Підземне відлуння: яким буде метро на столичний Виноградар
І коли плани стануть реальністю

В оголошеннях щодо продажу житлової нерухомості на масиві Виноградар у Києві тепер все частіше можна побачити інформацію про розташування будинку «біля метро». Ця транспортна перевага збільшує вартість квартири як мінімум на 15%. Ріелтори не надто й перебільшують – найближчими роками там дійсно з'являться станції метрополітену. «Тягнути» Сирецько-Печерську гілку в цей мікрорайон київська влада має намір вже цього року. Перші заплановані станції – «Мостицька» і «Проспект Правди».
Якою буде гілка? Всього до Сирецько-Печерської лінії київського метрополітену додадуть чотири станції: крім «Мостицької» і «Проспекту Правди», з'являться «Маршала Гречка» і «Виноградар». Також там планується побудувати електродепо.
Станції «Мостицька» і «Проспект Правди» – перший етап будівництва. Надмірно заглиблюватися під землю метробудівці на цій ділянці не планують. «Станція метро «Сирець» – глибокого закладення, і відповідно, від неї піде глибокий перехід до станції «Мостицька». Але вже сама «Мостицька» і «Проспект Правди» будуть мілкого закладення», – уточнює Наталія Макогон, прес-секретар КП «Київський метрополітен».
Будуватимуть метро у відкритий спосіб. Але через щільну забудову на проспекті Правди побудують особливі тунелі – вони будуть розташовані вертикально один над одним. Ця технологія будівництва використовується за кордоном, але в Україні її буде застосовано вперше.
Для чого будують? Планується, що продовження Сирецько-Печерської лінії на Виноградар не лише знизить навантаження на наземний транспорт, але і трохи розвантажить саму «підземку» – перерозподілить потоки.
«Метрополітен перевозить 1,5 млн пасажирів на добу, найбільш завантажена гілка – Святошинсько-Броварська, яка перевозить близько 650 000 пасажирів на добу і зараз працює на межі своєї потужності. Куренівсько-Червоноармійська лінія метро перевозить близько 500 000 пасажирів, що близько до її пікових можливостей, а ось Сирецько-Печерська лінія метро перевозить тільки 350 000 пасажирів, це 60% від її потужності», – зазначає Ілля Сагайдак, заступник голови КМДА.
За розрахунками КМДА, двома станціями метро – «Мостицькою» і «Проспектом Правди» – щодня користуватимуться не менше 60 000 пасажирів. «Розвиток метро на Виноградар ще й зменшить кількість авто на вулицях міста, тому що метро – це найшвидший і зручний вид транспорту», – вважає урбаніст Григорій Мельничук.

Проект станції метро «Мостицька»
Скільки потрібно грошей? В Інституті «Київметропроект» – це розробник першого етапу будівництва метро на Виноградар – вартість зведення станцій «Мостицька» і «Проспект Правди» оцінюють приблизно в 5,5 млрд грн. Але в КП «Київський метрополітен» уточнюють: можливі коригування – зараз проект проходить державну експертизу.
Інформації про вартість будівництва станцій «Маршала Гречка», «Виноградар» та електродепо ще немає – по цьому відрізку готові не всі проектні роботи. У Стратегії розвитку Києва до 2025 року, затвердженій Київрадою 15 листопада 2016 року, загальна вартість будівництва метро на Виноградар оцінювалася в 24,6 млрд грн.
Джерелом фінансування стане міський бюджет. Також не виключається можливість залучення кредитів – це питання обговорюється в стінах столичної міськдержадміністрації. Розвивати метро за рахунок вартості проїзду не вийде. «У нинішній тариф (з 15 липня одна поїздка в метро коштує 5 грн. – Mind) входить забезпечення безпеки руху. Розвиток метро – закупівля рухомого складу і будівництво метро – у нього не закладені», – уточнює Валерій Гавриленко, перший заступник начальника КП «Київський метрополітен».

Проект станції метро «Проспект Правди»
Коли почнуть будівництво? Роботи з будівництва «Мостицької» і «Проспекту Правди» почнуться наприкінці цього року. Здати ці дві станції розраховують до кінця 2019 року.
У мерії сподіваються до 2025 року завершити проект повністю. Підрядника для будівельних робіт в КП «Київський метрополітен» обиратимуть на конкурсній основі. «Ми розраховуємо до жовтня цього року завершити всі роботи, пов'язані з підготовкою документації, і тоді оголосимо тендер», – каже Валерій Гавриленко.
Хто будуватиме? Швидше за все, будуватиме цей відрізок метро ВАТ «Київметробуд» – це незмінний підрядник КП «Київський метрополітен». Компанія вже багато років займається будівництвом столичного метрополітену. Аналогічних компаній з таким досвідом роботи в Києві немає.
Але конкурент є. Це ЧАО «Метробуд», яке 13 років тому створили вихідці з «Київметробуду». За цей час новачок навіть встиг переманити до себе частину співробітників «Київметробуду». Зараз «Метробуд» займається роботами зі зведення ТРЦ над станцією метро «Героїв Дніпра». Але на сайті компанії зазначається, що в перший рік свого створення вона брала участь у будівництві Сирецько-Печерської лінії, у спорудженні станції «Бориспільська» і оборотних тупиків станції метро «Червоний Хутір».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].