Захворіло у світі
97,536,545
Померло у світі
2,091,848
Вилікувалось у світі
53,777,014
Захворіло в Україні
1,182,969
Померло в Україні
21,662
Вилікувалось в Україні
928,969
Позумитися й не зганьбитися: як зберегти команду під час віддаленої роботи

Позумитися й не зганьбитися: як зберегти команду під час віддаленої роботи

Що треба врахувати, якщо компанія «зависла в ремоуті»

Цей матеріал також доступний російською
Позумитися й не зганьбитися: як зберегти команду під час віддаленої роботи

Позумитись, списатись, включити камеру, вимкнути мікрофон – багато хто вже втомився від віддаленої роботи і хоче простого офісного coffee break. Проте умови змушують залишатися, хоч і частково, але все ж на ремоуті.

СЕО рекрутингового агентства INDIGO Tech Recruiters Катерина Осадчук розповіла Mind, як мотивувати команду віддалено.

Заради безпеки співробітників деякі компанії продовжують режим віддаленої роботи до кінця літа, а хтось і до кінця 2020 року – як Grammarly.

І якщо в березні адаптація до нових умов роботи була викликом, то вже за пару місяців мета змінилася: не просто перебудуватися на онлайн-режим, а й утримувати людей у форматі згуртованої команди, а не групи віддалених фрілансерів.

Усі онлайн-тимбілдинги і комунікації спрямовані на три аспекти: турботу і зміцнення культури, підтримку неформального спілкування і онлайн-розваги.

Про турботу і нові змісти

Практика показала, що краще за все вибудувати комунікацію «компанія – команда – людина» вдалося компаніям, чиї процеси та культура були сформовані до карантину. Це добре ілюструє відома фраза Баффетта «Відплив покаже, хто купався голяка». З'явився акцент на емоційний стан людини, а не тільки як на робочий ресурс.

Так, одна з міжнародних IT-компаній у сфері розваг організувала для команди цикл вебінарів з психологом – шість щотижневих зустрічей на різні теми: відносини, адаптація до змін, емоційний інтелект і т. д. У цій же компанії всім бажаючим привезли столи і техніку для роботи, а на Великдень – паски та листівки.

До речі, Grammarly відшкодовує співробітникам придбання робочої техніки. Також компанія вирішила дати два додаткових вихідних у травні, щоб співробітники могли дотримуватися work-life balance – при віддаленій роботі це складно чітко розмежовувати.

А ось Boosta на початку карантину відправляла безконтактною доставкою додому працівникам фрукти, вітаміни, солодощі та інші приємності, а також карантинний набір: брендовану гречку, антисептики та маски.

Дуже добре, коли турбота поєднується з почуттям гумору. Подумайте про інтереси ваших співробітників. Наприклад, шкарпетки з принтом мобільних телефонів, напевно, оцінять мобільні розробники.

Так, компанія Avocado Technology порадувала свою команду екзотичними фруктами та веселими шкарпетками. А якщо в компанії працюють тільки дівчата? Ми в INDIGO Tech Recruiters подарували кожній корону – було весело надівати їх під час відеодзвінків.

Про новий формат відносин

Бізнес тепер зміцнює відносини не тільки з клієнтами, але й зі співробітниками. Для своїх команд багато IT-компаній роблять зараз абсолютно нові й незвичні речі.

Так, київський офіс ELEKS проводить регулярні щотижневі зустрічі. Проте тепер на них обговорюються не тільки плани та показники, а й такі питання, як «хто катався в метро» або «у кого кішка народила». До речі, ELEKS також надали співробітникам можливість працювати віддалено до кінця 2020 року.

У компанії Boostа хлопці урізноманітнили неформальне спілкування:

  • для підтримки творчого настрою обмінюються фотографіями своїх робочих місць;
  • створили окремий чат «А_pogovorit» для флуду, жартів і т. д.;
  • через день влаштовують «зустрічі» в Zoom на каву-брейк;
  • запустили ініціативу «Random Coffee» – рандомно створюються пари на каву-брейк в Zoom.

А Grammarly регулярно оновлюють лайфхаки для віддаленої роботи, розповідають, як краще проводити онлайн-переговори і транслюють усю важливу інформацію в корпоративних каналах Slack.

Ми в INDIGO Tech Recruiters виділили більше часу на індивідуальні онлайн-зустрічі, щоб розповісти про цілі, плани, результати, прояснити бажання, складності, очікування кожного члена команди.

Про настрої та онлайн-дозвілля

Створювати настрій та систематично бути поруч – головне завдання компаній у нестабільний період. Якісна комунікація допомагає знизити тривожність і сприяє роботі.

ELEKS влаштовує онлайн-конференції на різні теми: ранкова йога, майстер-клас зі створення ляльки-мотанки, лайфхаки як правильно давати та отримувати зворотній зв'язок та інші активності.

Boosta на свій день народження придумали квест для команди. На честь шестиріччя компанії кожен співробітник протягом шести днів міг зібрати віртуальний кошик із шампанським, ананасами та іншими смачними призами. Потім ця корзинка «перетворювалася» на справжню і доставлялася учасникам додому.

Чудовий спосіб поліпшити настрій співробітників – фізична активність. Наприклад, ми в INDIGO Tech Recruiters запросили тренера для спільних ранкових відеозанять: йога, розтяжка, динамічні вправи, вільний танець. Кожен день – різний вид активностей.

Ще одна ідея – проводити для команди віртуальні подорожі. Ми так «помандрували» Лувром: кілька співробітників у форматі онлайн-презентації розповіли про улюблених художників та їхні роботи. Далі плануємо провести зустріч з історії моди і книжковий онлайн-клуб.

Організація навчальних вебінарів самими співробітниками на робочі та інші теми – теж відмінний спосіб взаємодії. Кожен ділиться з командою своїми знаннями. Можна об'єднувати людей в пари-трійки для спільної підготовки презентації – це добре зближує.

Досвід IT-компаній показує: графік позаробочої «зайнятості» часто настільки щільний, що багато співробітників і не помічають, що не бачилися вже понад два місяці. Карантин відкрив для нас нові можливості. Залишилося тільки ними скористатися.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті