Прагнути більшого: як лише 14 порад допоможуть створити компанію рівня Amazon
Спойлер: ці принципи може втілити власник будь-якого бізнесу

Протягом 24 років засновнику інтернет-магазину Amazon Джеффу Безосу вдалося стати найбагатшою людиною у світі зі статками понад $180 млрд. При цьому він володіє тільки 11% акцій компанії. Виникає логічне питання: як Безосу вдалося створити такий бізнес?
Бекґраунд. Стів і Карен Андерсони – сімейне подружжя. Він експерт із технологій і ризиків, а його дружина – маркетинг-директор видавничих проєктів. Стів усю свою 35-річну кар’єру допомагав страховій галузі зрозуміти, інтегрувати та використовувати сучасні й нові технології. Карен протягом 30 років пояснювала підприємцям, як розвивати бізнес, використовуючи бізнес-літературу. Їхня перша книга «Листи Безоса» – це не історія успіху, а практичний посібник із конкретними порадами для підприємців із будь-якої сфери.
Карен виховували як справжню доньку страховика, тому вихідні з татом вона проводила, розглядаючи будинки й перевіряючи можливі ризики.
Стів потрапив у страховий бізнес, коли його тесть, одноосібний власник страхового агентства, захворів і потребував допомоги. Він здобув підготовку у великій страховій компанії як комерційний андеррайтер і через короткий час повноцінно приєднався до агентства свого тестя. Стів отримав практичне розуміння діяльності агентств, управління маркетингом, продажами та того, як агентство може найбільш ефективно використовувати технології.
Оригінальна назва: The Bezos Letters: 14 Principles to Grow Your Business Like Amazon
Видавництво: Book Chef
Наклад: 2000 примірників
Сюжет. Зміст книги побудований на аналізі щорічних листів Джеффа Безоса до власників акцій. Стів Андерсон розповідає, що кілька років тому він почав досліджувати використання ризику в бізнесі й натрапив на ці листи. Проаналізувавши 21 лист, Андерсон виділив 14 принципів ведення бізнесу, які допомогли компанії Amazon стати корпорацією-гігантом. Автор поділив принципи на чотири цикли зростання.
ТЕСТУВАННЯ. До цього циклу, на думку автора, належать три принципи. Перший – заохочення «успішної» невдачі. Він перегукується з народною приказкою, що на помилках потрібно вчитися. Безос у листах розповідає про рішення, які приводили до мільйонних втрат, але всі вони дали поштовх до вдосконалення. Другий принцип – ставка на сміливі ідеї.
Стів Андерсон пише, що великі компанії все рідше експериментують, оскільки вартість похибки висока. Однак Безос переконаний, що спочатку потрібно робити малі ставки на великі ідеї, а лише тоді їх масштабувати. Третій принцип про практикування інновацій говорить, що компаніям варто бути відкритим до винаходів. Щоразу, коли з’являється якесь революційне рішення, думати, як його втілити в бізнесі.
ФОРМУВАННЯ. Якщо перший цикл передбачає принципи, які варто використовувати під час тестування ідеї, то цикл формування має на меті втілення ідей у життя. Для цього компанія Amazon використовує три правила: одержимість клієнтами, мислення на перспективу, пошук маховика бізнесу. Перше правило нагадує компанії, що їхні прибутки – це клієнти, тому всі рішення й ініціативи мають виходити з того, що потрібно користувачу.
Мислення на перспективу передбачає, що компанія приймає рішення на довгостроковий результат. Безос говорить, що, коли його вітають з успішним кварталом, він відповідає, що це результати рішення, яке він прийняв три роки тому. Третє правило страхує компанію від ухвалення неправильних рішень. Вони виділили для себе чинники, які дозволяють компанії зростати – це і є маховик бізнесу, і всі серйозні рішення приймаються, з огляду на те, чи обертатиме воно колесо маховика.
ПРИСКОРЕННЯ. Цей цикл об’єднує принципи, які дозволяють швидко втілювати протестовані на попередньому етапі ідеї. Для цього потрібно миттєво приймати рішення, без бюрократії. Тому корпоративна культура Amazon базується на тому, щоб кожен працівник компанії був лідером, який без вагань візьме на себе відповідальність прийнятого рішення.
МАСШТАБУВАННЯ. На цьому етапі компанія керується принципами, які дають змогу масштабувати ідею, не жертвуючи авторитетом великої компанії. Для цього Amazon створює корпоративну культуру, за якої працівники завжди фокусуються на високих стандартах і діють так, наче сьогодні перший день заснування компанії. Це дозволяє ризикувати, втілювати інновації, шукати рішення, наче компанія на трильйон доларів є все ще невеликим стартапом, заснованим у гаражі.
Вам сподобається, якщо ви власник великої компанії чи навпаки щойно відкрили бізнес. Перші отримають змогу проаналізувати, що в їхній компанії йде не так і над чим варто попрацювати, а другі отримають безцінні знання, як створити гіганта за два десятки років.
Вам не сподобається, якщо ви очікуєте прочитати історію успіху, а не конкретні поради ведення бізнесу.
Головна причина прочитати. Листи Джеффа Безоса до акціонерів доступні кожному, але чи є сенс їх аналізувати, якщо до вас це вже зробили Стів і Карен Андерсони. Вони виокремили 14 порад, якими може скористатися власник будь-якого бізнесу, щоб виростити компанію до рівня Amazon. Книга «Листи Безоса» надихає сміливіше втілювати божевільні ідеї й працювати не для квартальних прибутків, а для майбутнього.
У тому ж дусі:
«Rework» Джейсон Фрайд і Девід Хейнмеєр Ханссон
Автори цієї книжки – успішні підприємці, що заснували компанію 37signals, у якій працюють 14 співробітників і товарами якої користується понад 3 млн людей по всьому світу.
Вони написали про те, як відкрити свій бізнес паралельно з основною роботою таз як вдосконалити його.
Автори розповідають про оптимальний розмір компанії, пояснюють, навіщо їй зростати, як планувати майбутнє і багато інших очікуваних і неочікуваних речей.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].