Перезавантажити себе: підходи великого бізнесу можуть бути корисними в особистому житті
Криза і невизначеність – це також нові можливості
Великий бізнес – це складний та конкурентний світ, який зазвичай асоціюється з фінансовими показниками та здобутками. Щоб вижити та досягти успіху в цьому світі, підприємцям потрібно бути ефективними, адаптивними й орієнтованими на результат. Проте бізнес – це не лише про заробляння грошей, а й про навчання, зростання та розвиток. Стратегії і правила, які діють у діловому середовищі, можна так само перенести й в особисте життя. Як саме використовувати бізнес-підходи, щоб щодня ставати більш вмотивованими, ефективними та успішними, розповіла Mind COO Eva.ua, засновниця Little People, менторка Марина Ковальська.
Побудуйте стратегію розвитку
Кожна успішна компанія має стратегію на найближчі 5–10 років. Вона охоплює план розвитку продуктів і послуг, визначає ринки збуту та формує напрямок руху бізнесу.
Щоб досягти успіху у власному житті, вам також знадобиться схожа стратегія. Потрібно чітко розуміти куди й для чого ви рухаєтесь. Може здатися, що планувати щось у наших реаліях – неможливо, але це не зовсім так. Ви можете переглядати свої плани, адаптовувати їх під реалії, вдосконалювати.
Але саме стратегія, дотична до ваших цінностей, допоможе вам досягти бажаної мети. Важливо: у цій стратегії на першому місці обов’язково маєте бути ви, а тільки потім – кар’єра, родина та всі інші складові.
Читайте також: Продуктивність бізнесу: секрет у чіткості поставленої мети
Сприймаєте кризи як можливості
Найбільш успішні підприємці – ті, хто розуміють важливість кризи для особистого росту та вміють «перетворити лимони на лимонад». Дуже важливо, як саме ви реагуєте на кризу та які пріоритети для себе розставляєте.
Це працює не тільки в бізнесі. На сесіях я завжди говорю своїм клієнтам: «Щось сталось? Давай разом поплачемо, позлимось, а після цього подумаємо, що корисного ми можемо із цього винести».
Навіть якщо здається, що ситуація – повний провал, ви не знаєте, що для вас приготувала доля – усе можна обернути на свою користь! Якщо обрати для себе такий підхід, то криза сприймається не як глобальна проблема, а як новий виток життя.
Керуйте ризиками
Управління ризиками – ще один важливий фактор, який впливає на успішність бізнесу. Коли компанія знає, які ситуації можуть виникнути та як на них реагувати, її стійкість стає набагато вищою.
У великих компаній при управлінні проєктами часто використовують матрицю ризиків – це своєрідний документ, у якому прописані всі труднощі, що можуть виникнути. Навпроти кожного з ризиків прописуються превентивні заходи та сценарії реагування. І, якщо якийсь із ризиків справдиться, працівники компанії точно знатимуть, що робити.
Життя стало б набагато простішим, якби кожен із нас створював таку матрицю для свого особистого життя – у побудові стосунків, перед відкриттям власної справи та під час планування вагітності.
Кожну таку потенційно ризикову ситуацію можна для себе розібрати за таким алгоритмом:
- визначити, які можуть бути наслідки;
- сформулювати перелік превентивних заходів – що робити, щоб не допустити реалізації цього ризику?
- прописати перелік дій, що ви плануєте робити, якщо це все ж таки сталося.
Це допоможе вам ухвалити важливе рішення, якщо ви сумніваєтеся, а також надасть більше впевненості у ваших діях.
Читайте також: Лідерство: вроджений талант чи набута навичка
Формуйте своє оточення та заручайтеся підтримкою
За кожною великою компанією стоять сильні лідери, а за ними – і це найголовніше – потужна команда. Можна бути генієм і генерувати інноваційні ідеї, але без професійного колективу однодумців втілити їх у життя і досягти успіху буде неможливо. Дійсно круті проєкти та продукти народжуються у співпраці людей, близьких по духу й цінностях.
Це наштовхує на думку про важливість оточення – щоб люди поруч із вами підтримували та надихали, були з вами на одній хвилі. Саме вони формують ваш світогляд і мотивують на дії. Якщо ви близько спілкуєтесь зі спортсменами – є велика ймовірність, що ви й самі почнете займатися спортом. Якщо люди у вашому оточенні постійно розвиваються та навчаються нового, найімовірніше, ви відчуватимете потребу робити те саме.
Важливо не тільки оточити себе «правильними» людьми, а й знаходити в них підтримку. Коли у вас є власні «фанати» – реалізовувати будь-яку мету стає легше.
Вивчайте конкурентів, але залишайтесь унікальними
Кожна успішна компанія має свою конкурентну перевагу. Для цього підприємці вивчають конкурентів, інколи опираються на їхній досвід, але при цьому формують свою унікальну пропозицію.
Таку саму стратегію можна використовувати й в особистому житті. Надихайтеся людьми, які вас оточують, але плекайте власну самооцінку та пам’ятайте про свою унікальність. Як великий бізнес розвиває свій бренд, так і ви робіть ставку на ваше власне «Я»!
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.