Дороги Київщини: успішне відновлення та нові виклики

Дороги Київщини: успішне відновлення та нові виклики

Як було і як стало на деокупованих територіях з автошляхами та дорожньої інфраструктурою

Дороги Київщини: успішне відновлення та нові виклики
Багато складних задач стоять перед дорожніми службами і вони з гідністю їх виконують.
Фото: Укравтодор

Підірвані мости та зруйновані переправи на Київщині навесні після деокупації регіону лякали своєю кількістю. Проте вже зараз майже всі проблемні точки ліквідовано, й основними трасами можна безперешкодно доїхати до необхідних пунктів призначення. Яких руйнувань дорожнього фонду зазнала Київщина і скільки на кінець року вдалося відремонтувати, розповів Mind начальник Служби автомобільних доріг у Київській області Руслан Ничік

Дороги Київщини: успішне відновлення та нові виклики

Квітень став точкою відліку звільнення тимчасово окупованих територій. Нескорена Київщина, яку намагалися захопити російські війська за лічені дні – стала фортецею для столиці. Ключові мости на дорогах області було зруйновано, але саме вони стали значною перепоною для російських військ. Таких на державних дорогах було 24.

Яких руйнувань зазнали дороги та прилегла інфраструктура

Дороги перетворилися на евакуаційні маршрути, а траса Київ – Чоп була справжнім полем битви. Покриття дороги було пошкоджено під вагою військової техніки, подекуди це влучення снарядів не лише в дорогу, а й в інфраструктуру. Ми фіксували кілометри знищеного бар'єрного огородження, зруйновані різними видами озброєння шумозахисні екрани, пошкоджені мости та надземні пішохідні переходи.

Найперше, що ми почали робити в області, – прибирати дороги державного значення та вулиці населених пунктів від наслідків ведення бойових дій, а також зводити тимчасові переправи й об'їзні дороги. Роботи велися на тих маршрутах, де сполучення було повністю розірвано через зруйновані мости.

Дороги Київщини: успішне відновлення і нові виклики
Траса М-01 Київ – Чернігів біля с. Залісся (квітень).
Фото надане автором

Тікаючи в бік Чернігівщини, щойно відремонтованою трасою М-01, зазначу, що дорога вціліла та витримала рух важкої техніки, загарбники підірвали скотопрогін біля с. Залісся. У перші ж тижні після деокупації регіону дорогу в місці підриву відновили.

Як вдалося відновити логістику

Воєнний час вимагає швидких та ефективних рішень. Щоб усі логістичні питання були вирішені, а гуманітарні коридори працювали, поблизу зруйнованих мостів ми розпочали оперативно зводити тимчасові переправи. Щоб жоден населений пункт, не залишився «островом» і мав сполучення зі столицею.

Трохи більше двох місяців нам знадобилося, щоб збудувати 20 тимчасових переправ. Десь переправу ми робили за тиждень, на більш складних грунтах така робота забирала близько двох тижнів. Усе залежало від місцевості.

Для нашої країни, яка продовжує битися з ворогом, такі переправи є альтернативним рішення для забезпечення сполучення. Насамперед це необхідно для того, аби поставляти гуманітарну допомогу: їжу, медикаменти, матеріали, товари першої необхідності до населених пунктів, які були в окупації.

Лише через річку Ірпінь, було побудовано п'ять переправ, найвідоміші: на Житомирській трасі, на під'їзді до Ірпеня та на трасі М-07 Київ – Ковель – Ягодин. Усі вони забезпечують сполучення зі столицею.

Дороги Київщини: успішне відновлення та нові виклики
Перша збудована тимчасова переправа через річку Ірпінь поблизу Гостомеля.
Фото надане автором

Паралельно дорожні бригади розпочали працювати в передмістях столиці, аби якнайшвидше впоратися з наслідками окупації та повернути життєдіяльність містечкам на північному заході Києва. Буча, Ірпінь, Ворзель, Гостомель, Бородянка потребували сталого транспортного сполучення, щоб і гуманітарні вантажі, і будівельні матеріали можна було швидко доставити. Загалом дорожники розчистили 515 км державних доріг та комунальних вулиць.

російські військові заходили з боку білорусі, з півночі області, там проходить автомобільна дорога Р-02 Київ – Іванків – Овруч, яка веде до Чорнобиля. Там ворог провів понад місяць, намагаючись безуспішно атакувати столицю. На цьому маршруті було підірвано чимало мостів, ми оперативно забезпечили рух. Десь будували разом із військовими переправи, деякими мостами забезпечили проїзд або зробили об'їзні шляхи.

Мости – відновлення триває

Дороги Київщини: успішне відновлення і нові виклики
М-03, міст через р. Трубіж.
Фото надане автором

Про масштабну відбудову всієї зруйнованої інфраструктури поки що не йдеться, але низку мостів ми не лише розпочали відновлювати, а й уже маємо успішні кейси капітальної відбудови.

Перший відбудований міст у листопаді відкрили на трасі М-06 Київ –Чоп біля Стоянки, днями відкрили рух і мостом через річку Трубіж на трасі М-03 Київ – Харків. Це одна з найзавантаженіших міжнародних доріг області з найвищим показником трафіку вантажного транспорту.

Усі рішення в питаннях відновлення інфраструктури ухвалюються разом із військовими. І тимчасові переправи працюватимуть допоки не відновимо основні штучні споруди.

Дороги Київщини: успішне відновлення і нові виклики
Перша тимчасова переправа, яку звели на Київщині. Дорога Р-30 міст через річку Ірпінь.
Фото надане автором

Цього року розпочали будувати міст через Ірпінь на дорозі Р-30 поблизу Романівки та ще три капітальні мости – на М-07 Київ – Ковель – Ягодин.

Сьогодні дороги виконують низку важливих функцій – це й підтримка економіки країни, адже велика частка експорту продукції наразі здійснюється дорогами. Крім того, більшість вантажів і військового, і гуманітарного призначення рухаються виключно транспортними артеріями. Вірю, що наступний рік стане новою главою у відбудові нашої країни. І кожен новий день наближає нас до Перемоги.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло