facebook.com
mind
Генеральний директор Samsonite: «У майбутньому туристи забуватимуть про свій багаж, валіза сама зареєструється в аеропорту»

Генеральний директор Samsonite: «У майбутньому туристи забуватимуть про свій багаж, валіза сама зареєструється в аеропорту»

Рамеш Таінвала – про еволюцію валіз та про те, як безвіз впливає на ринок туристичних аксесуарів

Цей матеріал також доступний російською
Генеральний директор Samsonite: 	«У майбутньому туристи забуватимуть про свій багаж, валіза сама зареєструється в аеропорту»
Рамеш Таінвала, CEO Samsonite
Фото Yoko Wang/linkedin.com
В Україні щодня лунають новини про вихід на ринок нових авіаліній та збільшення кількості рейсів тих, що вже діють. Для туристів відкриваються нові напрямки та можливості побачити, що відбувається по той бік кордону. Отримавши славетний біометричний паспорт та придбавши квиток, ми переходимо до наступного кроку – збирання валізи та перевірки, чи відповідає вона вимогам авіалінії.

Для когось валіза є символом довгоочікуваної відпустки, а для когось – це бізнес. Mind поспілкувався з Рамешем Таінвалою, CEO компанії Samsonite, одного з найбільших та найстаріших виробників валіз у світі – історія компанії налічує 110 років. Під час бесіди ми дізналися про тонкощі валізового бізнесу та про те, що являє собою «розумний» багаж.

– Що ви вважаєте найбільшим досягненням Samsonite за всі роки існування компанії?

– Одне з наших найбільших досягнень полягає в тому, що ми весь цей час працювали в одному і тому ж бізнесі. Існує багато компаній, яким понад 100 років. Але якщо відслідкувати їхню історію, то більшість починала, виготовляючи, наприклад, папір, а зараз займається електронікою. Samsonite – одна з небагатьох компаній, які залишилися вірні своїй первинній справі. Спочатку ми виробляли дерев’яні скрині, бо люди перевозили в них багаж, а зараз робимо валізи. Тож ми залишилися в одному бізнесі.

Іншим досягненням, яким ми пишаємося, є те, що більшість інновацій у цій галузі були зроблені Samsonite або одним з наших брендів – це перехід від дерев’яних скринь до шкіряних валіз, потім використання пластику, тканини та нових складних матеріалів.

– Як відбувається інноваційний процес в Samsonite?

– У нас є декілька центрів досліджень та розробок. Деякі з них займаються виключно науково-дослідною роботою, що полягає у винаходженні нових матеріалів або виробничих процесів. Інші займаються поліпшенням уже існуючих компонентів, як ось, наприклад, колеса. Аеропорти стають все більшими, і опинившись у аеропорті на кшталт Хітроу (Лондон), вам доведеться котити валізу півгодини, а то й годину. Не кажучи вже про випробування бруківкою або іншими поверхнями.

Крім поступового поліпшення, можна казати і про більш серйозні інновації. Першу пластикову валізу винайшли в Samsonite. Також у нас є запатентована технологія під назвою Curv, яка дозволяє створювати надлегкий і одночасно надміцний матеріал.

Декілька днів тому ми випустили «глобальний локатор» – невеликий пристрій, який можна встановити в  будь-яку валізу, і таким чином знати, де знаходиться багаж. Наразі це єдиний пристрій такого типу, який схвалений Федеральним авіаційним агентством. За статистикою, 5,7 валіз на кожну тисячу губляться авіалініями. Це жахлива цифра, мільйони одиниць багажу!

Ми працювали над технологією «глобального локатора» приблизно сім-вісім років, бо хотіли, щоб вона була якомога більш універсальною та безпечною. Наразі вона працює з будь-яким бездротовим сигналом, чи то gps, gsm, gprs чи wi-fi. Цей маячок може перехопити сигнал з будь-якого пристрою поряд та через супутник повідомити про своє місцезнаходження. Але з точки зору безпеки, якщо ви можете «поспілкуватися» зі своєю валізою під час польоту, те саме можуть зробити і терористи, щоб підірвати літак. Тому ми зробили так, щоб під час руху пристрій переходив у сплячий режим і «прокидався» вже після посадки.

– Яким ви бачите багаж майбутнього? Куди далі рухатиметься галузь за допомогою нових технологій?

– В ідеалі ви пакуєте валізу і забуваєте про неї. Багаж просто слідує за вами, і вам не потрібно витрачати час на його реєстрацію, він сам повідомить на стійці, хто його власник і куди йому потрібно потрапити.

Іншою революцію в цій галузі може бути винахід валізи вагою з паперовий пакет. Вага – це взагалі окрема тема. Всі прагнуть більшої енергоефективності, а чим більша вага, тим більше енергії на неї споживається. Особливо кваплять бюджетні авіалінії, які постійно зменшують припустиму вагу багажу, бо чим важча валіза, тим більше палива потрібно для польоту. 

Третім проривом можуть стати еко-валізи, які можна переробляти. Ось наприклад, ви користувалися валізою декілька років, а коли вона вам вже не потрібна, вона сама почне розкладатися. Ми працюємо над цим.
Водночас  не варто недооцінювати маленькі зміни. Коли я прийшов у Samsonite понад 30 років тому, ми випустили колекцію під назвою Superlight (англ. «Надлегкі»). Валіза для ручної поклажі важила 5 кг, тоді як більшість аналогів – 6,5–7 кг. Головну роль у рекламній кампанії дістала Грейс Келлі, і вона наче літала з тією валізою. Зараз би над нами посміялися через таку вагу, бо тепер такі валізи важать близько 2 кг. Варто працювати над зменшенням навіть на 100 грамів. Бо кожні 100 грамів, на які валіза легша, дорівнюють 100 грамам, які ви можете запакувати в неї. 

– Як генеральний директор міжнародної компанії, ви, напевно, дуже багато подорожуєте. Які валізи ви обираєте для себе?

– Я міняю валізи раз на 15 днів. Кожну нову валізу, яку ми збираємося випускати на ринок, я хочу випробувати власноруч. Увесь топ-менеджмент робить те саме. Жодна кількість лабораторних тестувань не замінить перевірку реальністю, тому я постійно міняю валізи. Але всі вони, безперечно, Samsonite. У мене навіть взуття та пасок від Samsonite (сміється). 

– Яким чином люди зазвичай купують валізи та інші туристичні аксесуари? Чи йдуть вони до магазинів, чи вже готові купувати через інтернет?

– Межа між онлайном та офлайном стає доволі розмитою. Люди розпочинають пошук в інтернеті, але саму покупку можуть здійснити в магазині. Ви шукаєте, розмірковуєте, вирішуєте, але все одно хочете перевірити, чи товар дійсно вам підходить, чи колеса такі самі, як на картинці. Зворотній підхід теж чудово працює: люди приходять до магазину, але їм легше оформити замовлення онлайн, щоб валізу доставили прямо до їхнього будинку. Онлайн і офлайн дуже добре працюють разом.

– Як ви оцінюєте вплив євроінтеграційних процесів в Україні та скасування візового режиму з Шенгенською зоною на ринок валіз і туристичних аксесуарів?

– Коли я ще студентом вивчав економіку, я помітив, що чим складніший візовий режим та більш мляві міграційні процеси, тим повільніше розвивається країна. Це дорога з двостороннім рухом: українці зможуть подорожувати частіше за кордон, а європейці будуть більше їздити сюди. Європа зараз дуже голодна на нові туристичні напрямки. Нещодавно я бачив у новинах, як жителі хорватського містечка протестували проти туристів: їх там так багато, що туризм став неконтрольованим.

За кількістю населення Україна не дуже відрізняється від Кореї, але корейський бізнес у 100 разів більший за український. Корея зросла за останні 15–20 років, коли Samsung, Hyundai та інші великі компанії почали стимулювати економічне зростання. І тепер, коли ви стали ближчими до Європи, ринок буде більш відкритим та доступним.

– Чи плануєте ви відкриття заводів в Україні? Чи бачите потенціал в українському виробництві?

– Безумовно. Усі наші заводи працюють на потужності понад 100%, і ми шукаємо нові можливості для більшої представленості в Європі. У нас є великий завод в Угорщині, і ми зіткнулися з проблемою нестачі кадрів. Водночас Україна – велика країна з багатьма прекрасними людьми, тому вірогідність доволі висока, особливо зараз, коли ви більше інтегровані з Європою.

Я особисто дуже захоплений Україною, і думаю, що вона стане наступною сяючою зіркою для нас.