Продавці всього: чим сьогодні живуть підприємці з OLX
 
Матеріал у партнерстві з OLX Робота
Партнерський матеріал

Продавці всього: чим сьогодні живуть підприємці з OLX

Як і на чому заробляє український бізнес в інтернеті

Этот текст также доступен на русском
Продавці всього: чим сьогодні живуть підприємці з OLX

У свіжому рейтингу легкості ведення бізнесу Doing Business, який випускає Світовий банк, Україна посіла 71-ше місце зі 190. Якщо порівнювати з минулим роком, країна піднялася на п'ять позицій.

Україна для підприємців – це і можливості, і виклики. Тут спостерігається стабільний інтерес до власників бізнесу. На початок 2019 року в Україні налічувалося близько 1,7 млн приватних підприємців – це фактично кожен десятий дорослий житель. Крім того, за даними Держстату, тут працює понад мільйона компаній, з яких 200 000 – приватні підприємства і 600 000 – товариства з обмеженою відповідальністю. На малий бізнес припадає 65% реалізованої продукції.

Щоб продавати більше і краще, бізнес застосовує всі доступні інструменти, зокрема й цифрові. Наприклад, на онлайн-платформі OLX свої товари та послуги продає приблизно 2 млн користувачів, які мають статус «бізнес». Це підприємці та компанії з усіх регіонів України, в основному малий бізнес. Найактивніші – Київська, Дніпровська, Одеська, Харківська та Львівська області.

Редакція Mind проаналізувала результати опитування бізнес-користувачів на онлайн-платформі OLX та з’ясувала, як влаштований бізнес цих підприємців, чим вони торгують, на чому заробляють і як просувають свої товари.

Продавці всього: чим сьогодні живуть підприємці з OLX

Що продають на OLX

За даними OLX, кожне п’яте оголошення від бізнесу стосується сфери нерухомості. Ріелтори розміщують оголошення про оренду чи продаж квартир. Забудовники шукають інвесторів для новобудов. На OLX можна знайти нерухомість як в Україні, так і за кордоном, купити земельну ділянку, гараж чи парковку.

Ще одна популярна серед підприємців категорія – мода і стиль. До неї належить 14,5% всіх оголошень від бізнесу. В цій категорії можна знайти оголошення від невеликих магазинів, що торгують одягом і аксесуарами, а також пропозиції від гуртових складів та ательє з пошиття спецодягу.

На третьому місці за популярністю у бізнесу – електроніка. Оголошення про продаж мобільних телефонів, комп’ютерів, побутової та іншої техніки склали 14,3% від загальної кількості оголошень бізнесу.

Продавці всього: чим сьогодні живуть підприємці з OLX

Також бізнес-акаунти є в кожній із категорій OLX: дитячі товари, дім і сад, запчастини, товари для хобі й спорту.

Звички підприємців: від соцмереж до улюблених послуг

Щоб краще зрозуміти, чим сьогодні живуть бізнес-користувачі та яких додаткових сервісів потребують, OLX опитав 7200 підприємців. Результати були подекуди неочікуваними.

Наприклад, виявилося, що третина підприємців з OLX не має власних повноцінних сайтів. Тобто замість інтернет-магазину використовуються сторінки на OLX та інших майданчиків. Причому 47% опитаних вважають, що для їхнього бізнесу достатньо функціоналу сервісу онлайн-оголошень, тож на інших платформах вони не представлені. Решта 53% окрім OLX використовують також інші майданчики.

Сказати, що підприємці повністю покладаються на онлайн, не можна. Адже майже половина респондентів (48%) вважають, що для ефективного розвитку бізнесу треба поєднувати роботу на онлайн-майданчиках з традиційними форматами: магазинами, ринками, виставками.

Продавці всього: чим сьогодні живуть підприємці з OLX

Фото: unsplash.com

Улюблені соцмережі підприємців. Щоб просувати свій бізнес, 35% респондентів вже використовують соцмережі, зокрема Facebook (73%) та Instagram (57%). Також, попри заборону, досі популярні «ВКонтакте» та «Однокласники». У списку улюблених соцмереж підприємців є відеосервіс YouTube, де можна публікувати відеоогляди своїх товарів, а також месенджери Viber і Telegram. У цілому підприємці залишаються досить консервативними: 13% планують розпочати роботу з соцмережами у найближчому майбутньому. Решта ж респондентів зараз не розглядають соцмережі як інструмент для бізнесу.

Скільки готові витрачати на рекламу? Більш ніж половина респондентів (58%) користуються платними рекламними послугами OLX для просування товарів і готові витрачати до 5% від доходу на рекламу на OLX. Ще 20% опитаних згодні витрачати на рекламу від 5 до 10% свого доходу. Власникам бізнес-сторінок платформа пропонує купувати розміщення пакетами.

Якими послугами OLX користуються підприємці? Восени 2016 року український офіс OLX створив окремий підрозділ по роботі з бізнес-клієнтами – B2B Unit, мета якого – покращити  обслуговування бізнес-користувачів. У результаті, крім реклами на платформі, OLX може надати бізнесу підтримку персонального менеджера з розвитку. Цією послугою вже скористалися 18% респондентів. Ще 18% відповіли, що ще не мали такого досвіду, але планують звернутися до персонального менеджера. Серед тих, хто користувався послугами бізнес-консультанта, 48% відповіли, що його підтримка допомогла збільшити обсяг продажів товарів і послуг.

Окрім підтримки персонального менеджера бізнес-користувачі мають можливість скористатися послугою «OLX Доставка», що допомагає здійснювати безпечні операції між продавцями й покупцями. Гроші за товар блокуються  на банківській картці покупця і списуються лише тоді, коли він забирає товар з відділення «Нової пошти». У разі відмови OLX оплачує зворотню доставку продавцеві, тому послуга гарантує безпечну угоду обом сторонам. «OLX Доставкою» скористалися 46% респондентів.

Чому обрали бізнес онлайн? На платформі OLX представлений бізнес різних масштабів – від великих мереж до одноосібного підробітку мам у декреті. Свій вибір стати інтернет-підприємцями більшість респондентів так чи інакше пов’язують зі свободою: фінансовою, мисленнєвою, вільним графіком. Для 21% респондентів ведення бізнесу онлайн – це можливість більше заробляти. Ще 20% обрали цю діяльність, бо її можна поєднувати з основною роботою. Для 16% – це спосіб вести бізнес з будь-якої точки світу. Деякі опитані відповіли, що за інтернетом майбутнє, і що «якщо тебе немає в інтернеті – твій бізнес мертвий». А для когось – це можливість проявити свої творчі якості, адже «найманих працівників змушують думати та працювати лінійно».

Чи легко вести бізнес в інтернеті? Усіх учасників опитування також попросили відповісти на питання, чи легко, на їхню думку, вести онлайн-бізнес в Україні. Результат можна назвати оптимістичним: 34,7% респондентів сказали, що легко. Ще 40% вагалися щодо відповіді.

Що стосується прозорості ведення підприємницької діяльності, тут відповіді респондентів виявилися не такими позитивними. Лише 21% опитуваних відповіли, що малому й середньому інтернет-бізнесу легко бути прозорим – тобто мати офіційну реєстрацію, повністю платити всі податки, вести звітність, документообіг. Ще 38% не змогли відповісти на це питання. Решта 41% учасників опитування вважають, що вести прозорий бізнес в інтернеті в Україні нелегко.

Що турбує підприємців найбільше? Найчастіше перед ними постають такі труднощі, як висока конкуренція (48%), нестабільний дохід (45%), пошук і утримання клієнтів (31%). Серед інших причин, які назвали респонденти, були також недобросовісні покупці та низька купівельна спроможність українців. Відзначили також і міжнародне питання: на думку опитуваних, зараз європейський ринок для невеликого українського бізнесу ще недоступний, а відносини з Росією не дають можливостей торгувати.

Плани на 2019 рік: більше товарів і нові ціни

Продавці всього: чим сьогодні живуть підприємці з OLX
Фото: Startup Stock Photos / Pexels

Судячи з результатів опитування, у 2019 році на OLX повинно з’явитися ще більше нових товарів. Загалом підприємці мають позитивний настрій і готові продовжувати бізнес та розвивати його.

Майже третина респондентів (30%) збираються нарощувати темпи і значно збільшити обсяги продажів. У першу чергу, завдяки появі нових товарів і послуг (такі плани є у 61% респондентів), створення і просування сторінок в соціальних мережах (34%), додаткових вкладень у рекламу (33%).

Будуть і надалі вести бізнес, але не збільшуватимуть його масштаби, 25% респондентів. Ще 25% відповіли, що планують збільшити обсяги продажів, але не надто помітно.

У 2019 році в підприємців з OLX з’явиться більше власних сайтів (27,31% озвучили такі плани), 23% опитаних планують змінити цінову політику, а 22% відзначили, що хочуть надавати додаткові послуги для покупців. Незважаючи на популярну думку, що онлайн-бізнес потрібно об'єднувати з офлайн-торгівлею, найближчим часом підприємці OLX ще не готові відкривати торгові точки. Лише 6% опитуваних планують збільшити обсяг продажів шляхом відкриття офлайн-магазину. Серед інших можливих рішень – перейти на опт і підвищити ефективність внаслідок зниження витрат на виробництво товарів.

Ті, хто все ж вирішив зменшити масштаби бізнесу, пояснили це малим попитом на товари й послуги (60%), відсутністю фінансових можливостей підтримки бізнесу (25%) і складнощами ведення прозорого бізнесу в Україні (офіційна реєстрація, сплата податків, ведення звітності, документообіг.

У майбутньому слід очікувати на подальший розвиток малого та середнього онлайн-бізнесу в Україні. Більшість підприємців, за результатами опитування, налаштовані позитивно та прагнуть збільшувати обсяги продажів. Онлайн-платформи та спеціалізовані майданчики – один із факторів, що сприяє цій динаміці та дозволяє отримати мільйонну аудиторію й оптимізувати витрати. Серед головних перешкод для підприємців – складність ведення прозорого бізнесу, висока конкуренція та низька купівельна спроможність українців. 

 
Матеріал у партнерстві з OLX Робота
У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло