Бізнес на дитячій мрії: історія компанії, що виробляє чохли для музичних інструментів
Засновниця стартапу NamanaBags – про те, як перетворити хобі на бізнес та вийти на міжнародні ринки
Інколи правильні та вчасні освітні бізнес-орієнтири допомагають створити на основі дитячої мрії успішний бізнес і вивести його на міжнародний рівень. Олена Мирошник працювала керівником відділу продажів у великій компанії, однак з дитинства мріяла стати швачкою. Одного дня вона почала шити чохли для музичних інструментів – спершу для чоловіка і друзів, а потім створила власний стартап NamanaBags, який на сьогодні співпрацює з виробниками музичних інструментів у всьому світі.
У рамках партнерського проекту, присвяченого Школі бізнесу від «Нової пошти», Mind продовжує розповідати історії молодих підприємців – випускників школи. Про мистецтво успішно мріяти розповідає Олена Мирошник.

Коли я почала навчання в Школі бізнесу «Нова пошта», моя компанія вже створювала продукцію для 30 країн світу, ми мали склад у США, договори з виробниками в Америці, Європі та Австралії. Але мені не вистачало стратегії, нових ідей, драйву, стимулу! І я це отримала на 100%. Лише за рік ми удвічі збільшили обороти. NamanaBags стала відомою на ринку як якісний та довговічний бренд. Ми запустили новий сайт і підключилися до нової системи оплати.
«Якщо не спробую свої сили – не зможу мріяти»
Ідея запустити бізнес з виробництва чохлів для музичних інструментів прийшла пізніше, ніж з’явився сам бізнес. Мій чоловік Станіслав Шапошніков з-поміж іншого проводить різноманітні корпоративні заходи для компаній, наприклад, «барабанні кола» (drum circle), коли учасники грають на джембе та інших ритмічних інструментах, посилюючи командний дух. Я вирішила зробити йому особливий подарунок і пошила чохли для декількох барабанів. Вони так сподобались нашим знайомим перкусіоністам, що мене попросили пошити ще один, а потім і ще один… Шити я люблю, тож нікому не відмовляла. До того ж так здійснювалась моя дитяча мрія – стати швачкою.
Я тоді працювала у великій компанії керівником відділу продажів і ще мала власну частку в іншому незначному проекті. Тому пошиття чохлів було скоріше захопленням, ніж бізнес-ідеєю. Але одного дня я прокинулась із думкою, що якщо не спробую свої сили в цій сфері, то втрачу набагато більше, ніж просто можливість відкрити бізнес. Тоді я не зможу мріяти! Так з’явилась ідея створення NamanaBags – компанії, що виробляє чохли для музичних інструментів.
«Це не Namana – це офігенно!»
Я оцінила розмір ринку, зробила підрахунки і зрозуміла, що запуск стартапу навряд чи буде вигідним, до того ж ресурсів для нього не було. Але я ризикнула! Просто пішла з роботи, забрала частку бізнесу і почала все спочатку. Цілий рік шила чохли на промисловій машинці в нашій квартирі. Потім зважилася і найняла офісне приміщення для майстерні, куди запросила на роботу спершу одну швачку, а згодом і другу. Пам’ятаю своє перше замовлення. Тоді на ременях чохла я вишивала назву компанії. За задумкою Namana – це похідне від слова «Нормально». Але замовник сказав: «Це не Namana – це офігенно!»
У країні почалася криза, тож, щоб зберегти робочі місця і надалі орендувати майстерню, я знову пішла працювати керівником продажів у іншу компанію. Цей період став переламним для розвитку NamanaBags, треба було щось міняти. Я взяла курс на міжнародні ринки – це був радикальний переворот і вихід на новий рівень. Ми почали працювати не тільки з індивідуальними замовниками, а також з виробниками музичних інструментів Америки, Європи та Австралії. Згодом у моїй команді вже було п’ятеро осіб і всі вони працювали як одне ціле. Нещодавно ми відсвяткували п’яту річницю компанії прогулянкою на яхті в якості піратів! Я зрозуміла, що до мене приходили саме ті люди та ресурси, які були мені потрібні. Так сталось і зі Школою бізнесу «Нова пошта».
«Після навчання обороти збільшилися удвічі»
Про цей освітній проект мені розказав чоловік, ідея мене відразу зацікавила – це була чудова можливість оновити знання та дізнатися щось нове. Я маю дві вищі освіти (міжнародна економіка та психологія) і ще одну спеціальну щодо фінансового та бухгалтерського обліку, але можливість навчатися дала змогу поглянути на свій бізнес зі сторони і відкоригувати стратегію.
Кожен блок був корисний по-своєму. Акцент робився на практичні речі, які саме і потрібні підприємцям. До того ж і викладацький склад був підібраний блискуче – досвідом і знаннями ділилися справжні професіонали! Уже через рік після навчання я організувала практично повний ланцюжок виробництва-продажу без своєї участі. Це дозволило більше часу вивільнити на розвиток. Ми розширили зв’язки, з’явились нові постійні партнери. Зараз працюємо над збільшенням ефективності виробництва. Лише за рік ми удвічі збільшили обороти. Також вирішили переїхати в нове просторе приміщення в Новомосковську (Дніпропетровська область), де у нас більше можливостей для розширення. До того ж більшість співробітників саме з цього міста, це згуртовує і піднімає командний дух.
Зараз ми співпрацюємо з виробниками різних музичних інструментів. Один з найбільш екзотичних інструментів – це хендпан, схожий на металеву літаючу тарілку, що видає космічні звуки. Дуже цікаво отримувати замовлення на нові, абсолютно невідомі інструменти – світ такий різноманітний!

З цим пов'язаний і наш розвиток – незабаром ми представимо на сайті систему збірних замовлень, завдяки якій будь-хто зможе створити свій індивідуальний виріб: до базової моделі чохла будь-якого музичного інструменту можна буде додати кишені, ремені, змінити кольори тощо. Усе це робитиметься онлайн та відразу відправлятиметься на виробництво, після чого замовлення буде доставлене в будь-яку точку світу. Я сподіваюся, що це призведе до справжнього прориву в розвитку нашої компанії.