Рейтинг прибутковості столичних ЖК: які новобудови наразі недооцінені
Топ-50 проєктів, куди можна вкласти гроші. Та скільки на цьому заробити

Рейтинг надійності забудовників, над яким зараз працює Mind, містить у собі кілька параметрів для розрахунку, кожен з яких може бути корисним при виборі ЖК для інвестицій або для життя. Ми вже опублікували рейтинг будкомпаній, які зводять житлові комплекси на ділянках з неправильним цільовим призначенням.
Ще один параметр рейтингу – інвестиційна привабливість новобудов. Не є таємницею, що значна частина угод на ринку нерухомості має інвестиційний характер. Тому підбір правильного об'єкта для інвестицій – це окреме мистецтво, що часто ґрунтується на емоціях.
Ми же разом із компанією M4U вивчили всі чинники, які впливають на ціноутворення квадратного метра ще не зданого об'єкту: місцерозташування проєкту, наявність інфраструктури, класність будинку, поверховість, рівень готовності будинку / житлового комплексу та інші. Також ми врахували й зовнішні чинники, наприклад вибори або карантин.
На підставі прогнозу цін ми проаналізували, які об'єкти зростуть у ціні після здачі, а які ні. Додатково вирахували прибутковість від здачі цього житла в оренду.
Загальний рейтинг інвестпривабливості і порядок ЖК у ньому відранжовано з урахуванням 4 параметрів або варіанту реалізації інвестиції: прибутковість щодо депозиту при продажу напередодні здачі, прибутковість щодо депозиту при продажу вже після введення в експлуатацію, ROI (чиста виручка від продажу) і прибутковість при здачі в оренду (розрахована на підставі строку окупності інвестицій від здачі в оренду).
У результаті виявилося, що в Києві чим вищий клас проєкту, тим менше (у процентному вираженні) прибутковість інвестування в нього:
- для класу «еліт» ROI становить у середньому менше 7%, а його прибутковість трохи нижче прибутковості депозиту;
- для класу «бізнес» ROI в середньому 17–20%, а прибутковість щодо депозиту складає + 9%;
- для класів «комфорт» і «економ» середні показники ROI 25–30%, прибутковість щодо депозиту становить + 20%.
Квартири в центрі коштують дорожче, ніж на околиці. Це зрозуміло: транспортна доступність, розвинена інфраструктура тощо. Буває, що відстань між житловими комплексами – всього один-два кілометри, а ціни на квартири в них відрізняються на 20–30%.
Однією з причин може бути класність. Чим вище клас будинку, тим більше можливостей у його мешканців: у ЖК є не тільки дитячий майданчик і один магазин, а ще й спортивні арени, освітні установи, ресторани, кафе, салони краси, паркінги тощо.
Велику увагу девелопери зараз приділяють формуванню не просто місця проживання, а цілого простору для життя. І в межах цієї концепції на території ЖК створюють або облагороджують прилеглі парки і/або зони для сімейного відпочинку. Ціна в таких комплексах на 10–25% вище, ніж у звичайних новобудовах, розташованих по сусідству.
Але навіть у межах одного ЖК вартість квартири однакової площі може відрізнятися: один будинок уже зданий в експлуатацію, а інший ще тільки будується. Різниця може становити від 10% до 30%.
У деяких проєктах важливу роль відіграє «видова» складова – панорама, що відкривається з вікон. Видовими квартирами вважаються ті, з яких можна побачити річку Дніпро, озера, основні культурні або історичні пам'ятники тощо. Таке житло може коштувати на 10–30% дорожче за аналогічне, але з іншою панорамою.
Чи впливає технологія будівництва на вартість? Так. Квартири в будинках, зведених за монолітно-каркасною технологією, коштують дешевше, ніж у цегляних новобудовах.
Сьогодні ми публікуємо топ-50 недооцінених проєктів житлових комплексів Києва. При складанні рейтингу не враховувалася надійність забудовника. Ці показники ми опублікуємо найближчим часом.
Рейтинг інвестпривабливості проєктів підготовлений у співпраці з партнером Mind – компанією M4U.
проєкт | клас | девелопер | кварталів до введення | прибуток від продажу після введення щодо депозиту (середнє значення, %) | прибуток від продажу до введення щодо депозиту (середнє значення, %) | ROI (від продажу після введення, середнє значення, %) | Прибутковість при здачі в оренду (% річних) | период окупа-емости при сдаче в аренду (мес., среднее значение) | |
1. | «Вежа на Ломоносова» | комфорт | BudCapital | 5 | 67 | 74 | 82 | 9,84 | 122 |
2. | «Голосіївський» | комфорт | «Інтергал-Буд» | 5 | 61 | 68 | 75 | 9,84 | 122 |
3. | SALUT! | бізнес | bUd development | 9 | 56 | 62 | 82 | 9,84 | 122 |
4. | Клубний будинок «Павленко Холл» | комфорт | 3 | 56 | 62 | 64 | 9,16 | 131 | |
5. | Be the One | бізнес | 5 | 50 | 56 | 63 | 9,16 | 131 | |
6. | CITY HUB | бізнес | «Інтергал-Буд» | 7 | 49 | 55 | 68 | 8,22 | 146 |
7. | Клубний будинок «Марсель» | комфорт | 5 | 46 | 51 | 58 | 12,77 | 94 | |
8. | «Ревуцький» | економ | «ДСК-ЖИТЛОБУД» | 2-4 | 53 | 59 | 62 | 8,00 | 150 |
9. | Franklin Concept House | бізнес | Perfect Group, Saga Development, Kyivproekt Development | 9 | 40 | 46 | 64 | 10,62 | 113 |
10. | BOSTON Creative House | комфорт | Saga Development | 12 | 41 | 46 | 73 | 9,16 | 131 |
11. | «МФК Курнатовського» | комфорт | «Київміськбуд» | 13 | 55 | 61 | 94 | 7,06 | 170 |
12. | «Вудсторія» | економ | Perfect Group | 2-5 | 50 | 56 | 61 | 7,41 | 162 |
13. | GENESIS | комфорт | «Євротранс» | 5-7 | 49 | 55 | 64 | 7,41 | 162 |
14. | DOCK32 | комфорт | «Ковальська Нерухомість» | 5 | 45 | 51 | 58 | 8,33 | 144 |
15. | «Старт» | комфорт | bUd development | 4 | 42 | 48 | 53 | 8,39 | 143 |
16. | «4 сезони» | комфорт | УМК | 9 | 42 | 48 | 67 | 7,41 | 162 |
17. | Park Hills ( «Молодіжна ініціатива») | комфорт | 4 | 40 | 46 | 50 | 8,63 | 139 | |
18. | MANCHESTER PARK | комфорт | 1-3 | 35 | 49 | 40 | 10,34 | 116 | |
19. | «Лукьянівський каскад» | комфорт | «Інтергал-Буд» | 9 | 35 | 41 | 58 | 9,09 | 132 |
20. | White Lines | бізнес | A Development | 5 | 40 | 45 | 52 | 8,28 | 145 |
21. | «Голосіївська Долина» | комфорт | «Строй Сіті Development» | 3-7 | 47 | 53 | 60 | 7,06 | 170 |
22. | «Амурський» (Lemonade) | комфорт | GEOS, «Будтехнології» | 3 | 47 | 52 | 54 | 7,27 | 165 |
23. | «Сирецькі сади» | комфорт | «Інтергал-Буд» | 1-8 | 47 | 56 | 65 | 6,28 | 191 |
24. | вул. Сім'ї Сосніних, 4а | економ | «Житлоінвестбуд-УКБ» | 5 | 39 | 45 | 52 | 7,95 | 151 |
25. | OASIS | комфорт | bUd development | 13 | 31 | 36 | 64 | 7,95 | 151 |
26. | «Кирилівський Гай» | комфорт | «Київміськбуд» | 13 | 37 | 43 | 72 | 7,10 | 169 |
27. | Forest | економ | «Спецжитлофонд» | 9 | 39 | 45 | 62 | 6,98 | 172 |
28. | Life Story | бізнес | «Лев Девелопмент» | 9 | 48 | 54 | 73 | 5,71 | 210 |
29. | «Райдужний» | комфорт | «Київміськбуд» | 5 | 47 | 53 | 60 | 6,09 | 197 |
30. | LIKO-GRAD Perfect Town | комфорт | «Ліко-Холдінг», Perfect Group | 1-3 | 38 | 49 | 43 | 7,02 | 171 |
31. | Forward | комфорт | РІЕЛ | 7 | 29 | 34 | 45 | 8,05 | 149 |
32. | LaLaLand | економ | «Фундамент» | 2 | 29 | 34 | 33 | 10,26 | 117 |
33. | «Славутич 2.0» | комфорт | bUd development | 1-5 | 36 | 40 | 42 | 7,27 | 165 |
34. | «Злагода» | комфорт | «Київміськбуд» | 9 | 46 | 51 | 70 | 5,50 | 218 |
35. | Chalet | комфорт | Standard Development | 9 | 34 | 40 | 57 | 6,94 | 173 |
36. | Svitlo Park | комфорт | Futura hata | 1-9 | 24 | 30 | 37 | 10,53 | 114 |
37. | UNO City House | комфорт | ИБК «Обрій» | 4 | 28 | 33 | 37 | 8,22 | 146 |
38. | Twin House | комфорт | «Київміськбуд» | 5 | 34 | 40 | 46 | 6,90 | 174 |
39. | «Зарічний» | комфорт | bUd development | 7 | 38 | 43 | 55 | 6,15 | 195 |
40. | «Караваєві Дачі» | комфорт | «Онікс Білд» | 0-2 | 29 | 35 | 32 | 8,16 | 147 |
41. | Клубний будинок Liverpool House | комфорт | 2 | 29 | 34 | 33 | 7,95 | 151 | |
42. | OKLAND | комфорт | РІЕЛ | 6 | 27 | 32 | 40 | 7,32 | 164 |
43. | FREEDOM | комфорт | «Київміськбуд» | 4 | 32 | 37 | 41 | 6,42 | 187 |
44. | Navigator | економ | ДСК-ЖИТЛОБУД | 2 | 26 | 31 | 30 | 7,50 | 160 |
45. | LookyanSky | комфорт | RESA Development | 4 | 19 | 24 | 28 | 9,30 | 129 |
46. | Montreal House | бізнес | Cityconsult Development | 7 | 21 | 25 | 36 | 7,74 | 155 |
47. | просп. Відрадний, 2 (просп. Комарова, 1) | економ | 3 | 22 | 27 | 28 | 8,16 | 147 | |
48. | Mirax | бізнес | «Київміськбуд» | 5 | 30 | 35 | 42 | 5,94 | 202 |
49. | Symbol | комфорт | bUd development | 13 | 18 | 23 | 48 | 7,23 | 166 |
50. | «Нова Англія» | комфорт | Royal House | 8 | 22 | 27 | 40 | 6,90 | 174 |
Методологія
Джерела інформації
Усі необхідні дані були взяті з відкритих джерел інформації:
1. Перелік усіх житлових комплексів Києва, які знаходяться в стадії активних продажів, – сайти забудовників і сайти-агрегатори пропозицій від забудовників.
2. Усі дані про проєкти первинного ринку: назва, клас, дата введення, ціна продажу – сайти забудовників і сайти-агрегатори пропозицій від забудовників.
3. Дані про пропозиції вторинного ринку – сайти-агрегатори пропозицій від господарів квартир або ріелторів.
Важливо! Для аналізу бралися до уваги ціни одного порядку: середня ціна продажу в проєкті (для первинного ринку) або в будинку (для вторинного ринку) для квартир у стані «без оздоблення».
Як розраховуються зазначені в таблиці показники інвестиційної привабливості?
1. Додатковий прибуток від продажу після введення щодо депозиту.
Логіка показника будується за наступною моделлю:
- на первинному ринку в проєкті купується квартира за ціною забудовника;
- після введення проєкту в експлуатацію квартира продається за ринковою ціною, сформованою на вторинному ринку в цій локації;
При формуванні такої ціни беруться до уваги п'ять найближчих до проєкту будинків з актуальними пропозиціями на вторинному ринку; за середніми цінами пропозицій кожного з будинків робиться поправка на новизну проєкту щодо цього будинку, також робиться поправка ціни з урахуванням показників «інфраструктури і транспортної доступності» локації проєкту щодо локації цього будинку, також накладається зростання ціни під впливом прогнозованої інфляції (прогноз НБУ середньорічної інфляції на 2021 рік становить 5,8%).
- розраховується чиста виручка після продажу (від суми продажу віднімаються податки та інші обов'язкові витрати (податок з доходу від продажу об'єкта нерухомості в розмірі 5%, військовий збір у розмірі 1,5%, держмито – 1% за реєстрацію договору купівлі-продажу нерухомості);
- чиста виручка після продажу порівнюється з чистою виручкою від альтернативного варіанту інвестування (депозиту з капіталізацією на період від поточного місяця до дати введення проєкту в експлуатацію (враховується ставка 8,82% відповідно до індексу ставок депозитів для фізосіб на 12 місяців від 01.12.2020).
Позитивне значення показника «Додатковий прибуток від продажу після введення щодо депозиту» говорить про те, що інвестування в цей проєкт вигідніше за депозит.
Примітка: у підсумковій таблиці відображено середнє значення по проєкту для всіх варіантів пропозицій (дата введення, кількість кімнат), за якими є актуальні пропозиції.
Примітка: у рейтингу враховуються тільки ті об'єкти, які не введені в експлуатацію, і строк до введення становить понад один квартал.
2. Додатковий прибуток від продажу до введення щодо депозиту
Логіка показника будується за такою ж моделлю, як і попереднього, з тією різницею, що продаж відбувається за один квартал до дати введення (це звільняє від сплати податків та інших витрат).
3. ROI (від продажу після введення)
Логіка показника будується за такою ж моделлю, як і першого, з тією різницею, що чиста виручка після продажу (від суми продажу віднімаються податки та інші обов'язкові витрати) порівнюється з початковою сумою інвестування.
4. Період окупності при здачі в оренду (міс.)
Логіка показника будується за наступною моделлю:
- на первинному ринку в проєкті купується квартира за ціною забудовника;
- прораховується сума, необхідна на ремонт і меблі для здачі квартири в оренду;
- після введення проєкту в експлуатацію квартира здається в оренду за ринковою ціною, сформованою на вторинному ринку орендного житла в цій локації;
*При формуванні такої ціни беруться до уваги 5 найближчих до проєкту будинків з актуальними пропозиціями на вторинному ринку; за середніми цінами пропозицій кожного з будинків робиться поправка ціни з урахуванням показників «інфраструктури і транспортної доступності» локації проєкту щодо локації цього будинку.
- сума первинної інвестиції і витрат на ремонт і меблі ділиться на ціну здачі в оренду, до цього значення додається кількість місяців до введення проєкту в експлуатацію.
Важливо: ці показники інвестиційної привабливості є орієнтовними показниками прибутку для порівняння інвестиційної привабливості різних проєктів між собою в раціональній ринковій кон'юнктурі.
При розрахунку показників не враховується вплив емоційних чинників, як-от репутація забудовника, маркетингова активність, привабливість дизайну й концепції проєктів тощо.
Також не бралися до уваги показники ризикованості інвестування в ці проєкти: документи на земельну ділянку, дозвіл на будівництво, судові тяжби, надійність забудовника, переноси дати введення в експлуатацію тощо, які обов'язково варто враховувати при виборі проєкту для інвестування.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].