«Годі скиглити!»: 6 способів боротьби з хронічними скигліями

«Годі скиглити!»: 6 способів боротьби з хронічними скигліями

Як впоратися з колегами, що весь час скаржаться з будь-якого приводу

Этот текст также доступен на русском
«Годі скиглити!»: 6 способів боротьби з хронічними скигліями
Фото pixabay.com

Чи то похмурий колега, чи начальник, що весь час скаржиться... У житті кожного з нас трапляються люди, сповнені негативом. Ті, хто токсично впливають на колектив, можуть навіть коштувати організації фінансових втрат чи погіршення продуктивності.

Втомилися слухати постійне скиглення? Якщо не можете його уникнути, то ось декілька порад від Ґвен Моран, які вона пропонує у своїй колонці на Fast Company.

Вислухайте, якщо дійсно необхідно

Деякі люди перетворюються на хронічних скигліїв, бо думають, що їх ніхто не слухає. Вони говоритимуть про свої проблеми, доки хтось з ними не погодиться. Якщо у вашому оточенні постійно хтось скаржиться, можете скористатися фразою «На твоєму місці я почувався б так само». Можливо, на короткий час це подіє.

Змініть їхнє ставлення до ситуації

Іноді людям, сповненим негативом, потрібна лише невелика зміна точки зору. Спробуйте змінити їхній погляд на ситуацію чи дію, яку вони піддають критиці. Наприклад, якщо співробітник критикує політику компанії, запропонуйте поміркувати, для чого її створили в першу чергу та чим вона корисна. Спробуйте фрази на кшталт «Давай подивимося на це з іншого боку» та «Давай спочатку проаналізуємо, чому все відбувається саме так». Можливо, вам вдасться змінити характер діалогу.

Змініть своє ставлення

Скиглії – це енергетичні вампіри для своїх слухачів. Негативні розмови можуть сповнювати їх силами, бо вони наче перекладають вину за все на інших, і тим самим підвищують свою самооцінку. Подивіться на це як на один із стилів комунікації, та не сприймайте це особисто. Чого не варто робити, так це просити їх бути більш позитивними. Дослідження показують, що це буде їх лише виснажувати. Люди повинні бути справжніми і щирими, тому вимушена позитивність – це не найкраще рішення. Кращим варіантом буде підштовхнути їх до розробки власного плану щодо вирішення проблеми.

Спитайте, як вирішити проблему

Іноді у скиглія навіть є пропозиції щодо того, як покращити ситуацію. Поставте наступні питання: «Як би ти вирішив цю проблему?» або «Що б ти зробив інакше?». Якщо людина налаштована на зміни, у неї навіть можуть бути непогані ідеї.

Висловіть своє ставлення

Якщо інші тактики не спрацювали, іноді варто просто назвати речі своїми іменами. Озвучуючи, що у людини є звичка бути негативною, ви ризикуєте зробити її відлюдником. Але, можливо, вона просто не усвідомлює, що має цю звичку, та іноді перетинає межу. Можна лише сподіватися, що такі люди поміркують над тим, аби змінити свою поведінку. Сконцентруйтеся на власних почуттях, а не на звинуваченнях. Спробуйте щось на зразок: «Я почуваюся незручно, коли чую подібну критику» замість «Ти завжди такий негативний». Трохи гумору може також розрядити ситуацію.

Переведіть розмову на інше

Коли хтось постійно скаржиться з будь-якого приводу та не бажає жодним чином покращити ситуацію, надія все ще є. Тактика, якою десятиліттями користуються тренери керівників і політиків, називається «міст». Ця тактика полягає в тому, щоб визнати, що тільки-но було сказано, та перейти до іншої теми. Наприклад: «Дякую, що поставили це питання. Насправді я не маю на нього відповіді, але у мене є певні думки з цього приводу». Продовжуйте доти, доки не виплутаєтеся з попередньої теми.

Звісно, що ці тактики не допоможуть, якщо співробітник занадто негативно впливає на колектив. У цьому разі вам доведеться попросити керівника на ланку вище втрутитися. Але якщо краще зрозуміти причини постійного скиглення, можна побачити, що відповідаючи на них правильно, ви зможете значно полегшити собі життя.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло