Захворіло у світі
155,918,548
Померло у світі
3,258,269
Вилікувалось у світі
133,382,771
Захворіло в Україні
2,097,024
Померло в Україні
45,451
Вилікувалось в Україні
1,711,709
«Агов! Ми з вами!»: як брендам знайти найбільш безпечний месенджер для бізнесу

«Агов! Ми з вами!»: як брендам знайти найбільш безпечний месенджер для бізнесу

І як навчити користувачв довіряти корисним повідомленням

Этот материал также доступен на русском
«Агов! Ми з вами!»: як брендам знайти найбільш безпечний месенджер для бізнесу
Фото: pixabay

Взаємодія в месенджерах давно вже вийшла за межі спілкування виключно між друзями, членами родини та колегами. Сьогодні у багатьох месенджерах є можливість спілкуватися ще й з компаніями, як локальними, так і міжнародними. Зараз все більше представників бізнесу віддають перевагу спілкуванню з клієнтами саме за допомогою застосунків для обміну повідомленнями, адже вони популярні та надають широкий вибір інструментів для ділової комунікації. Однак ще є чимало компаній, які особливо переймаються питанням безпеки цих застосунків і не поспішають їм довіряти. Чи можна довіряти програмам для обміну повідомленнями для відправлення конфіденційної інформації і як саме ці застосунки гарантують безпеку спілкування бізнесу з клієнтами, розповіла Mind комерційний директор Rakuten Viber Кристина Констандаке

Розвиток месенджерів: нова ера спілкування з клієнтами

Кожного разу, коли з’являються нові технології, у людей виникають підозри, що нововведення будуть некоректно працювати або призведуть до витоку особистих даних. Щоб позбутися такої думки, варто згадати, як за останні роки IT вплинули на банківську сферу та змогли покращити відносини між банками та їхніми клієнтами.

Раніше проведення будь-якої банківської операції, у якій фігурувала конфіденційна фінансова чи особиста інформація, вимагало багато часу: потрібно було зібрати чималу кількість документів, що посвідчують особу, а згодом провести кілька годин у черзі місцевого відділення банку. Мобільні технології значно полегшили цей процес, адже тепер для відкриття або закриття рахунку, проведення грошового переказу та інших трансакцій, достатньо мати лише телефон.

Подібні зміни заощаджують час не тільки клієнтів, а й працівників бізнесу. Ми вже звикли до мобільного банкінгу та сприймаємо швидкий сервіс як належний, проте коли він тільки з'явився, більшість не довіряли нововведенню й вважали його небезпечним.

Подібно до мобільного банкінгу застосунки для обміну повідомленнями, як-от Viber, WhatsApp та Facebook Messenger, пропонують компаніям новий та зручний спосіб комунікації зі своїми клієнтами, проте залишаються й ті, хто не довіряють цьому способу спілкування.

Як обрати безпечний месенджер для бізнесу

Якщо ви бажаєте працювати у безпечному застосунку, потрібно розглядати лише ті месенджери, які відповідають таким критеріям безпеки.

  1. Наскрізне шифрування. Наскрізне шифрування – це щось на зразок золотого стандарту безпеки. Перед відправленням повідомлення шифрується на пристрої відправника і виглядає як код, який не зможуть прочитати навіть хакери. У читабельний текст повідомлення перетворюється лише після надходження на пристрій одержувача. Отже, навіть якщо повідомлення буде перехоплене хакерами, його не вдасться розібрати.
  2. Шифрування при передачі. Подібний тип шифрування використовується, коли повідомлення надсилаються не конкретним користувачем, а через платформу компанії за допомогою протоколу API. Щойно повідомлення відправлено (і знаходиться «на шляху»), воно зашифровується, а розшифровується лише після того, як потрапляє до внутрішньої системи месенджера. Перш ніж відправити відповідь компанії чи клієнтові, сервер також шифрує повідомлення. Таке шифрування забезпечує високий рівень безпеки для брендів і дає можливість клієнтам бути впевненими в тому, що повідомлення захищені від хакерів.
  3. Повідомлення не зберігаються на серверах. Спілкування в застосунках для обміну повідомленнями значно безпечніше, ніж комунікація електронною поштою, адже тут повідомлення не зберігаються на серверах провайдера. Різниця в такому: провайдер електронної пошти може дозволити іншим компаніям читати ваші електронні листи, щоб показувати вам цільову рекламу. Надійний застосунок для обміну повідомленнями поважає особисту інформацію кожного клієнта й не допускає подібних вторгнень у приватне життя свої користувачів.
  4. Протокол https. При виборі застосунку для обміну повідомленнями обов'язково треба переконатися в наявності  HTTPS-протоколу (Hypertext Transfer Protocol Secure) – протоколу захищеної передачі гіпертекстових даних. Він передбачає безпечне з'єднання між протоколом партнера та системою, яку використовує месенджер. Це ще один, не менш важливий, рівень безпеки, який захищає всі повідомлення, які бренд надсилає своїм клієнтам.
  5. Білий список IP-адрес. Безпечний застосунок для обміну повідомленнями повинен завжди перевіряти вхідні бізнес-повідомлення, адже тільки так користувачі будуть впевнені, що повідомлення надходять від компанії, а не шахрая, який виказує себе за бренд. Перевірка відбувається за допомогою білого списку IP-адрес. Інакше кажучи, застосунок для обміну повідомленнями приймає повідомлення від партнерів лише з конкретних IP-адрес (інтернет-протоколу), які були прийняті, перевірені та налаштовані в системі провайдера. Отже, якщо повідомлення надійшло від імені торгової марки, але надіслано з іншої IP-адреси, воно буде відхилено провайдером і не надійде користувачеві.

Тепер, коли ви знаєте, яким критеріям безпеки має відповідати застосунок для обміну повідомленнями, потрібно розставити пріоритети та вирішити, як саме ви використовуватимете месенджери для досягнення своєї бізнес-мети.

Точне попадання: чому месенджери кращі за електронний маркетинг

Для багатьох підприємств, особливо для банків та інших фінансових установ, безпека та швидкість доставлення повідомлень є найважливішими показниками у виборі способу спілкування зі своїми клієнтами. Вони бажають доставляти повідомлення у найбезпечніший та найзручніший спосіб. Не менш важливим показником є й економічна вигода.

Згідно зі всіма перерахованими критеріями, спілкування в месенджерах є найкращим варіантом комунікації з клієнтами. Адже це дешевше за традиційні SMS та ефективніше, ніж електронні листи – повідомлення в месенджері відкривають значно частіше, ніж імейли.

Результати дослідження показали, що відсоток відкриття повідомлень у месенджерах становить 75% – у понад 45 разів більше, ніж відкриття електронних листів, і майже втричі більше за відкриття push-повідомлень.Крім цього, повідомлення, надіслані за допомогою месенджерів, можуть містити більше символів, ніж традиційні SMS – у деяких випадках 1000 на противагу 160 дозволеним в SMS.

Попри те що застосунки для обміну повідомленнями – це зручний інструмент для спілкування з клієнтами, дехто все одно не довіряє повідомленням від брендів у месенджерах. Чому саме виникає недовіра та як її позбутися?

Клієнт у пріоритеті: як позбавити його страхів та покращити спілкування

Безпека є дуже важливим показником для більшості користувачів. Саме тому варто пояснити своїм клієнтам, що для спілкування з ними ви обрали надійний месенджер, який відповідає критеріям безпеки.

Споживачі також хочуть бути впевненими в тому, що отримують повідомлення від брендів, а не шахраїв. У месенджерів є кілька варіантів для підтвердження цієї інформації.

  • Показувати в імені відправника назву компанії, а не номер мобільного телефону.
  • Відправник також матиме власний бізнес-профіль, який може бути наповнений інформацією про компанію, наприклад офіційним логотипом, з фізичною адресою та номером телефону тощо.
  • Також сторінки брендів мають синю галочку як додаткове підтвердження того, що ця сторінка перевірена та є офіційним партнером застосунку.

Нарешті, користувачі можуть бути впевнені, що їхні повідомлення є конфіденційними й після того, як вони доставлені на їхні пристрої, адже безпечні месенджери не показують текст повідомлення в сповіщенні на заблокованому екрані. Все, що бачить користувач, – це «у вас 1 нове повідомлення». Щоб його переглянути, доведеться розблокувати пристрій і відкрити програму.

Головне – це надати клієнтам впевненості, що використовувати месенджери при комунікації з брендами безпечно. Щойно вони в цьому переконаються, сприйматимуть обмін повідомленнями з брендами як швидкий, безпечний і зручний для обох сторін спосіб спілкування.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті