Відкрита вакансія: як знайти маркетолога-фрилансера за один день
З яких етапів складається пошук

Часто трапляється так, що бізнесу потрібно швидко виконати маркетингове завдання – налаштувати Google Shopping, написати рекламний текст, виправити щось в аналітиці, а маркетолога в штаті немає. Що робити і як знайти швидко потрібного спеціаліста, розповів Mind підприємець, співзасновник та СЕО IT-платформи JustWork Сергій Білобров.
Знайти професійного фрилансера, який швидко закриє для вас маркетингове завдання, доволі складно, але можливо за декілька основних кроків, які вам у цьому допоможуть.
Крок №1: визначаємо потребу, пишемо ТЗ
З цього починаємо. Ми маємо чітко прописати технічне завдання, яке виконає наш спеціаліст. Не шукайте маркетолога, поки не пропишете ТЗ. І тут у кожного завдання, зрозуміло, своя специфіка, усе залежить від сфери – SEO-оптимізація, PPC, налаштування реклами в соцмережах тощо. Всюди завдання будуть різні.
Але щоб було наочно, давайте розглянемо приклад ідеального ТЗ. Візьмемо такий собі бриф для менеджера з контекстної реклами.
Отже, вам потрібно прописати:
- інформацію про компанію (описуєте сферу діяльності, продукт/послугу, ціновий сегмент);
- конкурентів (вказуєте основних);
- позиціонування (УТП);
- цільову аудиторію (описуєте ЦА, сезонність, демографію);
- цілі (скільки вам потрібно лідів на день / тиждень / місяць);
- географію (міжнародна, національна, регіональна);
- попередні або наявні кампанії (описуєте digital-канали комунікацій, які використовували раніше або використовуєте зараз);
- пошукові запити, за якими шукають ваш товар або послугу;
- поточну кількість заявок / замовлень / конверсій;
- доступи до GoogleAds та Google Analytics;
- бюджети, які плануєте вкладати в рекламу.
Лише після того, як ви зробите чітке ТЗ, можна починати пошук маркетолога.
Ще можна трохи схитрувати, якщо немає часу на структуру – запросіть бриф у якійсь агенції, і менеджери надішлють вам ТЗ, а ви вже використаєте структуру під себе.
Крок №2: пошук кращого кандидата
Тут два шляхи: ви або шукаєте маркетолога в холодну, або обираєте вже з тих спеціалістів, які хочуть знайти для себе новий проєкт.
Пошук у холодну або через знайомих: LinkedIn, Facebook, рисерч серед резюме маркетологів, які в активному пошуку на Work, Rabota, Djinni, Happy Monday, Recruitika. Також можна залишити запити в різних маркетингових спільнотах, як-от Ukrainian Digital Community. Раджу одразу прикріплювати до свого запиту технічне завдання, щоб не було зайвого спілкування.
Спеціалізовані фриланс-сервіси: західні Upwork, Guru, Fiverr, Credo, PeoplePerHour, Outsourcely, або українські Freelance, Freelancehunt, Kabanchik, JustWork. Якщо ви просуваєте бізнес в Україні, то звертайте увагу на останні чотири продукти.
Так, пошук маркетолога в холодну або через знайомих може дати швидкий і хороший результат, але співпрацювати зі спеціалізованими сервісами, на мою думку, зручніше. Бо тут є попередня перевірка, заповнені профілі, портфоліо, а також кожен сервіс дає інструменти для співпраці – підпис угоди відразу на платформі, внутрішні чати, бронь гугл-мітів тощо.
Крок №3: тестовий період
Коли спеціаліст відгукнувся, опрацював ТЗ, і ви домовилися про оплату, раджу окреслити тестовий період, у який ви ухвалите рішення, чи потрібно із цим маркетологом працювати й надалі.
Важливо створити такі умови, щоб ви могли:
- Проаналізувати роботу за допомогою звіту, який підготує для вас маркетолог, або дашборду на спеціалізованому сервісі. Бажано, що ви на старті проговорили певні KPI – трафік, охоплення, кількість лідів, рекламні канали тощо.
- Оцінити терміни: як швидко маркетолог виконав роботу? Чи можна було її зробити ще швидше?
- Зрозуміти для себе, чи зручно вам комунікувати зі спеціалістом, чи завжди він доступний для зв’язку.
Тут приведу кейс того, як в JustWork вирішили питання тестового періоду. Ми проаналізували великі американські та європейські фриланс-біржі та побудували таку схему.
Бізнес має гарантійний період, який діє два тижні, або 48 годин, після виконання трьох годин роботи маркетолога.
У цей період підприємець може відмовитися від роботи та повернути гроші.
Гарантійний період обов’язково має бути, щоб захищати права бізнесу, адже фрилансери бувають різні.
Чи зручно працювати з маркетологом на аутсорсі?
Не завжди зручно, насправді, але з початком коронавірусу, а повномасштабної війни з рф і поготів, багато спеціалістів в Україні не хочуть працювати в офісі/штаті, обираючи для себе аутсорс.
І такий варіант в багато чому є вигідним:
- Гнучкість: фрилансери-маркетологи зазвичай більш гнучкі у виборі графіку. Ви укладаєте угоду на певні години.
- Вибір спеціаліста: ви можете легко знайти фахівця з конкретною експертизою, яка відповідає потребам.
- Зменшення витрат: працюючи з фрилансерами, ви зменшуєте витрати на заробітну плату. В середньому фрилансер-маркетолог рівня Middle отримує $15/год, Senior – $25/год.
- Свіжі ідеї: особисто багато разів із таким стикався – фрилансери, працюючи з різними клієнтами та проєктами, приносять свіжий погляд і найкращі практики з різних галузей.
- Вирішення конкретних завдань: фрилансери можуть бути найкращим варіантом для розв'язання точкових завдань. Про це я вже казав вище.
- Зручність: фрилансери працюють із будь-якої частини світу, що дає вам доступ до глобального ринку талановитих маркетологів.
Але найголовніше, звичайно, це заощадження часу на найманні. Це швидко й вигідно, якщо організувати роботу з фрилансером-маркетологом належним чином.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.