Зменшити слід: чому компаніям важливо міряти власні викиди CO 2

Зменшити слід: чому компаніям важливо міряти власні викиди CO2

І як використовувати отриману інформацію

Этот материал также доступен на русском
Зменшити слід: чому компаніям важливо міряти власні викиди CO<sub>2</sub>
Фото: depositphotos

Днями учасники ринку викидів CO2 озвучили прогноз, що ціни на вуглець в системі торгівлі викидами Європейського Союзу значно зростуть у наступному десятилітті через більш жорсткі кліматичні цілі. Так, уряди та комерційні компанії все більше замислюються над цією проблемою та намагаються зробити свій внесок у боротьбу з глобальним потеплінням. До того ж відтепер стало модно підтримувати один одного у бажанні допомогти планеті. Компанії все частіше переходять на усвідомлену співпрацю й обирають партнерів, що розділяють їхні цінності сталого розвитку. Як можна скоротити власні викиди та чому важливо вже зараз почати їх вимірювати, розповів Mind генеральний директор BlaBlaCar в Україні Олексій Лазоренко

Платформа для поїздок BlaBlaCar вже два роки поспіль проводить дослідження CO2-викидів компанії в атмосферу. 

Навіщо компанія досліджує свій вуглецевий слід

BlaBlaCar створили 2006 року, коли в Європі 76% автомобілів їздили практично порожніми – максимум з одним пасажиром. Це й сформувало основну мету компанії –  оптимізувати використання автомобіля, а поїздки зробити за допомогою технологій більш дешевими і, як наслідок, більш екологічними. Сьогодні інноваційна платформа компанії для автодорожніх поїздок дозволяє збільшити кількість пасажирів в одному авто і скоротити кількість машин на дорогах, а отже, і викиди вуглецю.

Минулорічне дослідження Zero Empty Seats показало, що BlaBlaCar скорочує викиди CO2 на 1,6 млн тонн на рік. Саме стільки ж вуглецю продукують за рік автомобілі в усьому Парижі. І чим більше платформа зростає, тим більше люди знижують викиди CO2.

Але автомобілі та транспорт загалом – не єдині джерела викидів вуглецю. Виробництво, дата-центри, будівництво також забруднюють навколишнє середовище. Тому ми прагнемо мінімізувати вуглецевий слід нашої команди. Перший крок до цього – виміряти і зрозуміти основні джерела викидів компанії.

Ми почали 2019 року з наших офісів: хотіли зрозуміти, як їхня діяльність впливає на довкілля та що ми можемо зробити, щоб зменшити викиди. Це допомогло підвищити екосвідомість наших колег і партнерів по всьому світу. Адже в питаннях сталого розвитку важлива командна гра.

Що вдалося з'ясувати

2020 року ми повторили дослідження й оцінили викиди в п'яти категоріях:

  • побутові відходи;
  • будівництво;
  • подорожі;
  • IT-обладнання та дата-центри;
  • витрати на функціонування офісів.

Як показали результати, викиди компанії 2020 року склали 1685 тонн CO2, що на 18% менше, ніж у 2019-му. Пандемія змусила команду працювати віддалено майже весь рік. Це знизило кількість відходів в офісах, викидів від поїздок, а також споживання енергії. Проте дещо ускладнило дослідження реального вуглецевого сліду компанії.

Наприклад, викиди від відходів в офісах BlaBlaCar по всьому світу знизилися майже на 47%, подорожі – на 60%. При цьому викиди від витрат на функціонування офісів майже не змінилися, а від дата-центрів і роботи IТ-обладнання зросли на 0,4%. На це вплинуло також збільшення команди в Україні.

Під час дослідження компанія з'ясувала, що рік до року основна частина її вуглецевого сліду припадає на витрати. Це платежі за аудит, банківські послуги, страхування, телекомунікації, навчання співробітників та обслуговування офісів. 2020 року вони становили 65% від усіх викидів CO2 компанії.

Але індексування за видатками показало парадокс. Згідно з алгоритмом розрахунку вуглецевого сліду, чим вище витрати, тим більше викидів CO2. Чим більш екологічним є продукт, який ми купуємо, тим він дорожчий. Як наслідок, такий інструмент розрахунку CO2 не завжди відображає реальну картину. Тому, щоб отримувати більш точні дані про наші викиди вуглецю, ми почали співпрацювати тільки з тими постачальниками, які також розраховують вуглецевий слід своєї продукції.

Також результати аудиту допомогли зрозуміти, як поліпшити й оптимізувати процеси та створити sustainability-клімат всередині компанії. Наприклад, BlaBlaCar планує відкрити новий головний офіс у Парижі, дотримуючись найсуворіших енергетичних та екологічних стандартів. У ньому компания збирається створити станції чистої або осмосної води, щоб знизити потребу в мийних засобах, і розробляє власну систему сортування сміття з компостуванням. Таким компостом можна буде удобрювати рослини на даху офісів компанії.

4 поради компаніям, які планують дослідити свої викиди CO2

1. Чітко визначте, чому ви це робите. Розуміння – ключ до діалогу про важливість вуглецевого сліду. Всі члени команди мають бути залучені в процес. Проведіть внутрішні опитування, поспілкуйтеся з колегами особисто, запитайте, як вони ставляться до такого дослідження.

2. Залучайте топменеджмент. Щоб мотивувати і залучати співробітників, керівництву потрібно показати приклад. Менеджмент компанії мусить показати не на словах, а на ділі, чому турбота про екологію так важлива.

3. Синхронізуйтеся. Заплануйте регулярні зустрічі зі своєю командою, особливо спочатку. Адже в механіці вашого процесу дослідження виникне багато питань, які краще обговорювати заздалегідь.

4. Проводьте регулярні перевірки. Диявол криється в деталях. Необхідно знайти систему звітності, яка працюватиме на вашу команду й дозволить відстежувати та контролювати дані. Саме вона перевірить усі цифри, якщо раптом виявляться якісь аномалії або помилки в підрахунках. Така система також допоможе швидко відстежити навіть найнесподіваніші зміни.

Розвиваємо соціальну відповідальність

Після кожного аудиту ми запитуємо себе: як ми можемо поліпшити організаційні процеси, як можемо виявити помилки або ж уникнути їх, як нам краще налаштувати системи бухгалтерського обліку та звітності, щоб спростити отримання даних? Такий підхід допомагає знаходити рішення, змінювати звички, залучати всіх співробітників у цей процес і працювати над своєю корпоративною соціальною відповідальністю.

Тому ця практика – гарна можливість розвитку для компаній. Адже разом із поліпшенням екологічної ситуації зростає мотивація співробітників і взаємодія між ними.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті