Робота мрії: як ситуація з COVID-19 змінила професію фінансового консультанта?

Робота мрії: як ситуація з COVID-19 змінила професію фінансового консультанта?

Огляд останніх тенденцій у роботі посередників ринку life-страхування – в Україні та світі

Этот материал также доступен на русском
Робота мрії: як ситуація з COVID-19 змінила професію фінансового консультанта?
Фото: pexels.com / Ivan Samkov

Як змінилася робота страхових посередників у 2020-му; чому ринок life-страхування є тією індустрією, що рухає глобальний ринок праці до більш людино-центричного ставлення, а кар’єра фінансового консультанта набуває все більшої привабливості у пост-ковідній реальності, Mind розповіла Лілія Ладика, керівник департаменту з розвитку дистриб’юторської мережі страхової компанії МетЛайф в Україні.

Під час тривалого травневого вікенду навряд чи хтось з нас згадував, чому 130 років тому з’явилося «свято всіх трудівників». А починалося воно із вшанування учасників протестів у США, котрі потребували робочого дня тривалістю 8 годин. Такий собі крок до сучасного тренду work-life balance. Та чи варто пам’ятати про це сьогодні, коли віддалена робота стала новою нормою, а окремі компанії переходять на чотириденний робочий тиждень?

Насправді варто. Адже дослідження доводять, що проблема балансу роботи та життя залишається актуальною, а пошуки «професії мрії» не припиняються для мільйонів українців. Чергове дослідження від порталу Rabota.ua показало, що у 2021 році майже кожен третій його учасник хотів би знайти іншу роботу, яка дозволить:

  • отримати гнучкий графік (41%) або працювати дистанційно (16%),
  • знаходити можливості для навчання, адже більше ніж 44% учасників дослідження планують цього року навчатися чомусь новому, а 14% – повністю перекваліфікуватися,
  • мати соціальні контакти, оскільки під час пандемії про брак спілкування у повсякденній роботі заявляли понад 21% опитаних.
  • забезпечити достатній рівень доходу від улюбленої роботи.

Як бачимо, тренди цікаві, от тільки де знайти роботу за усіма цими критеріями? Здається, є принаймні одна відповідь – можливо, не дуже очікувана для українського ринку праці.

Згідно з дослідженнями Vertafore, за підсумками складного та стресового 2020 року, 85% фінансових консультантів зі страхування життя в США визначають свою кар'єру в галузі як приклад найкращої роботи, незважаючи на проблеми пандемії. І як свідчать опитування МетЛайф в Україні серед наших партнерів, вітчизняні фінансові консультанти та посередники ринку life-cтрахування з ними цілком погоджуються.

Чому так? Відповідь дуже проста. Через ситуацію навколо COVID-19 для багатьох людей стала ще більш очевидною цінність самої послуги страхування життя. Водночас посередники ринку life-страхування змогли так переформатувати свою роботу, що їхня традиційна професія отримала нові переваги. Ось у чому вони полягають.

1. Досягнення справжнього «work-life balance»

Ще до епохи локдаунів професія фінансового консультанта давала певну свободу робочого графіку. Але зараз, коли консультувати клієнтів можна не під час персональної зустрічі, а з будь-якого місця, де є доступ до інтернету, вона відкрила ще більше можливостей тим, хто цінує справжній баланс між роботою та життям.

Як показує дослідження Miro, близько половини працюючих людей, які перебувають у шлюбі або у партнерських стосунках, зауважують, що робота вдома покращила їхнє сімейне життя. Майже дві третини батьків з дітьми до 18 років стверджують, що робота вдома, незважаючи на побутові складнощі, також поліпшила їхні стосунки. Наприклад, тепер є час готувати дітям сніданок та відправляти їх до школи.

Привабливість роботи страхового агента або ж фінансового консультанта зросла ще й тому, що наразі можна знаходити клієнтів по всій країні онлайн, залишаючись жити у рідному регіоні.

Про проблему працевлаштування у невеликих містах та селищах України знають, напевне, всі. Зокрема, майже 68% всіх вакансій на національному HR-порталі work.ua сконцентровані у п’яти регіонах: Києві, Дніпропетровській, Харківській, Одеській та Львівській областях. На всі інші регіони держави припадає менше третини вакансій, тож можливість стати консультантом і не їхати до мегаполіса в пошуках кращої кар’єри – це справжній шанс на достойну роботу для багатьох українців.

2. Навчання та підвищення кваліфікації

У період пандемії навчання стало новим трендом. За даними Google, в окремі дні запити стосовно онлайн освіти зростали на 900%. Та при цьому не всі сфери і не всі роботодавці були готові до того, що їхні співробітники потребуватимуть нових знань та навичок. Посередництво у сфері life-страхування – приємне виключення, адже цей бізнес завжди вимагав системного навчання команд, постійного вдосконалення знань і водночас пропонував багато можливостей для цього.

Пандемія COVID-19 вчергове довела, що фінансові знання надзвичайно важливі для українців. За даними Research & Branding Group, наприкінці травня минулого року, перед завершенням «жорсткого» етапу карантинних заходів, без заощаджень опинилися 48%, тобто практично половина наших співвітчизників. І це не дивно, адже рівень фінансових знань в Україні є найнижчим серед країн, де проводяться такі дослідження.

Професія фінансового консультанта – чи не найпростіший шлях до того, аби підвищити власний рівень фінансової обізнаності, не опинитися в кризовій фінансовій ситуації і допомогти уникнути її своїм клієнтам. Цінність таких навичок була усвідомлена багатьма українцями саме у 2020-му.

Окрім суто фінансового навчання, кар’єра фінансового консультанта передбачає неабиякі можливості з отримання так званих soft skills. Це і формування комунікаційних навичок, і підвищення стресостійкості, і багато інших умінь.

3. Можливості для спілкування

Якщо для окремих сфер перехід в онлайн виявився доволі складним, то фінансові консультанти отримали від цього неочікувані переваги. Перш за все, вони виникли завдяки спілкуванню з клієнтами, партнерами та потенційними колегами у соціальних мережах. «Сидіти в чатиках» та просувати власну сторінку на Facebook чи Instagram – тепер не розвага, а частина роботи фінансового консультанта. До речі, доволі цікава.

Багато фінансових консультантів з кожним днем все впевненіше почуваються у соцмережах, активно просувають себе та компанію. Сьогодні у life-страхуванні вже з’явилися профільні онлайн-курси, на яких консультант може отримати повний набір необхідних навичок: від власного позиціонування до створення привабливих stories для своєї персональної сторінки зі страхової тематики.

Потреба у формуванні особистого бренду стала новим викликом та одночасно можливістю для кожного фінансового консультанта.

МетЛайф в Україні схвально ставиться до активної діяльності консультантів у соцмережах. Адже ми цілком погоджуємося з результатами дослідження Edelman Trust Barometer, яке свідчить: особистий бренд приносить значну користь не тільки людині, але й компанії, яку вона представляє. Щирі життєві історії та персональні пости, якими діляться співробітники та партнери компанії, зазвичай отримують більше зацікавленості читачів та розповсюджуються активніше, ніж інформація з корпоративних сторінок.

І головне: вигоду від появи консультантів у соціальних мережах отримали клієнти. Вони можуть знайти незаангажовані відгуки і поспілкуватися з іншими користувачами страхових послуг, щоб сформувати своє уявлення про компанію, консультанта та прийняти зважене рішення. Це можна назвати новою прозорістю, що стає певним стандартом професії страхового посередника і залучає в нашу індустрію «цифрове покоління» – молодь, якій раніше не завжди вистачало такої прозорості.

4. Більше, ніж гроші. Хоча і вони теж

До речі, про молодь і майбутнє страхування. Наразі в усьому світі та в зокрема в Україні спостерігається ще одна, надзвичайно цікава тенденція. Освічені молоді люди, так зване покоління Y та особливо Z, не хочуть працювати «просто за гроші». Результати дослідження, проведеного компанією P&G серед студентів провідних українських вишів вже у 2021-му, свідчать: така молодь ніколи б не хотіла працювати в індустріях та компаніях, де не дбають про своїх клієнтів та суспільство, а зосереджені лише на заробітку.

З огляду на такі результати, стає зрозумілим, чому вже зараз life-страхування приваблює молодих. Це бізнес, в основі якого лежить ідея турботи про людей – їхнє здоров’я, добробут та гідне майбутнє.

Це не найбільш очевидний, але чи не найважливіший тренд, завдяки якому молоді українці вбачають перспективною професію фінансового консультанта. А усі трансформації в галузі, про які йдеться вище, лише посилили це прагнення.

Загалом же перелічені зміни дозволили фінансовим консультантам України не лише зберегти свою професію і звичний рівень доходів, а й активно розвивати бізнес протягом складного минулого року. Згідно зі звітами Держкомстату, вже декілька років поспіль страхування і фінансова діяльність стабільно входять до числа топ-3 галузей за рівнем заробітних плат і доходів її представників. З цими висновками важко сперечатись, адже про успіхи українських фінансових консультантів свідчать і результати діяльності компанії МетЛайф, яка минулого «карантинного» року збільшила збір страхових премій на 26% порівняно з «докарантинним» 2019-м. Аналізуючи показники діяльності 1-го кварталу вже 2021 року, ми бачимо, що цей рік буде ще більш успішним для компанії, а отже і для страхових посередників та фінансових консультантів, зокрема. Особливо приємно писати про це, усвідомлюючи, що спалах COVID-19 міг стати тим моментом, коли професія фінансового консультанта опинилася «на межі», адже звичні у страхуванні життя комунікації та особисті зустрічі виявились неможливими протягом досить тривалого часу.

З огляду на всі ці тренди в сфері страхового посередництва, спадає на думку лише один висновок – у пост-ковідну епоху, як і в попередні 18 років, страхові посередники, з високою імовірністю, лишатимуться драйвером розвитку для ринку life-cтрахування в Україні. А ще хочеться вірити в те, що робота фінансового консультанта стане рушійною силою не лише цієї індустрії, а більш глобальних змін – на ринку праці, у бізнесі та й загалом у суспільстві. Коли в центрі уваги дійсно опиниться людина з її потребами, цінностями та прагненням до щасливого, усвідомленого та відповідального життя.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті