Захворіло у світі
114,099,454
Померло у світі
2,531,489
Вилікувалось у світі
64,442,231
Захворіло в Україні
1,352,134
Померло в Україні
26,050
Вилікувалось в Україні
1,171,724
lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

Топменеджери компанії – про динаміку дата-трафіку, підкорення сіл і пригоди на ринку фіксованого інтернету

Этот материал также доступен на русском
lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків
Фото: pixabay

У 2020 році – вперше за останні 15 років – lifecell отримав чистий прибуток. Про це та багато іншого розповіли топи оператора на пресконференції, присвяченій результатам року. Mind вибрав найцікавіші дані та цитати.

6,8 млрд грн

До такого рівня зросла виручка компанії 2020 року. За рік оператор підвищив прибуток на 14,2%. СЕО lifecell Ісмет Язиджи уточнив, що оператор цілився взяти планку в 7 млрд грн, але падіння доходів від роумінгу дещо «підкосило» цей план.

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків
СЕО lifecell Ісмет Язиджи

3,6 млрд грн

Це EBITDA lifecell. За рік вона підвищилася на 11,9%.

2,59 млрд грн

Це чистий прибуток оператора за підсумками 2020 року. Ісмет Язиджи розповів, що компанія 15 років боролася за те, щоб позбутися збитку. «Ми планували стати прибутковими 2021 року. Але минулий рік став неординарним: нам вдалося вийти на прибуток вже за підсумками 2020-го. І зворотного шляху немає», – наголосив СЕО компанії. Він вважає, що вихід на прибуток став результатом інвестицій у 3G, 4G, якість і клієнтоорієнтованість.

Здійснити такий стрибок оператору вдалося й завдяки тому, що сума відкладеного податку на прибуток склала 2,58 млрд грн у IV кварталі 2020 року.

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

71,8 грн

Таким є середній чек у оператора за підсумками року. «Активний тримісячний ARPU зріс на 3,2%», – уточнюють у компанії.

8,1 млн

Стільки абонентів у компанії. Кількість користувачів зросла на 9,5% на річній основі. «Збільшення бази вдалося досягти завдяки привабливим пропозиціям для абонентів», – вважають у компанії.

7000 против 32 100

Стільки користувачів оператор втратив і залучив завдяки MNP. «Ця послуга була запущена так, щоб нею майже ніхто не зміг користуватися», – поскаржився СЕО компанії. Торік змінили оператора через MNP лише 0,13% абонентів.

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

44%

Стільки абонентів lifecell вже користуються 4G.

81%

Це рівень проникнення смартфонів на мережі оператора. 19% абонентів lifecell наразі користуються кнопковими телефонами.

1,7 петабайта

Стільки трафіку на добу вже «з'їдають» абоненти lifecell. «Для порівняння: це 3 млн годин у Zoom кожен день», – пояснив керівник департаменту нових технологій lifecell Юрій Задоя. Споживання мобільного інтернету за рік зросло на 73%.

1261

Стільки базових станцій оператор побудував 2020 року. З них 531 БС запрацювала в сільській місцевості в діапазоні 900 МГц. «Наша мережа не пішла на карантин, вона «пішла» за абонентами. Під час локдауну ми побачили міграційні процеси. Частина абонентів, які змінили локацію, випали з нашого покриття. Що в такій ситуації робить «оператор здорової людини»? Він інвестує в мережу. Майже кожна друга гривня, яку ми отримали від абонентів, пішла на поліпшення послуг зв'язку. Думаю, виграли всі: ми, наші абоненти та конкуренти, які дещо розвантажили свої мережі», – трохи потролив колег по ринку Юрій Задоя.

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

У 2 рази

На стільки за останні два роки зріс трафік фіксованого інтернету, уточнив Ісмет Язиджи. Цю нішу оператор освоює в партнерстві з інтернет-провайдерами «Воля», «Ланет», Vega тощо. Конкуренти об'єднуються та  пропонують користувачам пакети «чотири в одному» (мобільний і фіксований інтернет, голосовий зв'язок і ТБ).

«Зростання виручки в цій ніші значне. На жаль, не можу сказати точні дані. Є багато користувачів. Ми почали працювати з інтернет-провайдерами близько двох років тому. Зараз співпрацюємо як з великими, так і з невеликими гравцями ФШПД. Умови конкуренції на українському ринку не найкращі. Ми запропонували маленьким гравцям стати партнерами, щоб їх не витісняли з цього ринку», – зазначив СЕО компанії.

І уточнив, що час від часу lifecell пробує будувати і свою ФШПД-мережу: «Ми вийдемо на цей ринок як сильний гравець після запуску 5G».

1,5 млн

Стільки користувачів BiP в Україні. За словами Ісмета Язиджи, користувачі стали активніше користуватися їхнім  месенджером після скандалу з WhatsApp.

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

353

Стільки офлайн-магазинів у роздрібній мережі оператора. Вони розташовані в 180 містах країни. Під час пандемії компанія запустила 88 нових точок. «Більшість цих салонів відкрили в невеликих населених пунктах (20 000 – 25 000 жителів). У 2021 року плануємо продовжити експансію насамперед в невеликі міста, щоб бути ближче до клієнтів», – заявив директор із продажу та відносин з клієнтами Дмитро Дзябура.

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

У 2,5 рази

На стільки за 2020 рік зросла кількість абонентів, які підключили eSIM через lifecell. Загальну кількість користувачів віртуальної карти оператор не розголошує. Нагадаємо: компанія запустила eSIM наприкінці 2019 року. На думку Дмитра Дзябури, послуга стала популярною завдяки тому, що карту можна підключити, не встаючи з дивана. В умовах пандемії така «дрібниця» зіграла велику роль.

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

Близько 80%

Стільки співробітників кол-центрів оператора під час пандемії почали працювати з дому. «Попри надомну роботу показники задоволеності клієнта послугами та сервісом збільшилися. Думаємо, що в майбутньому такий формат роботи повинен залишитися», – говорить Дзябура.  

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

3,5 млрд грн

Це капітальні інвестиції lifecell. За минулий рік їхній обсяг зріс на 83,7%.

12 млн грн

Стільки оператор інвестував у боротьбу в COVID-19. «Ви можете сказати, що це небагато в порівнянні з іншими компаніями. Але протягом 15 років у нас не було прибутку, щоб зробити щось більше для суспільства», – зазначив СЕО компанії.

lifecell у цифрах: як пандемія звільнила оператора від збитків

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті