Ощадбанк vs Сбербанк: чий буде бренд

Ощадбанк vs Сбербанк: чий буде бренд

Наскільки логічним є судове рішення на користь українського держбанку?

Ощадбанк vs Сбербанк: чий буде бренд
Фото УНIАН/Ощадбанк

18 квітня Господарський суд Києва виніс рішення, згідно з яким було визнано недійсними 10 торговельних марок Сбербанку, позбавлено останнього доменного імені sberbank.ua та задоволено вимогу про заборону використовувати торговельну марку «СБЕРБАНК». Це стало результатом розгляду справи за позовом Ощадбанку про захист своєї торговельної марки «Сбербанк». Як наголошувалося в документі, відповідно до свідоцтва №82116 від 10.09.2007, єдиним законним власником цієї ТМ на території України є саме Ощадбанк. Позов до суду український держбанк подав ще 15 січня 2016 року.

«Ми відстояли законні інтереси Ощадбанку, а з ними й інтереси мільйонів українців, аби вони не були введені в оману. Адже торговельна марка «СБЕРБАНК» належить виключно Державному ощадному банку України. Нам вдалося чітко обґрунтувати свою правову позицію, надати переконливі письмові докази суду та аргументувати значні недоліки доказів та позиції опонентів», – прокоментував судове рішення голова правління Ощадбанку Андрій Пишний.

Рішення Господарського суду міста Києва не є остаточним і може бути оскаржене в апеляційному та – далі – у касаційному порядку. Однак, якщо вищі суди залишать рішення Господарського суду Києва про визнання торговельних марок, використовуваних Ощадбанком у своїй господарській діяльності, позбавлення банку доменного імені «sberbank.ua», а також заборону використовувати торгову марку «СБЕРБАНК», Сбербанку доведеться змінити своє найменування.

«При цьому нова назва банку не повинна бути схожою до ступеня змішування з назвою «Сбербанк», тобто у споживачів не повинно виникати асоціацій між новою назвою Сбербанку і торговою маркою «Сбербанк». Якщо ж банк не змінить свою назву, Ощадбанк зможе стягувати збитки доти, доки таке перейменування не відбудеться», – пояснює Віктор Мороз, керуючий партнер адвокатського об'єднання Suprema Lex.

Прес-служба Сбербанку Росії підтвердила намір подавати апеляцію. «Дане рішення суду не набрало чинності. ПАТ «Сбербанк» має право подати апеляційну скаргу в передбачений законодавством термін, що є підставою для перегляду згаданого рішення судом вищої інстанції», – розповіли Mind в прес-службі банку.
Експерти вважають, що врятувати російський банк у цій ситуації може лише його продаж, про який акціонери офіційно заявили 27 березня. Заявленим потенційним покупцем є консорціум інвесторів – AS Norvik Banka (Латвія) та білоруська приватна компанія, власник якої – громадянин Великобританії Саїд Гуцерієв. Консорціум домовився про купівлю 100% фінустанови. А вже 14 квітня НБУ  отримав від інвестора пакет документів для погодження набуття прямої одноосібної участі в ПАТ «Сбербанк» у розмірі 22,5% у статутному капіталі банку.

«Назву банку повинні будуть змінити. Ребрендинг був би логічним кроком. У Сбербанку була дуже хороша інфраструктура, і всі бізнес-процеси грамотно вибудовувалися від самого початку. Але політичний контекст змінює все. Оскільки нинішня назва уособлює найпотужніший банківський бренд РФ, ребрендинг стає необхідністю, аби мінімізувати політичні та репутаційні ризики. Насправді в цьому немає нічого страшного – багато фінансових установ пройшли такі процеси дуже успішно», – впевнений Єгор Перелигін, перший заступник голови правління Альпарі Банку.

В той же час деякі з опитаних Mind експертів наголошують на відсутності логіки у прийнятих рішеннях. «Після того як сам Сбербанк і потенційні покупці озвучили, що після завершення угоди банк змінить назву, оскільки і так не зможе більше знаходитися під брендом Сбербанку, то і наше так зване правосуддя винесло рішення, яке зобов’язує «сонце сходити на Сході», – зазначає інвестбанкір Іван Угляниця.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло