Чому не телефонують після співбесіди: топ-8 HR-редфлегів

Чому не телефонують після співбесіди: топ-8 HR-редфлегів

Від чого залежить імовірність отримання оферу

Чому не телефонують після співбесіди: топ-8 HR-редфлегів
Фото: depositphotos.com

Кожен хоча б раз стикався із ситуацією, за якої гарно пройдена співбесіда не завершилась офером. Добре, якщо вдалось отримати розгорнутий зворотний зв’язок, що дав змогу попрацювати над помилками, але це буває не завжди. На що звернути увагу, щоб зустріч пройшла win-win і HR-фахівці таки перетелефонували, розповіла Вікторія Чех, HR Lead agama.

Крім професійних навичок – так званих hard skills, – рекрутери та HR-менеджери зважають і на інші аспекти, які можуть слугувати прапорцями різного кольору. Розглянемо ті, які ставлять під сумнів подальшу співпрацю, – red flags.

HR-редфлеги – поведінкові ознаки, що насторожують рекрутерів під час відбору кандидатів. Ці червоні прапорці попереджають: кандидат не годиться для певної вакансії або компанії, навіть якщо його професійні навички відповідають вимогам.

Що відштовхує рекрутерів?

Резюме. Це як у приказці: зустрічають за вбранням, адже резюме – це наше з вами перше знайомство. Резюме-візитівки, тобто ті, що містять лише ініціали, номер телефону й електронну адресу, наблизять вас хіба що до папки «Спам». Та сама історія з неперсоналізованими резюме, у яких зібрано весь досвід, а не відповідний позиції, на яку претендуєте. Втім достатньо лише пари хвилин у сервісах з уже готовими візуальними шаблонами – і шанси, що вас не помітять, зменшаться.

Непідготовленість до співбесіди. Непідготовленість кандидата до інтерв’ю відразу впадає в око. Відсутність базового уявлення про компанію, плутана розповідь про власний досвід або невміння відповісти на прості запитання – усі ці чинники свідчать про недостатню зацікавленість і мотивацію. Натомість докладне вивчення предмета демонструє вашу відповідальність і серйозність.

Навички комунікації. Співбесіда, інтерв’ю – це комунікація. А комунікативні навички належать до soft skills. Якщо кандидат нечітко формулює свої думки або ж перебиває співрозмовника, він не готовий до командної роботи. Відсутність прямих відповідей на запитання може означати, що кандидат схильний до обману. Загалом уміння спілкуватись – важлива навичка. І цінується вона не менше, ніж hard skills.

Відгук про попередні місця роботи. Негативні висловлювання про попередній досвід можуть зіграти з вами злий жарт. Прояв зайвих емоцій на адресу колишніх роботодавців свідчитиме про вашу конфліктність або нездатність розв’язувати проблеми конструктивно. Така поведінка викличе сумніви у вашій адаптивності в новій команді. Краще зосередитися на позитивних аспектах і ваших досягненнях.

Непрофесійна поведінка. До непрофесійної поведінки належать, наприклад, запізнення, грубість або відволікання на телефон (іноді – навіть зовнішній вигляд). Така поведінка справляє негативне враження, бо демонструє неповагу до рекрутера, ейчара й інших присутніх на зустрічі. А ще свідчить про брак дисципліни та відсутність навичок ділового спілкування. Я назвала б це навіть відсутністю виховання. Кандидат із такою поведінкою, швидше за все, не дотримуватиметься стандартів роботи в компанії.

Відсутність питань у кандидата. Відсутність питань до рекрутера чи інших присутніх поставить під сумнів вашу зацікавленість у вакансії. Натомість ваші запитання й уточнення засвідчать про серйозне ставлення до працевлаштування в компанію.

Завищені або занижені фінансові очікування. Завищені фінансові очікування говорять про нерозуміння умов ринку або переоцінювання своїх професійних навичок. Занадто ж низькі очікування, навпаки, можуть свідчити про невпевненість кандидата в собі або про відсутність чітких кар’єрних цілей.

І нарешті, невідповідність корпоративній культурі. Корпоративна культура – система цінностей, традицій, правил, норм і поведінкових стандартів, які визначають атмосферу в компанії та спосіб взаємодії між працівниками. Цей пункт особливо важливий, адже новачок має «вписатися» в уже злагоджений колектив. Тому не завжди пропозицію роботи отримують кандидати з найкращими професійними навичками.

Отже, успішність співбесіди й отримання оферу залежать не лише від кваліфікації, а й від уваги до деталей, а також від особистих якостей. Резюме, підготовленість, манера спілкування, питання до роботодавця, адекватні фінансові очікування – усе це важливі чинники, що формують враження про кандидата. Варто пам’ятати, що співбесіда – це не лише перевірка компетенцій, а й екзамен на відповідність цінностям як для компанії, так і для вас.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло