Допомога ЗСУ, обійми та психологічна підтримка: як українські ІТ-компанії повертаються в офіси

Допомога ЗСУ, обійми та психологічна підтримка: як українські ІТ-компанії повертаються в офіси

А також про те, коли варто це робити

Допомога ЗСУ, обійми та психологічна підтримка: як українські ІТ-компанії повертаються в офіси
Фото до матеріалу надані автором.

ІТ-компанії часто розташовані в таких гарних офісах, що це змушує забути про принади дистанційної праці. Дивлячись на неймовірно технологічні центри, круті кабінети або цікаві опенспейси, важко не хотіти скоріше повернутися до своїх зручних робочих місць. За час пандемії коронавірусу багато компаній перейшли на віддалений формат роботи, однак із часом вірус відступив, і всі потроху повернулися до звичного життя. Повномасштабне вторгнення росії в Україну внесло свої корективи. Через війну ІТ-компанії, і не тільки, вимушені змінити свої локації: перенести бізнес в інші міста або за кордон, перейти на ремоут. Та чи ефективна така робота?

На думку Любові Мочалової, PR-експертки та CEO Європейської асоціації програмної інженерії (EASE), робота в офісі продуктивніша, ніж робота у віддаленому режимі, але під час війни є більш важливі аспекти. «Живе спілкування завжди краще віртуального. Тому я і до війни, і зараз обома руками за роботу в офісі. Я комунікаційниця, тому дуже добре розумію цінність налагодженого спілкування команди. Її ніколи не налаштуєш аналогічним чином на ремоуті. Втім треба пам’ятати про безпеку співробітників та їхній психологічний стан, які важливіше за живу комунікацію», – каже вона.

Війна для багатьох не залишила вибору, і компанії вибудували свою діяльність знаходячись у різних кутках України та світу. Однак залишилися сміливці, які вже зараз повертаються до звичного життя і роботи з корективами на війну. Ми розпитали резидентів EASE про те, як вони пережили перші тижні вторгнення, як змінилася їхня робота на ремоуті та чи повернулися команди в рідні офіси. 

AllSTARSIT: офіс почув десятки історій про три місяці війни

За кілька тижнів до початку війни компанія пропрацювала різні сценарії розвитку подій та створила окрему команду, яка взяла на себе організацію евакуації, пошук житла та релокацію до польського офісу. З початком війни HR-команда щодня стежила за психологічним станом кожного працівника, проводила сеанси підтримки, а після додала заняття з йоги і стрейчингу, уроки англійської, іспанської та польської для всіх охочих. Для колег, які мали слабкий зв'язок, замовили Starlink. Жоден працівник не був скорочений, рекрутинг також не припинявся.

Ще до війни команда AllSTARSIT могла обирати різні формати роботи: офіс, ремоут чи гібрид. Тому перехід на повний віддалений режим ні для кого сюрпризом не став. 

Допомога ЗСУ, обійми та психологічна підтримка: як українські ІТ-компанії повертаються в офіси

«З травня наші працівники активно почали повертатися до Києва. Кількість запитів на відкриття офісу зростала щодня. Всі скучили за офісною сімейною атмосферою та живим спілкуванням за чашечкою кави. Новину про відкриття офісу команда сприйняла дуже позитивно. Після анонсу ще більше людей повернулися до столиці», – розповідає Юлія Шоган, Employer Brand Lead at AllSTARSIT.

За її словами, перший тиждень роботи був сповнений обіймами та спілкуванням. Офіс почув десятки історій про те, як кожен із команди провів три місяці війни. Для співробітників майже одразу відновили всі офісні бенефіти: сніданки та бранчі, масажі та уроки музики. Окрім цього в офісі з’явились електросамокати, які користуються шаленим попитом.

До початку воєнних дій компанія AllSTARSIT зібрала понад 300 000 грн для фонду «Повернись живим», а вже з початком війни долучилася до волонтерського руху у своїх містах. З поверненням в офіс співробітники й надалі продовжують допомагати ЗСУ та пришвидшувати перемогу України, щоб усією командою якнайшвидше зібратись в офісі. 

Belkins: офіс як інший світ, де всі щасливі

У перші кілька днів фаундери Belkins змогли організувати трансфер та евакуювати всіх, хто хотів поїхати разом із сім'єю та домашніми улюбленцями під Чернівці в комплекс на 150 місць. Попри те що 80% команди змушені були залишити своє житло, а 20% і досі перебувають на передовій, жоден проєкт не було зупинено, жоден клієнт не був втрачений. До кінця першого тижня Belkins вийшли на 95% своєї ефективності, а вже зараз працюють на повну та продовжують набирати обертів. 

За словами Анастасії Черненко, Employer Brand Manager at Belkins, 24 лютого формат роботи трансформувався на повний ремоут, але команда, натренована локдауном, була готова до цього. Офіс вирішили не переносити в інше місто чи іншу країну, бо вірили, що згодом усі повернуться. Команда вирішила урізноманітнити свою онлайн-роботу та якомога більше наблизити її до офлайну.

Допомога ЗСУ, обійми та психологічна підтримка: як українські ІТ-компанії повертаються в офіси

«Нашу команду розкидало по світу, тож ми створили цікавинки онлайн: готуємо коктейлі, збираємося пограти, займаємося спортом із запрошеним тренером і навіть плануємо спільний перегляд кіно. Ми запустили каву-бот у Slack, який рандомно вибирає людей і кличе їх на зустріч, щоб познайомити між собою різні команди та потоваришувати з новачками. Також запустили Karma-бот, який допомагає подякувати колегам за щось, заробивши бали, які можна обміняти на символічний подарунок: додатковий день до відпустки, книгу, підписку на заняття спортом тощо», – розповідає Анастасія.

Команда не припинила рекрутинг і навіть зараз шукає людей у команду. У планах – розширити офіс, бо людей стає все більше. 

Офіс Belkins розташований у центрі Києві, на 20-му поверсі хмарочосу з панорамними вікнами. До війни такий офіс дарував лише радість, а зараз через панорамні вікна та високий поверх деякі не почуваються в безпеці. Але це не зупиняє співробітників від його відвідування. Анастасія Черненко згадує перший день в офісі – це було як повернення до звичного життя: «6 червня ми ніби перенеслися в інший світ, де немає війни та всі щасливі».

Ті, хто перебував за кордоном, дуже раділи за колег, які мають змогу повернутися в офіс. Так, першого дня до офісу приїхали близько 40–50 людей. 

«Офіс Belkins – це місце, куди всі з'їжджаються, щоб поспілкуватися, попрацювати пліч-о-пліч з командою і просто добре провести час. Це місце сили та натхнення, де м'які меблі, Playstation, діджейський пульт, платівки з музикою та люди. Ми шалено сумували за офісом і щасливі, що зараз є можливість приїхати та попрацювати офлайн», – каже Анастасія. 

Команда й надалі продовжує психологічно підтримувати тих співробітників, які цього потребують, а також всіляко допомагає українській армії та волонтерам. Бо повернення в офіс не означає завершення війни. 

Quarks: офіс сповнений обіймами та передозуванням кофеїну

У перші дні війни команда Quarks попіклувалася про співробітників та евакуювала всіх охочих у безпечні місця. Через те, що деякі співробітники вступили до лав ЗСУ чи ТрО, довелося реорганізувати деякі команди.

До початку війни більша частина співробітників працювала переважно в офісі, з можливістю віддаленої роботи. А команда сапорту працювала з різних міст України, ефективно взаємодіючи з іншими відділами. За словами Мирослави Власенко, HR Business Partner at Quarks, у Quarks не було планів повністю переходити на віддалений режим, однак зараз усі співробітники мають можливість працювати ремоут.

Допомога ЗСУ, обійми та психологічна підтримка: як українські ІТ-компанії повертаються в офіси

«З перших днів війни відмовилися практично від всіх додаткових «смаколиків». Ми тільки завершували ремонт у новому великому офісі і готувалися до переїзду, але й від нього теж відмовились», – каже Мирослава.

За її словами, у червні відновився рекрутинг, відбувся переїзд у новий спільний офіс, відновилося постачання сніданків, обідів та снеків. Деякі команди централізовано ухвалили рішення про «офісний день» – день, коли всі перебувають в офісі та можуть працювати разом. 

«Зараз, після відновлення роботи офісу, намагаємося частіше об’єднуватися. Офіс помітно сповнений обіймами та передозуванням кофеїну. Фокус змістився на емоційний стан команди. Нещодавно зробили івент, де запросили пять артистів з Improve Live Show та «Ліги сміху». У форматі розмовної імпровізації ми зібрали чималу суму на автівку для ЗСУ» – розповідає Мирослава.

Коли ІТ-компаніям варто повертатися в офіси 

Багато хто сумував саме за роботою в офісі, яка має значні переваги: живе спілкування, миттєві розв'язання задач, висока ефективність роботи тощо.

Любов Мочалова радить, коли саме варто повертатися в офіси: «Робота в офісі значно ефективніша, бо онлайн-формат ускладнює процеси. Є багато чинників, які на це впливають: різні часові пояси, перебої у зв’язку, збільшення часу на синхронізацію команди. Однак і квапитися з поверненням в офіси не варто. Не варто й винаймати нове приміщення, якщо ваш офіс зруйновано, – це кошти, які з міркувань економіки зараз не вигідно витрачати. Дивіться на кількість людей: якщо більша частина команди вже на місці, а не лише 2–3 людини, ви можете знову повертатися до знайомої реальності в офлайні. Також варто повернутися в офіс, якщо цього вимагає специфіка діяльності: живі зустрічі з клієнтами чи підрядниками, фізична демонстрація вашого продукту тощо. В інших випадках краще продовжити працювати віддалено заради збереження безпеки команди». 

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло