facebook.com
mind
Битва поколінь: як компанії догодити співробітникам будь-якого віку

Битва поколінь: як компанії догодити співробітникам будь-якого віку

Що поєднує міленіалів, бейбі-бумерів та представників покоління Х?

Цей матеріал також доступний російською
Битва поколінь: як компанії догодити співробітникам будь-якого віку
Фото Shutterstock

Останнім часом серед ейчарів виникає чимало дискусій на тему відмінностей поколінь та їхнього ставлення до роботи. Міленіали, бейбі-бумери та покоління Х – до кожного з них потрібен свій підхід. Але, можливо, є щось, що їх поєднує? Дженіфер Уолтон на шпальтах видання INC розповідає про п'ять трендів, що не втрачають своєї актуальності незалежно від віку ваших працівників.

Сучасний ринок праці належить шукачам роботи. Рекрутери зайняті більше ніж будь-коли, а роботодавці постійно ризикують залишитися без цінних кадрів. Бути привабливим роботодавцем та вміти утримати своїх працівників – ось що повинно бути в пріоритеті. Саме з цієї причини такі компанії, як McDonald's, Motorola чи United Airlines, переїжджають в офіси у центрі міста – вони хочуть залучити до роботи молодь, особливо 25% міленіалів, які віддають перевагу збалансованому життю у великих містах. 

Але попит є не лише на молоде покоління. Вперше в історії у компаніях працюють представники одразу п'яти поколінь: мовчазне покоління, бейбі-бумери, покоління Х, міленіали та покоління Z – і нам потрібні вони всі.
То як компанії догодити всім поколінням одночасно? Ось декілька порад, що допоможуть компаніям залучити та втримати співробітників будь-якого віку.

1. Піклуйтеся про своїх нинішніх співробітників

За даними Gallup, 71% шукачів роботи в першу чергу звертаються за порадою до своїх знайомих, коли розглядають пропозицію працевлаштування. Незалежно від віку, люди довіряють своїм друзям та знайомим більш за все. Тому варто ставитися до своїх співробітників як до найціннішого активу, і тоді їхні зв’язки можуть призвести до того, що ряди вашої компанії поповняться новими чудовими кадрами.

2. Розташування, розташування, розташування

Так, молоде покоління віддає перевагу урбаністичному середовищу, але розташування – це не лише питання центру міста чи окраїни. Чи зручно добиратися до офісу громадським транспортом тим, у кого немає машини? А як щодо кав’ярні, ресторану, магазину, спортзалу поблизу? Чи інших закладів, які зроблять обідню перерву приємнішою та зручнішою? Для того щоб бути більш конкурентоздатними, багато офісних будівель пропонують додаткові сервіси на кшталт йоги, харчових автоматів чи хімчистки.

3. Комунікуйте цінність власного бренду

Коли потенційний працівник приходить до вашого офісу, чи бачить він, які цінності компанії відображено в інтер’єрному дизайні? Фотографії співробітників, задіяних у волонтерських заходах, чи панорами виконаних проектів говорять про вашу компанію більше, ніж фотошпалери зі стоків або абстрактне мистецтво. Наступний крок – створення брендованих відеороликів, які можна транслювати в холі, щоб справити гарне враження на потенційних працівників та клієнтів.

4. Проводьте оздоровчі ініціативи

Міленіали ставлять власне здоров’я понад усе (за виключенням сім’ї). Інші покоління не дуже від них у цьому відрізняються, і саме тому 80% великих роботодавців уже пропонують бонуси, пов’язані зі сферою оздоровлення. Чи то фітнес-центр у офісі, чи ароматизовані напої для підтримання рівня води в організмі; столи, за якими можна як сидіти, так і стояти, доступ до натурального освітлення – є безліч оздоровчих ініціатив, що зроблять ваших співробітників щасливішими та продуктивнішими.

5. Покращуйте баланс між роботою та особистим життям  

51% усіх працівників готові змінити роботу, якщо їм запропонують більше гнучкості в тому, де і коли вони можуть працювати, а 37% готові змінити посаду, аби лише працювати вдома. Проводити більше часу з новонародженою дитиною, зменшити час на добирання до офісу чи синхронізувати робочий розклад з біологічним годинником – співробітники будь-якого віку цінують гнучкий розклад, який покращує баланс роботи та особистого життя. Використовуйте ноутбуки чи інші технології, щоб зробити цей перехід безболісним, та дайте працівникам більше свободи в тому, коли їм потрібно знаходитися безпосередньо в офісі. 

Коли витрати на персонал складають до 80–90%, залучення й утримання співробітників стає критичним питанням. Користуйтеся цими порадами, щоб ваші працівники не заглядалися на конкурентів.