Закрити касу: чи потрібне РРО/ПРРО під час воєнного стану

Закрити касу: чи потрібне РРО/ПРРО під час воєнного стану

І як має працювати ця система зараз

Закрити касу: чи потрібне РРО/ПРРО під час воєнного стану
Фото: depositphotos.com

Під час воєнного стану держава підтримала підприємців і скасувала штрафи за невидачу фіскальних чеків покупцям. Звертаємо увагу, що це не означає відмову від них назавжди, бо за цей період штраф може бути виписаний пізніше. Чи варто зовсім забути про касовий апарат, якщо ваш бізнес має можливість працювати під час воєнного стану? розповіла Mind керівниця сервісу «Вчасно.Каса» Анна Комарова.

Продовжувати видавати чеки покупцям – це і є про дотримання Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» і про сміливість бути свідомими підприємцями під час повномасштабного вторгнення росіян.

Коли підприємці показують свої реальні доходи – йдеться відразу про податки. Сьогодні держава потребує їх, як ніколи раніше. З одного боку, вирують дискусії про те, що деякі підприємці не сплачують зараз податки, але активно допомагають Збройним силам благодійними внесками. А з іншого – ми розуміємо, що основні закупівлі для ЗСУ робить Міністерство оборони коштом держбюджету. А він, своєю чергою, поповнюється передусім за рахунок податків.

Встановлювати касу чи ні?

Умовно, якщо уряд скаже, що з першого числа наступного місяця повертаємо штрафи, то буде колапс, схожий на те, що було в грудні–січні минулого року. Але ще гірше, бо, на жаль, тепер значно менша кількість працівників в компаніях, і ми про це постійно чуємо від наявних клієнтів. Бо хтось волонтерить, хтось служить у лавах ЗСУ, а хтось був вимушений виїхати за кордон.

Тож ми дуже радимо підприємцям «подружитися» із питанням фіскалізації вже зараз, не відкладаючи до кращих часів. Потрібно чітко розуміти, яка каса годиться саме для вашого бізнесу – програмна чи класична залізна.

Якщо ви знаходитесь у населеному пункті, де інтернет працює одну годину на добу, скоріше за все, програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО) – не ваша історія. І вам, на жаль, потрібно звернутися до класичного РРО. Чому на жаль? Тому що це дорого і є ймовірність втратити дані, якщо з апаратом щось стається. З програмними касами ви можете переїхати в інше місто і змінити тільки торгову точку.

Скільки коштує встановлення касового апарату?

Якщо розглядати питання встановлення каси з точки зору витрат, то варто вивчити усі можливі варіанти на ринку. Наприклад, програмна каса від державної податкової служби взагалі безкоштовна, хоч і без широкого спектру можливостей. Щодо комерційних ПРРО – можна знайти доступне та підхоже співвідношення ціни і функціоналу. Також з провайдерами можна вести діалог про відтермінування платежів чи знижки. 

Деякі сервіси пропонують тестові каси. Ви можете спробувати своїм ключем видати чеки, протестувати додавання товарів. Подивитись, чи є можливість імпорту товарів, наскільки зручно користуватись програмою, зокрема, найелементарніше – чи рахує сервіс решту. Тобто пройти весь шлях, який ви проходите щодня, продаючи, тільки вже з фіскалізацією чеків.

Коли ви почнете фіскалізуватися – бізнес-процеси мають стати легшими та кращими, а не обтяжити і створити додаткові незручності. Для цього ви точно маєте розуміти, які речі потрібні вам у сервісі.

Звертайте увагу на стабільну роботу сервісу, зокрема, якщо податковий сервер не відповідає або ваш бізнес знаходиться в зоні активних бойових дій.

Для програмних кас робота в офлайн-режимі регламентується законом 36 годин поспіль і не більше 168 годин на місяць. На час воєнного стану ці норми прибрали, але віримо, що перемога близько й обмеження будуть повернені, тож не варто на них не зважати.

Щодо залізних кас. Це фізичний апарат, який потребує значних фінансових вкладень в момент впровадження. В середньому це 15 000 грн відразу, та приблизно 300 грн щомісяця за обслуговування.

За складність обслуговування в зоні бойових дій годі й казати. Особливо якщо сталася поломка каси, а спеціаліста або немає у населеному пункті, або дістатись йому до торгової точки – завдання із зірочкою.

Програмні ж каси можуть обслуговуватись віддалено. Також варто зауважити, що залізний касовий апарат все ж є фізичним пристроєм, тому може бути знищений у сьогоднішніх умовах.

Труднощі у роботі каси сьогодні

З початку весни підприємці зіштовхувались з частою нестабільною роботою податкового серверу. Це пов'язано з проведенням технічних робіт.

Загалом експерти не відмічають особливих змін у питанні фіскалізації під час воєнного стану. На нашу думку, це і є стабільність. Адже фіскалізація – це досить консервативна тема з усіх боків: податки, чеки, штрафи, захист прав споживачів тощо. Зранку ми касири, власники бізнесів, підприємці, а ввечері ми так само споживачі.

Хочемо отримувати належний товар та розуміти, що з нього сплачені податки. Особливо під час війни. Бо сьогодні всі працюють з чітким розумінням: щоб вижити, підтримати ЗСУ та швидко відновити країну – важливо, аби бізнес працював прозоро.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло