Під маскою global company: як російський бізнес хантить українські стартапи

Під маскою global company: як російський бізнес хантить українські стартапи

Та уникає відверто висловити позицію про війну в Україні

Під маскою global company: як російський бізнес хантить українські стартапи
Фото: depositphotos.com

На редакційну пошту Mind прийшов пресреліз від «глобальної IT-компанії Admitad, яка запланувала інвестиції на мільйони доларів в українські стартапи». У листі замість контактів – посилання на сайт компанії. Російський.

Mind попросив «global company» відповісти на декілька питань:

  • Чому Admitad досі працює на ринку рф? Скільки доходів компанія отримала та податків заплатила в росії за перше півріччя 2022 року?
  • Скільки коштів український або головний офіс Admitad перерахували на підтримку ЗСУ, вимушених переселенців тощо?

Пояснення редакція так і не отримала. Тож спробувала сама відповісти на ці та інші запитання.   

Що це за компанія? «Історія Admitad почалася в 2009 році в Німеччині, місті Хайльбронн, де зараз знаходиться штаб-квартира компанії. За два десятиліття Admitad виріс до глобального масштабу і зараз працює на багатьох ринках, основними з яких є Німеччина, Україна, Нідерланди, Польща, Арабські Емірати, Індія, Бразилія та США», – стверджують у пресрелізі компанії, де немає жодного слова про роботу в рф.

Швидкий пошук у Google підказує: усе «трошки» не так. У рекламних статтях йдеться, що «Admitad – найбільший російський CPA-майданчик…  зареєстрована в Німеччині, але по суті російська компанія». Підтверджує це й сам засновник Admitad Олександр Бахманн у розповідях про «підкорення вершин»: «Компанію вирішили відкрити в Росії. На дворі був 2009 рік…»

На сайті – перелік клієнтів компанії. Більшість із них – російські бізнеси.

Під маскою global company: як російській бізнес хантить українські стартапи

«До групи компаній Admitad входять партнерська мережа, маркетплейс для рекламодавців, корпоративна стартап-студія Admitad Projects, сервіс GetUniq та кешбек-провайдер LetyShops. Також ми розробляємо сервіси для зростання продажів та заробітку в інтернеті, такі як Admitad Cashback, ConvertSearch, ConvertLink, ConvertSocial та Admitad Vendor Network», – уточнюється на сайті компанії.

Зареєстроване в Німеччині Аdmitad gmbh 2020 року показало 1,2 млн євро доходу (свіжіших даних немає). Тоді як у тільки однієї із компаній групи – московського ТОВ «Адмітад Проджектс» – фінпоказники дещо вищі. 2020 рік ТОВ закінчило з виручкою 981,9 млн руб, збитком – 109 млн руб, у 2021-му – дохід 936,8 млн руб, чистий прибуток – 179,4 млн руб. У компанії працювало 172 співробітники.  

Свіжі фінпоказники українського офісу також невідомі. За даними Опендатабот, зареєстроване в Києві ТОВ «Адмітад» у 2020 році отримало 176,98 млн грн доходу та 68,79 млн збитку.

Як Admitad підтримує Україну? Ні на головному, ні на українському сайтах компанії немає жодного повідомлення про намір вийти з російського ринку та засудження збройної агресії проти України.

На українському сайті – одна новина від березня. Ні, не про війну – про гуманітарні проблеми в Україні. «Наші думки залишаються з усіма, хто відчуває страх та страждання в ці дні та години…В першу чергу компанія забезпечила співробітників київського офісу фінансовою підтримкою». Про їхню евакуацію також ані слова. Ще компанія «пожертвувала значну суму в розмірі 25 000 євро». Ні, не українським фондам, а Червоному Хресту Німеччини та ЮНІСЕФ.

Так чого компанія зараз хоче від українських стартапів? «Найбільш перспективними наразі Admitad виділяє для себе ринок України та ринки сусідніх країн Європи. Тут зосереджена велика кількість талановитих хлопців, із класними ідеями та проектами... За останні два роки стартап-студія Admitad розглянула понад 300 заявок від різноманітних проектів. Зараз на підтримці Admitad Startups знаходиться понад 10 проектів», – йдеться в релізі компанії.

Відкриваємо сайт – перевіряємо. Там перелік із дев’яти стартапів, майже всі російські. Один український –– кешбек-сервіс LetyShops, в якій інвестовано $5,6 млн ще до повномасштабної війни.

Під маскою global company: як російській бізнес хантить українські стартапи

Тож зараз фонд намагається розбавити свій портфель та шукає неросійські стартапи, які займаються створенням продуктів у MarTech, AdTech, CPA, Dropshipping тощо.

«Від засновників чекатимуть «дорослого» підходу», – це цитата з релізу. Обіцяють великі гроші, але це не точно: «Сума вкладень у кожен конкретний проект розраховуватиметься індивідуально. Admitad готовий інвестувати в проект поетапно, починаючи з невеликої суми за право на інформацію. Співпраця розширюватиметься з розвитком стартапу. В результаті бізнес може отримати пропозицію щодо злиття».

У релізі ще багато вимог до стартапів (перераховувати не будемо), та немає відповіді, до бюджету якої країни команда платитиме податки в разі цього злиття.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло