Креатив працює, або Як розповісти росіянам правду про війну в Україні
І як не загубити власні глибинні цінності у складні часи

Боронити Україну на всіх фронтах – надзадача для кожного українця, адже маємо захищати, крім територій та громадян, нашу культуру, спадщину та інші наші надбання. До того ж маємо продовжувати розповідати світові про нашу унікальність, вміння й можливості, а також наші мирні досягнення. Так, наприкінці минулого року два українські проєкти здобули премію Effie Awards – нагороду у світі маркетингу, що відзначає ефективність як один із найголовніших показників бізнесу та комунікацій. 2022 року її отримали «Laska Upcycle Merch» та «All around the (russian) World». Чому їх виділило міжнародне журі та як глибинні цінності стали головним надбанням українців, розповіла Mind PR-менеджер Bickerstaff.956 Вікторія Іванішіна.
Розповісти росіянам правду про війну в Україні можна креативно
All around the (russian) World – це сайт, який розповідає росіянам правду про те, які насправді наслідки має війна для українських міст.
Ми його запустили в перші дні повномасштабної війни. Уся країна під ракетними обстрілами, російські гелікоптери над Києвом, наступ із Білорусі, жертви, горе, злість, страх, паніка. Ми всі пам'ятаємо ці жахливі події, але так само пам'ятаємо й дисонанс по іншу сторону кордону: наші сусіди-росіяни продовжували щиро вірити, що в нас за вікнами – не війна, до наших бомбосховищ доносяться звуки не вибухів, а їхня «спецоперація» несе світлу місію, а не знищення нашої свободи.
Звісно, це був дуже важкий період і для нашої команди. Війна принесла із собою неймовірний стрес, і кожен переживав його по-своєму. Проте ми змогли згуртуватися, перебудувати всі процеси та продовжити працювати. Адже мотивація дуже сильна – кожному хочеться докласти зусиль для допомоги країні.
Потрібно було діяти, і кожен визначив своє місце на фронті. Наш – інформаційний: ми озброїлися креативними ідеями та вирушили в бій із російською дезінформацією.
Це був саме той період, коли росію масово покидали світові бренди, а серед них – Airbnb та Booking.com. Ми вирішили трохи зменшити дефіцит їх інфопростору й відправити туди свого «агента під прикриттям». Коли росіяни в пошуковику вводили запити, схожі на «місця для подорожей» (або ж «куди виїхати з росії»), їх переслідував «псевдотуристичний таргет»: відео та банер із рекламою нашого ресурсу.

All around the (russian) World дуже схожий за концепцією з класичним Airbnb, але пропонує ексклюзивні можливості. Ексклюзивність у тому, що пропонує він виключно подорожі «русскім міром». За допомогою нього можна забронювати квартиру з видом на зруйнований центр Харкова або ж відвідати унікальну пам'ятку – російську ракету, що стирчить із землі посеред площі. Також при натисканні на кнопку «Бронювання», росіян переадресовує на канал, де розповідалася правда про війну в Україні.
Це історія боротьби українського креативу з російською пропагандистською машиною. І ми бачимо, що українці перемагають і тут: при майже zero-buget, проєкт зібрав понад 2,5 млн медіаохоплень у росії та понад 15,5 млн у світі.
Читайте також: Спортивный Tiffany и еще 5 неочевидных маркетинговых союзов
Зробити повторне вживання модним трендом – допомогти захисту довкілля
Інший наш проєкт, який отримав нагороду, був запущений ще до війни – Laska Upcycle Merch.

Це мерч для брендів одягу, який уже «прожив своє життя, перш ніж стати частиною чиєїсь корпоративної культури». Ідея в тому, що мерч наноситься на вживаний одяг.
Почалося все з того, що Laska Store (благодійний і соціальний магазин, що піклується про доброустрій Києва та екосвідомість українців), прийшов до нас із запитом створення креативної компанії для збирання донейтів. Проте часто трапляється так, що на наших брейнштормах народжуються не лише креативні кампанії, а й нові напрями бізнесів. Виникла ідея створення мерчу з вживаного одягу.
Хоча ця ідея і непроста у виконанні, оскільки складно прорахувати логістику та юніт-економіку, замовнику вона сподобалася, адже такий проєкт дуже важливий для планети та допомагає розв'язувати проблему перевиробництва одягу.
Так само Laska Upcycle Merch сподобався й українським брендам. За перші 10 днів проєкту мерч замовили 27 українських компаній, що піклуються про природу, серед них – «Планета Кіно», Comfy, Chicco, Sheriff, AJAX, Banda. А ще було зібрано й передано на благодійність понад 1,25 млн грн.
Читайте також: Потрібні слова: як розмовляти з аудиторією в нових умовах
Цінності та принципи – глибинна потреба суспільства
Ці два проєкти багато в чому відрізняються: один був виконаний до війни, інший після, один екологічний, інший – соціальний, вони мають різні методи та періоди втілення. Навіть можна сказати, що проєкти дуже не схожі один на одного. Але водночас їхнє середнє арифметичне – ефективність, а також те, що ця ефективність несе користь для суспільства.
Адже ми всі відповідальні за місце, де живемо: чи то ціла планета, яку потрібно зберегти від нагромадження сміття, чи твоя країна, яку потрібно захищати.
Змінювати світ на краще – те, що надихає і мотивує. Коли ж це поєднується з креативністю, то отримуємо круті результати, ефективність та найкращі нагороди світу.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.