На льоту: як вміння швидко навчатись впливає на успіх бізнесу

На льоту: як вміння швидко навчатись впливає на успіх бізнесу

І чому ця навичка корисна, як власникам компаній, так і персоналу

На льоту: як вміння швидко навчатись впливає на успіх бізнесу
Фото: depositphotos

Розвиток технологій відкриває нові можливості для бізнесу у різних сферах. Проте, для того, щоб запровадити ту чи іншу інновацію, потрібно вміти швидко реагувати на нові виклики. Як саме успіх компанії залежить від здатності швидко навчитись новому і чому ця навичка потрбна, як власникам, так і персоналу розповіла Mind співзасновниця та керуюча партнерка мережі шкіл повного дня КМДШ Лідія Білас.

Чи знали ви, що Білл Гейтс читає по одній книзі на тиждень? Також він відомий тим, що брав двотижневу відпустку щороку на читання. Відзначились своєю пристрастю до постійного отримання знань з книг Барак Обама та Ілон Маск, а Бенджамін Франклін стверджував, що інвестиції в знання приносять найкращий прибуток. Не дивно, що прагнення до поглиблення своїх знань позитивно впливає не лише на зростання особистості, але й на зростання компанії. Трендом на сьогоднішньому ринку праці є не пошук діаманту, що виведе компанію на новий рівень. Тренд – це постійне ограновування алмазів, які вже працюють у компанії. Інструментом для цього ограновування є знання та навички. 

Win-win постійного навчання для компанії та особистості

Нікіл Сінха відповідає за розвиток наймасовішою платформи онлайн-освіти Coursera. Він стверджує, що люди, яким зараз 20-30 років, будуть змінювати роботу в середньому 13 разів за життя! Згідно зі застарілими уявленнями про професію, життя виглядає, як довгий період отримання освіти (садочок-школа-університет), після якого наступає другий, ще більш тривалий період – освіта дає гарантоване робоче місце, яке буде годувати, аж допоки людина не вийде на пенсію.

Впевненість у тому, що перша освіта є гарантією успішного професійного життя, можна назвати прокляттям першого диплому. Сучасний світ змінюється занадто швидко, тому знання, отримані кілька років тому, вже не є актуальними, їх необхідно постійно поновлювати. Ті працівники, які повністю усвідомили цю необхідність, завжди будуть попереду тих, що живуть згідно зі застарілим поглядом на освіту.

Вони з легкістю зможуть пережити звільнення, адже їх навички допоможуть швидко знайти роботу або почати працювати на себе. Нові знання застрахують їх від звільнення, адже допоможуть краще виконувати обов’язки в компанії та розширювати свої компетенції.

Якщо постійне навчання є запорукою успіху особистості, то що відбувається з компанією? Чи не є для неї ризикованим тримати занадто активний персонал, що постійно вчиться новому? Часто ці страхи зупиняють керівників від бажання інвестувати в освіту своїх робітників. Адже існує ризик, що працівник може покинути компанію, не повернувши інвестиції.

Нікіл Сінха стверджує, що все більше компаній закордоном приходять до розуміння того, що цикл від найняття на роботу до звільнення персоналу коштує занадто дорого. Плинність кадрів з’їдає так багато бюджету, що все більше керівників замислюються над програмою well-being для своїх співробітників. Дослідження підтверджують, що для компанії вигідніше зробити працівника щасливим та подбати про його ментальне здоров’я, щоб він залишився, ніж постійно замінювати його іншими.

Теж саме стосується і освіти. Все більше керівників приймає рішення навчити своїх працівників нових навичок, адже знання стають все доступнішими і осягнути їх під силу кожному, а ось надійного та відповідного працівника знайти нелегко. Ми в школах КМДШ переконалися, що навчання та розвиток вчителів не менш важливий за навчання та розвиток дітей. Вчитель, який знаходиться в постійному пошуку нових знань та умінь, цікавиться різними сферами життя, ініціює впровадження інноваційних методик – це скарб. Такий викладач не лише вміє у цікавій формі передати знання школярам, а й сприяє формуванню такої ж різносторонньо розвиненої особистості.

Також для багатьох працівників інвестиції роботодавця в їх навчання є тим самим жаданим елементом well-being, яке робить їх щасливішими та змушує ще більше викладатись на роботі. Тож постійне оновлення знань працівників – це win-win для них та їх компанії.

Як на практиці навчання допомогло компаніям вижити?

Співвласник і директор з маркетингу квиткового оператора Concert.ua Дмитро Чинь розповідає про те, що з березня по червень 2020 року їх компанія перетворилась на сервіс для потерпілих клієнтів. Замість продажів квитків, працівникам доводилось вислуховувати скарги тих, хто не зміг потрапити на концерт через локдаун. Криза змусила знизитизарплатню персоналу на 50%, сотні спеціалістів довелось звільнити через зменшений об’єм роботи.

В той же час засновник TripMyDream Андрій Буренок стверджує, що його компанія під час пандемії втратила сотні тисяч доларів прибутку, але йому вдалось зберегти команду, зарплатню працівників та офіс. Як це стало можливим? Адже сфера мандрів, бронювання квитків та готелів постраждалане менше, ніж сфера організації концертів. Можливо, секрет в швидкій зміні діяльності компанії. До пандемії TripMyDream заробляли на комісії від продажів авіаквитків, бронювання готелів, екскурсій, страховок і залізничних квитків. Під час пандемії компанія блискавично швидко перекваліфікувалась:

  • Був створений чат «Хочу додому», щоб допомогти тисячам українців з Індонезії, Тайланду, Європи дістатись домівки.
  • Збільшили кількість статей для сайту та телеграм-каналу.
  • Змістили акцент з подорожей по світу на подорожі Україною.
  • Вже в травні компанія, що спеціалізувалась на подорожах, зайшла на освітній ринок з курсами по інтернет-маркетингу. На цей момент вони навчили більш 1000 студентів.
  • Створили digital-агентство.
  • Зробили сервіс «Обмеження», де можна подивитися актуальні умови в'їзду в будь-яку країну і ознайомитися з умовами повернення додому.

Вся ця діяльність була можливо завдяки блискавичній перекваліфікації персоналу. Щоб не втратити роботу, працівникам потрібно було змиритись з складним становищем та прийняти те, що їх основне джерело прибутку вже не зможе їх прогодувати. Об’єднатись та почати задовільнять інші потреби клієнтів. І, звичайно, швидко навчитись новим навичкам, щоб ці потреби задовільнити.

Персонал, що звик вчитись, є джерелом нових ідей для керівника. Ідей про те, як реагувати на виклики суспільства. Ідей про те, в яку сторону рухатись, щоб збільшити прибуток та принести ще більше користі клієнтам. Ілон Маск та Білл Гейтс відомі тим, що люблять читати по одній книжці на тиждень.

А ще вони розуміють, наскільки важливою є освіта їх робітників. Адже замість того, щоб фокусуватись на пошуку найкращих, можна щоденно за допомогою нових знань перетворювати на найкращих своїх працівників.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті