Футбол на мінному полі: як в Україні презентували Mercedes GLE
Напередодні в Борисполі приземлився літак з новітнім бестселером, обладнаним підвіскою за 11 700 євро

На закритій презентації в заміській резиденції «Кідев» показали абсолютно новий GLE. Ймовірно, після цього багато бізнесменів прокинулися з думкою, що їздять на застарілих позашляховиках. Адже цей SUV – драйвер продажів марки в нашій країні. За словами голови представництва Daimler AG в Україні Валерія Анохіна, на GLE припадає 45% реалізацій нових «мерседесів» на українському ринку. І ця частка постійно зростає.

Ще до того, як у Борисполі приземлився транспортний літак авіакомпанії Lufthansa Cargo з цінним вантажем із Алабами, дилери марки зібрали майже дві сотні замовлень на кросовер четвертого покоління. Тобто клієнти купують його «наосліп» – не те що без тест-драйву, але навіть не побачивши «вживу». Нагорода за таку ступінь довіри – на травневі свята вони відправляться за кермом новинок. Моделі, замовлені після цієї презентації, припливуть до нас у червні-липні. Українська квота на 2019 рік, незважаючи на колосальну затребуваність моделі на основних ринках збуту, дуже висока – 1000 автомобілів.
Новинка пропонуватиметься в Україні з тими ж двигунами, що і в Європі: трьома дизельними і лише одним бензиновим, зате з системою «м'якого» гібрида EQ-Boost. Перший заступник гендиректора компанії «АвтоКапітал» Юлія Майорова каже, що велика частина GLE продається саме з моторами, які працюють на важкому паливі. А ось щодо коробок передач – ніякого плюралізму – тільки з голочки новий «автомат» 9G-Tronic.
До нас з-за океану прилетіла саме бензинова версія 450 4Matic, найпотужніша і швидкісна, адже розганяти кросовер допомагає стартер-генератор (22 к. с., 250 Нм), чий крутний момент, на відміну від будь-якого ДВС, доступний з першої ж секунди. Виключно в режимі «електрички» він їздити не може, зате навчений непомітно вимикати мотор на холостому ходу або при їзді накатом, покращуючи економію та екологію.
Перехід на 48-вольтову електросистему дозволив не лише реалізувати «помірну» гібридність, але й безліч інших «кунштюків», як любить висловлюватися глава всієї Daimler AG Дітер Цетше. Головний з яких – активне шасі E-Active Body Control (11 700 євро) з електромоторами в амортизаторах. Тобто крім пружинної та пневматичної підвісок, GLE можна оснастити гідропневматичними стійками, навченими регулювати силу демпфірування кожного колеса персонально.
Як випливає з назви, вона увібрала в себе все найкраще від гідравліки (швидкість відгуку) і «пневми» (плавність ходу): при гальмуванні мінімізує клевки, при розгонах – присідання, у віражах – крени, нахиляючись всередину повороту. І це тільки мала частина скилів – для поганих доріг і «не доріг» їх набагато більше.
Так, особливий режим антипробуксовочної системи дозволяє долати бездоріжжя з сипучим або в'язким покриттям в буквальному сенсі «підстрибом». Тут же згадуються слова доктора Цетше про те, що тепер на off-road GLE не поступиться Land Rover. Смішно? Але подивіться відео з випробувань, де ходовий прототип вибирається з піщаного полону.
Так, виглядає на перший погляд несерйозно, але в такій патовій ситуації всі засоби годяться. Граючи тиском в гідросистемі стійок, E-Active Body Control успішно імітує «розкачування» – класичний прийом з арсеналу рейдовика. Чи варто говорити, що «танцювати» GLE буде не гірше Джеймса Брауна, який зіграв камео в х/ф «Обійти диявола».
Якщо оновлену зовнішність головного конкурента – BMW Х5 – і шанувальники, і критики зустріли скептично, то у випадку з GLE всі були куди прихильнішими. Адже перемальовувати таку популярну модель – те саме що грати у футбол на мінному полі. Тому стилісти не просто залишили всі більш-менш помітні маркери ДНК, але і перестрахувалися, запропонувавши за майже забутою традицією на вибір два варіанти оформлення передка.
Клієнтура у марки ще більш консервативна, ніж у заклятих друзів по «дойче віте», що підтвердила прохолодна зустріч нового, «акулячого» корпоративного стилю, в який завернули наймейнстрімніші «мерседеси» – сімейний хетчбек А-klasse і 4-дверне купе CLS. І крім трапецієподібної решітки з «діамантами», передбачений звичний варіант гриля з горизонтальними планками. Але в будь-якому випадку неофіт ідентифікується як GLE навіть на відстані прицільного пострілу з маузера. Хоча, виходячи інформації, що раз у раз просочується, можна було припустити, що новинку буде не впізнати.

Так, щоб помістити в багажнику третій ряд сидінь, шваби наростили базу в районі середньої стійки на 8 см, а заради збільшення дверних прорізів (тобто в гонитві за більш зручним входом-виходом) лобове скло встановили трохи вертикальніше. І при цьому примудрилися не лише не погіршити впізнаваність і динамічність силуету, але й істотно поліпшити аеродинаміку, яка завдяки ретельним продувкам не лише кузовних поверхонь, але і днища знизилася з 0,32 до рекордних серед позашляховиків 0,29.
Як вже було сказано, ззаду тепер просторо як ніколи. Як у флагманському S-klasse. Електрифіковано все, що тільки можливо: спинки, сидіння, підголівники, віконні шторки. Третій ряд складається в багажне підпілля натисненням однієї кнопки.

Спереду – царство дисплеїв, які роблять кокпіт схожим на центр управління польотами. Точніше, він один, розміром зі скейтборд, але сенсорною виконана лише та частина, до якої може дотягнутися пасажир. У ній зосереджено управління нової мультимедійною системою MBUX зі штучним інтелектом і можливістю управління і голосом, і жестами.

Завдяки відсутності консолі, що з'єднує центральний тунель з панеллю приладів, вона виглядає так, ніби «парить» у повітрі, а сам кокпіт – вельми просторим. На це працює, зокрема, й зачистка кокпіта від дрібної фурнітури у вигляді кнопок, крутилок, клавіш і т. д. Не пожаліли інтер'єрники навіть такий важливий елемент салону, як поворотна шайба Comand, від якої раніше малювали торпедо. Так-так, як і створення гвинтівки починається зі створення нового патрона, так і точкою відліку при проектуванні робочого місця була шайба. Тепер замість неї – акуратний тачпад.

Оскільки презентація була не тільки закритою, але і статичною, основна увага була приділена екстер'єру та інтер'єру. Останній приємно здивував сміливим підбором матеріалів (особливо «шорстким» шпоном з відкритими порами), але і злегка збентежив прагненням до симетрії. І якщо з бутафорськими вентиляційними дефлекторами ще можна змиритися, то з «поручнями» а-ля Porsche Cayenne з боків центральної консолі – складніше. Питання «навіщо така « хваталка» водієві?» – так і залишилося без відповіді.

А ось у іншої дизайнерської крайності швабів багаторічна історія. Складається враження, що пластику стандартних бамперів навмисно роблять простакуватою – для контрасту зі складноскладеною гранованістю інших кузовних панелей. Хочеш не хочеш, а приміряєш у конфігураторі AMG-обвіс, який вирішує ще одну стилістичну нестиковку – нефарбовані розширювачі крил як на якомусь бюджетному псевдокросовері. З іншого боку, винахідник автомобіля, обмежений лише натхненням, вже стільки разів задавав світові тренди... Головне – пам'ятати, що радощам вірити не можна, їх потрібно відчувати.
Технічні характеристики і ціни на Mercedes GLE 2019 м. р.
Модель |
300 d 4Matic |
350 d 4Matic |
400 d 4Matic |
450 4Matic |
Робочий об'єм, см³ |
1950 |
2925 |
2925 |
2999 |
Потужність, к. с. |
245 |
272 |
330 |
367 |
Швидкість, км/год |
225 |
230 |
245 |
250 |
Розгін, 0–100 км/год |
6,4 |
6,6 |
5,7 |
5,7 |
Ціна, млн грн |
1,676373 |
1,773803 |
1,937392 |
1,846192 |
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].