mind, чому бізнесу варто вже сьогодні задуматися над подальшою стратегією, а також над тим, як перебудуватися і налаштуватися на нові виклики і продовжувати жити далі.

Начитавшись імпортної преси (думок, аналізів, прогнозів), дозволю собі теж трохи помізкувати на тему COVID-19 (якщо вже всі зараз цим займаються :)).

Отже, якщо інформація про вірус, яку ми маємо, вірна (а причин сумніватися поки немає), то можна підсумувати:

  1. Це нова реальність, в якій ми тепер житимемо і працюватимемо.
  2. Немає сенсу без симптомів наглухо закриватися в будинку. Немає жодного сенсу кидати роботу, звільняти персонал, закриватися, скуповувати продукти і т. д. Є необхідність дотримуватися вже загальновідомих правил гігієни, зокрема й у соціальних мережах.
  3. На підставі вищенаведених фактів доведеться виробити новий спосіб роботи бізнесу, тому що пересидіти/перечекати не вийде.

Чому ніщо не закінчиться ані 3 квітня, ані 3 травня

Головна проблема – немає імунітету. Не закінчиться доти, поки у істотного відсотка населення його не буде. Вакцини немає і незрозуміло, коли вона з'явиться.

Обмежувальні заходи і, відповідно, економічна криза триватимуть у кращому випадку місяці, у гіршому – рік, до кінця наступного сезону ГРВІ.

Обмеження не скасують епідемію. Їхня мета – пом'якшити, запобігти пікам, знизити навантаження на систему охорони здоров'я, щоб зменшити смертність. Але так чи інакше перехворіють якщо не все, то дуже багато.

Про нові цілі для бізнесу

Нова мета бізнесу: вижити і в прямому, і в комерційному сенсі. І це проблема власників – оскільки держава навряд чи може нам якось допомогти.

З чого почати? Ваш бізнес повинен бути готовий до:

  • перепадів у продажах і виробництві: сьогодні в паніці розмели всі, що є на полицях, а завтра продукт не буде затребуваний;
  • конфліктних ситуацій з постачальниками. Відчувши підвищений попит, вони роздувають ціни; побачивши потенційні ризики у співпраці, змінюють умови оплати; стикаючись з логістичними обмеженнями, зривають терміни поставок;
  • «виходу з ладу» персоналу: захворіли, не змогли дістатися офісу, немає з ким залишити дітей тощо.

При цьому закупівлі залишаються найважливішою складовою діяльності будь-якої компанії. Своєчасне забезпечення підприємства якісною сировиною і матеріалами, закупленими за оптимальними цінами, – основа його здорової бізнес-моделі.

У економіки, що стабільно працює, компетентний персонал, автоматизація процесів і системний контроль дозволяють досягти високої ефективності в роботі закупівель.

Але як поводитися власнику бізнесу в умовах турбулентності та постійних змін, з якими світ зіткнувся на початку цього року?

Розглянемо три можливі моделі поведінки.

  1. Пасивна

«Подивимося, як воно буде», «потрібно перечекати» та інші подібні внутрішні посили практично напевно приведуть до проблем, а можливо, і до катастрофи в бізнесі. У сфері організації закупівель щогодинні курсові коливання, порушення логістичних ланцюгів, зміни у фінансовому становищі постачальників створюють ризики зриву поставок і зупинки виробництва через відсутність сировини, комплектуючих, запчастин.

  1. Активна

Перегляд прийнятих раніше правил, політик і дій всередині компанії, підвищення гнучкості, адаптивності, швидкості прийняття рішень. У закупівлях – активізація переговорів з додатковими потенційними постачальниками, зміна принципів формування запасів і умов оплати товарів і послуг. Ці методи дозволяють оперативно реагувати на можливості та загрози, що виникають у період «шторму», з яким на сьогоднішній день ми стикаємося щодня, але обмежують можливості реакції власними компетенціями.

  1. Просунута

Створення системи, що дозволяє стрімко реагувати на ринок, – максимальне переведення постійних витрат у змінні, гнучке управління товарними запасами і залишками на складах, балансування кредиторської та дебіторської заборгованості та наявність вільних грошових коштів.

Як це зробити? Звичайно, я не Уоррен Баффетт... Але якщо не поставити ці питання зараз, ми не знайдемо на них відповідь завтра. Не виживемо в цьому світі в найближчий рік і не станемо ще успішнішими в новому циклі зростання.

Хай щастить у переосмисленні та боротьбі з вірусами.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті