Бізнес не здається: як компанії намагаються працювати за воєнних умов

Бізнес не здається: як компанії намагаються працювати за воєнних умов

Що допомагає не зупинятися

Бізнес не здається: як компанії намагаються працювати за воєнних умов
Фото: depositphotos.com

Війна так чи інакше вплинула на весь український бізнес та громадські організації. Звісно, підготуватися до такого було неможливо. Однак багато компаній все ж змогли налагодити свою роботу. Як їм це вдається, Mind розповідає в циклі матеріалів «Бізнес допомагає ЗСУ. Бізнес допомагає Україні» та «IT-індустрія під час війни». Продовжують тему кейси клієнтів торговельного майданчика Zakupki.Prom, якими поділилась з Mind керівниця цього ресурсу Наталія Ковальова. За її словами, компанії адаптуються до ситуації та шукають альтернативних шляхів, які допоможуть їм продовжувати працювати. Більше історій користувачів цього майданчика – у матеріалі Mind «Трудовий кіберфронт: чи є робота для IT-фахівців в Україні»

Хоча українські компанії вже і пережили багато криз, але все ж таки до війни неможливо підготуватися. Звісно, ключовими стали проблеми логістики, відсутності доступу до складів та партнерських зобов'язань. Однак, як ми помітили по наших клієнтах, як тільки ситуація в їхніх регіонах стабілізувалася – вони відразу почали вирішувати ці питання. І їм вдалося. Кому і як саме?

«Ресурс Енерго»

Компанія постачає оптовими партіями нафтопродукти комерційним та державним підприємствам, серед яких – виробничі компанії аграрного сектору, хімічної, легкої та харчової промисловості тощо.

Після початку війни основні постачальники заблокували заправку пального за талонами, які були оплачені в повному обсязі. Пояснювали це технічним збоєм, а потім запропонували доплатити за кожен літр пального за їх поточними цінами, бо роздрібні ціни виросли. «Ми такого не очікували, маючи на руках діючі контракти. З деякими домовитися вдалося, з кимось – ні», – розповідає Габриел Варданян, власник «Ресурс Енерго».

Однак, за його словами, зараз компанія може навіть подякувати колишнім постачальникам, адже вся ця ситуація надихнула на зміни. Тож тепер звичні всім «талони на пальне» замінено в компанії на сучасну карткову систему безготівкових розрахунків.

«І завдяки цьому ми навіть розширили коло партнерства. Тепер воно налічує 1500 АЗС. Крім того, налагодили імпорт нафтопродуктів до України власним транспортом», – додає Варданян.

Щодо волонтерської діяльності, то підприємство ось уже близько чотирьох років на договірних засадах забезпечує пальним Одеську обласну організацію «Товариство Червоного Хреста в Україні». Тому у воєнний час, в якості реалізації своєї волонтерської діяльності, компанія продовжила надавати пальне цій організації, але вже на благодійній основі.


БО «100% Життя»

Регіональні відділення БО «100% Життя» продовжують працювати в усіх регіонах України, де це можливо, і надавати супровід пацієнтам з ВІЛ, туберкульозом та представникам уразливих до ВІЛ груп. Але з початком війни учасники об'єднання стали працювати в режимі гуманітарного центру. Протягом першого місяця війни залучили понад 11 млн грн додаткових коштів, на які закупили продукти, засоби захисту, ліки та медичні вироби для лікарень, пологових будинків, військового госпіталю та інших структур.

«Наш медичний центр «100% Життя» у Києві став тим гуманітарним хабом, на базі якого відбувається розповсюдження ліків та гуманітарного вантажу. У центрі ми приймаємо, сортуємо та розподіляємо лікарські засоби від міжнародних фондів і громадян, наших співвітчизників і друзів з ЄС. На сьогодні через центр пройшло понад 30 тонн товарів. Звідси все їде до лікарень Києва та області, а також у Чернігів, Харків, Полтаву та Запоріжжя», – розповідає Дмитро Шерембей, голова координаційної ради БО.

Регіональні відділення, як і раніше, проводять тендерні процедури, згідно з внутрішнім регламентом та вимогами донорів. Закуповуються продуктові набори, гігієнічні набори, картки поповнення мобільного зв’язку, товари медичного призначення, послуги діагностичних лабораторій і транспортування клієнтів, інші товари та послуги для допомоги пацієнтам. У регіонах, де немає можливостi проводити тендерні закупівлі, продовжена робота з наявними постачальниками для забезпечення безперебійних поставок товарів для пацієнтів.


«Гемопласт-Полісся»

Компанія не припиняла працювати від самого початку війни, розуміючи, що її продукція (бинти, марля, вата) вкрай необхідна. Ці товари постачалися до лікарень, аптек, волонтерам та в організації Червоного Хреста.

У компанії є офіс, склад і виробництво. Офісні працівники працюють віддалено. Для виробництва – це робота під сигналами тривоги, але люди, розуміючи свою відповідальність, виходять та працюють.

Наразі працівники виробництва допомагають на складі, і навпаки, коли є потреба на виробництві, складські робітники опановують нові навички та стають взаємозамінними.

На сьогодні компанія вважає своїм досягненням саме систему забезпечення – наскільки це можливо в нинішніх умовах – необхідним перев’язувальним матеріалом установ та людей. Водночас співробітники мають роботу та заробітну плату, тож вони можуть підтримувати свої родини. 

Уже зараз у «Гемопласт-Полісся» налагодили логістику з-за кордону сировини, яка є стратегічним продуктом для України. Це нова спроба вибудувати доставку товару через шість країн, в обхід країни-агресора. «Ми на своєму місці робимо свою роботу задля перемоги України!» – переконана Тетяна Снєгірьова, директорка компанії.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло