Півроку карантину: що нового у страхуванні
Pekлama

Півроку карантину: що нового у страхуванні

В’ячеслав Гавриленко про зміни на страховому ринку за останні пів року та плани на майбутнє

Этот текст также доступен на русском
Півроку карантину: що нового у страхуванні

6 місяців країна фактично живе в умовах карантину та коронавірусної реальності. Економіка по-різному переживає цей період. Про те, що сталося за цей час у страхуванні, говоримо з генеральним директором страхової компанії ARX LIFE та заступником голови правління страхової компанії ARXВ’ячеславом Гавриленко.

Автострахування

Страховий бізнес тісно пов'язаний з автомобільним бізнесом, в якому спостерігаються такі тенденції: зменшення продажів нових автомобілів і зменшення обсягів кредитування. Це чинить тиск на ринок страхування КАСКО, зокрема, на страхування нових автомобілів – в ARX ми спостерігаємо відсоток зростання менше, ніж закладали в план. При цьому ми непогано виросли в порівнянні з минулим роком. Поряд зі згаданою ситуацією в частині нових автомобілів спостерігається стабільне зростання страхування автомобілів з пробігом. Внаслідок такого балансу, в цілому КАСКО залишається фаворитом страхування. А ми є безумовним лідером у страхуванні КАСКО.

Другий за популярністю вид страхування – ОСЦПВ. За 6 місяців ми стрімко зросли в цьому виді страхування – і в обсягах, і в кількості, що стало приємним сюрпризом. За обсягом цифра зростання досягає 40%. Я вважаю, що ситуація з карантином серйозно вплинула на поведінку клієнтів. Вони дійсно у великій мірі стали звертати увагу на надійність і репутацію компанії. У нестабільній ситуації людям хочеться чогось незмінного, і репутація компанії важлива як ніколи. Клієнти не хочуть ризикувати і в без того непередбачуваної реальності – на додаток до ситуації кризи через коронавірус, у них немає бажання зіткнутися ще й з ненадійним постачальником страхових послуг.

Для нас же збільшення продажів ОСЦПВ дає додаткові можливості й для збільшення обсягів продажів КАСКО.

Дистанційні сервіси

Величезною популярністю зараз почали користуватися всі види дистанційних сервісів, зокрема, це використання електронних договорів страхування і дистанційних форм їх укладення. Найочевиднішим прикладом, безумовно, є ОСЦПВ. Я думаю, що в найближчому майбутньому ми взагалі відмовимося від паперових полісів. Вже зараз у багатьох традиційних каналах продажів відсоток використання електронними полісами досягає 70%.

В КАСКО ми також намагаємося збільшувати частку наших послуг онлайн. Клієнти зрозуміли, наскільки це зручно і при покупці, і при оплаті, і в процесі відновлення. Традиційно клієнтам також подобається дистанційне врегулювання збитків, сервіс, в якому ми були піонерами ринку, і зручності якого повною мірою проявилися в період карантину.

Особисте страхування

Слід відзначити й бурхливе зростання особистого страхування, зокрема страхування від нещасних випадків, роздрібного страхування на випадок хвороби, включаючи страхування життя. Ми спостерігаємо інтерес як до повноцінних  полісів, так і до короткострокових недорогих програм, які легко купити онлайн.

На стабільному рівні, без різких сплесків, залишається страхування житла та страхування нових гаджетів. У туристичних полісах було падіння, але, як тільки стало можливо подорожувати, до них знову відновився інтерес, обов'язково з покриттям ризику COVID-19.

Новиною для ринку стали договори страхування, що включають, у тому числі й покриття на випадок СOVID-19. У нас це програма страхування життя «Антивірус», що покриває ризик госпіталізації при СOVID-19. Зараз ми в процесі вдосконалення цієї програми.

Чого не вистачало ринку і що буде далі

Безумовно, ринку не вистачало належного регулювання. З 1-го липня страховий ринок отримав дійсно сильного регулятора в особі НБУ. Вже зараз ми бачимо, що це дуже професійний орган, який методично і впевнено виконує свою роботу, без різких рухів і в комунікації з ринком. Ті компанії, які відчували себе невпевнено, вже здали ліцензії, можливо, ще хтось піде з ринку. Але вже очевидно, що всі компанії і їх акціонери, які готові і будуть виконувати вимоги нового регулятора, залишаться на плаву і будуть працювати.

Можна сказати, що попри невизначеність і економічний спад, страховий ринок тримається і рухається вперед. Ринку не вистачало регулятора, тепер він є, початок його роботи виглядає оптимістично і місце знайдеться всім компаніям, які будуть діяти прозоро і професійно. Клієнти все більше усвідомлюють користь страхування, зміни в їх свідомості відбуваються – це процес не швидкий, але він йде.

Головним трендом,  безумовно, залишається рух в сторону діджиталізації. Я думаю, що страхування буде також розвиватися в бік активного використання сегментації. Поряд з цим стане більш популярним страхування з телематикою. Також, я вважаю, буде швидше розвиватися страхування «на вимогу» і різні види мікрострахування.

Насправді все перераховане працює і зараз, але зовсім несподівані події – такі, як коронавірус – можуть підштовхнути ринок до швидкого впровадження таких новацій. Як приклад – багато хто до цього моменту намагався впроваджувати електронні поліси, але в ситуації з карантином більшість гравців здійснили це в лічені місяці.

В цілому ж, незважаючи на кризу, ситуація у надійних страховиків стабільна
Про себе ми це можемо сказати напевно. Клієнти нам довіряють, і ми спостерігаємо зростання обсягів продажів. Ми дуже оптимістичні та впевнено дивимося у майбутнє!

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло