Навіщо українській компанії відкривати власну ІТ-школу та безкоштовно навчати людей
Дмитро Бондар, СЕО Boosta, про те, чому він готовий інвестувати кошти та час в розвиток ІТ-освіти країни

За статистикою, кількість представників ІТ-сектору у нашій країні щорічно зростає. І якщо раніше приріст здійснювався, у першу чергу, за рахунок розробників, то зараз компанії пропонують величезну кількість різнопрофільних позицій, які допомагають досягти високої якості кінцевого продукту розробки та займаються його подальшим просуванням і монетизацією. Про те, навіщо компанії відкривають власні ІТ-школи та яких спеціалістів там готують, розповідає Дмитро Бондар, СЕО компанії Boosta.
– Як до вас прийшла ідея запустити власний освітній проект?
– Наша компанія дуже активно росте, і це – не просто пафосні слова. Це означає, що щорічно нам необхідно залучати в компанію значну кількість нових фахівців. Ми займаємося розробкою і просуванням власних продуктів, і більшість нових позицій, які відкриваються, належать до інтернет-маркетингу – зокрема, SEO. На жаль, в університетах нашої країни подібних спеціальностей просто немає. Тому кожен раз при пошуках нової людини ми зустрічалися з тим, що профільний досвід і знання у кандидатів були відсутні. Доводилося брати людей на стартові позиції абсолютно без досвіду і навчати безпосередньо в процесі, і на те, щоб розповідати кожному одну і ту ж інформацію, йшла значна кількість часу. Так з'явилася ідея запустити на базі компанії курс по Лінкбілдінгу і SEO – Boosta Academy.
– Ви готуєте фахівців під потреби тільки своєї компанії?
– Вимоги до SEO-фахівця або лінкбілдера в будь-якій компанії будуть приблизно однаковими. Тому знання, які ми надаємо, можуть бути застосованими на будь-якому місці роботи. Але найкращим студентам ми готові запропонувати по закінченню курсів зайнятися побудовою кар'єри в рамках Boosta, і для багатьох це служить додатковим стимулом.

– Яким вимогам потрібно відповідати, щоб пройти відбір у проект?
– Ми навчаємо роботі з західними ринками, тому обов'язкова умова – знання англійської мови на рівні upper-intermediate та вище. Також дивимося на рівень мотивації і soft skills.
Можливість безкоштовного навчання та отримання перспективної професії стимулює великий відбір, і наше головне завдання тут – відібрати дійсно мотивованих студентів; тих, хто не кине навчання на половині шляху і не піде підробляти офіціантом, тому що «стало занадто складно».
– Розкажіть більше про сам процес навчання: як він побудований?
– Зі спільного з державною системою освіти у нас залишилися лише домашні завдання. В цілому ж – підхід принципово інший.
Заняття проводять практикуючі фахівці рівня senior, кожен з яких відповідає за певну тематику. Навчання триває протягом місяця, заняття проходять 2 рази на тиждень у вечірній час.
Програма навчання є наступною:
Модуль 1. Вступ до SEO.
Модуль 2. Стратегія посилань і роль посилань в оптимізації.
Модуль 3. Основи Лінкбілдінгу та Outreach.
Модуль 4. Санкції пошукових систем. SEO фільтри.
Модуль 5. Технічна оптимізація.
Модуль 6. Внутрішня оптимізація контенту сайту.
Модуль 7. Time management.
На заняттях в аудиторії дається необхідний теоретичний базис і пояснюється, як все це працює на практиці. Після чого кожен студент отримує домашнє завдання і може спробувати себе у виконанні різних реальних завдань. При цьому лектори постійно підтримують зв'язок зі студентами в месенджері і завжди готові допомогти або надати додаткову інформацію.
По завершенню навчання всіх студентів чекає фінальний іспит, вручення сертифікатів при успішній його здачі і невеликий випускний вечір.
Історії успіху наших лекторів самі по собі слугують додатковим мотиваційним фактором. Такий підхід дійсно працює – ми перевірили це вже двічі.

– У вас було два набори студентів?
– Так, і другий випуск відбувся буквально пару тижнів тому. Цього разу ми врахували всі недоліки, допущені при першому «пілотному» наборі, і трохи змінили стратегію – другий курс був орієнтований більше на студентську аудиторію.
Глобально нашою метою при цьому було дати молодим фахівцям можливість розпочати свою кар'єру в гідній компанії з гарними перспективами для розвитку, надати можливість впливати на своє життя і викорінити характерну для нашої країни фразу «ми не можемо зробити вам пропозицію, оскільки у вас немає досвіду».
– Наступні набори будуть орієнтовані також на студентів?
– У тому числі, але не тільки – у нас є багато планів щодо розвитку цього проекту.
В останній раз ми зіткнулися з тим, що кількість бажаючих навчатися багаторазово перевищила розмір нашої оффлайн-групи – 12 осіб, і конкурс на кожне місце виявився досить серйозним. У зв'язку з цим ми зараз розглядаємо можливості по запуску курсу в онлайн форматі – це дасть можливість навчатися більшій кількості бажаючих, в тому числі проживаючим у регіонах.
Окрім того, ми готові розглядати категорії людей, яким дуже часто складно змінити рід діяльності – наприклад, людей у віці 45+. Плюс напрямку SEO в тому, що він не є настільки складним, як, наприклад, програмування – це дозволяє досить швидко вивчити цю сферу. Наша мета – надати можливість навчатися тим, у кого таке бажання є.
Робота з людьми віком 45+ навіть переросла у нас в окремий проект – сподіваємося, його результатами зможемо окремо з вами поділитися.
Boosta Academy – курс з лінкбілдінгу та основ SEO-оптимізації від компанії Boosta, спрямований на підготовку фахівців в сфері інтернет-маркетингу. Навчання триває 1 місяць, протягом якого студенти двічі на тиждень відвідують лекційні заняття від практикуючих фахівців компанії, а також пробують себе у виконанні реальних профільних завдань.
По завершенню навчання випускники можуть претендувати на позиції Linkbuilder, Junior SEO specialist.
Наступний набір заплановано на весну 2019 року.
