Фокус на Європу: як український стартап Revisior попри війну виходить на міжнародні ринки

Фокус на Європу: як український стартап Revisior попри війну виходить на міжнародні ринки

Та допомагає вітчизняному бізнесу підтримувати зв’язок із клієнтами

This material is also available in English
Фокус на Європу: як український стартап Revisior попри війну виходить на міжнародні ринки

Мind продовжує знайомити читачів з учасниками технологічної конференції Web Summit, де 24 стартапи представляли Україну. Серед них – сервіс зі збирання відгуків Revisior. Як компанія проводить експансію на міжнародні ринки під час війни? Чому відмовилася від участі в Dubai Expo на користь ЗСУ? Та від кого залучила $310 000? Про це та багато іншого розповів співзасновник сервісу Сергій Шапіренко.

Раніше Mind писав про інших учасників саміту – Releaf Paper, який виготовляє екопапір з опалого листя, систему домашнього енергозаощадження i3 Engineering та смарт-рішення для моніторингу здоров’я MISU.

Про суть продукту та перші кроки 

Revisior – сервіс зі збирання зворотного зв'язку та роботи з оцінкою якості товарів та послуг. Одне з головних його завдань – вимірювати бізнесам їхній індекс NPS (Net Promoter Score або Індекс лояльності клієнтів).

Фокус на Європу: як український стартап Revisior попри війну виходить на міжнародні ринки
Ліворуч – СЕО Сергій Шапіренко, праворуч – CIO Сергій Голобородько

Заснували компанію Сергій Шапіренко та Сергій Голобородько. Зараз у команді 18 співробітників.

Сергій Шапіренко згадує, ще коли він керував інтернет-магазином, одна чеська компанія запропонувала інтегрувати систему зі збирання відгуків. Під'єднавши її, бізнес отримав зворотного зв’язку більше, ніж коли вони робили це власними силами. «Люди думають, що бренд може маніпулювати відгуками, а сторонні компанії більш прозорі», – пояснює співзасновник компанії. Тоді й виникла ідея розробити IT-рішення, яке допоможе не просто отримувати відгуки, а й вимірювати сервіс. На початку січня 2018 року вже був готовий MVP.  

Як працює система

Співвласник згадує, що спочатку команда розробила сервіс зворотного зв’язку через QR-коди: ресторани зазвичай розміщують їх на столах, у транспорті наліпки розташовуються на вікнах. При скануванні QR-коду, клієнти потрапляють на сторінку, де можуть залишити оцінку за певними критеріями.

Відгук потрапляє в месенджер адміністратора або начальника департаменту. Далі йде обробка зворотного зв’язку: можна зателефонувати клієнту, розв'язати його проблему, зафіксувати й через місяць дивитися аналітику.

Фокус на Європу: як український стартап Revisior попри війну виходить на міжнародні ринки

Сергій Шапіренко пояснює, що компанія особисто відгуки не обробляє, бо в кожного бізнесу своя специфіка. Але вона має систему з делегування задач та власно розроблену customer management friendly system, що допомагає опрацьовувати відгуки, ґрунтуючись на даних і досвіді інших компаній та індустрій.

Пізніше Revisior вирішила додати інші ресурси: SMS-розсилки, опитування через Viber та е-mail. Загалом система налічує близько 20 інтеграцій і каналів для отримання відгуків, зокрема, має інтеграцію з Google та Google Maps.

Про конкурентів

На думку Сергія Шапіренко, над глобальними конкурентами – Medallia, Customer Gauge, Survicate – у компанії три переваги: повноканальність, обробка відгуків та аналітика. В Україні конкурентом Revisior є продукт від 4service. «Він простіший, оскільки наш охоплює більше каналів», – вважає співрозмовник.

Також стартап робить бенчмаркінг та аналітику сервісу послуг. Шапіренко розповідає, що в Україні вони були першими, хто це зробив. «Для великих або середніх клієнтів важлива не кількість відгуків, а те, що робити далі, щоб стати кращими. Тому в нас є окремий відділ аналітики. 70-80% система автоматично робить, а 20% – наші аналітики. Зібрати відгуки насправді можливо навіть через Google-форму, а от як їх обробити та проаналізувати – саме в цьому наша перевага», – резюмує співзасновник.

Про роботу під час війни

Зараз команда компанії перебуває в Україні. З початком повномасштабної війни зупинили роботу близько 80% клієнтів Revisior. Наразі показники повернулися до довоєнних приблизно на 90%.

Ще до вторгнення стартап переміг у двох конкурсах: компанія мала представляти Україну на Dubai Expo та в Каліфорнії, у Кремневій долині, на технологічній конференції. «Через війну кошти, які ми мали витратити на конференції, перерахували на ЗСУ. Розуміли, що так вони принесуть більше користі» – ділиться Сергій Шапіренко.

Про нові ринки

Через війну фокус компанії змістився на європейський ринок. Зараз у стартапа етап масштабування в Європі. Із січня 2022 року компанія інкорпорувалася в Польщі, під’єднавши місто Здунська Воля: підключили транспорт, державні установи та деякі ресторани. Наразі ведуться перемовини з великими мережевими бізнесами: ритейловими, готельними, банківськими установами та страховими компаніями.

Revisior планує цьогоріч запускатися в Румунії. Італія теж уже готова до запуску, а початок роботи в Чехії та США команда планує наступного року.

Про модель монетизації бізнесу

У компанії запроваджено SaaS-рішення зі щомісячною абонплатою. У Європі вона стартує від 70 євро на місяць для малого бізнесу. Для України система дешевша – від 1000 грн на місяць. Крім цього, є пакетні рішення, де клієнт платить від 350 до 1800 євро залежно від кількості відгуків.

Про клієнтів

Основні замовники – ритейл та індустрія гостинності. Зараз у Revisior – близько 150 клієнтів: Intertop, «Люксоптика», Pandora, New Balance, British American tobacco, Watsons, «Пузата хата», Pesto café, ЦУМ, МХП тощо. Вони підключили  майже 7000 об’єктів і торгових точок по Україні.  

Про роботу з державними установами

Компанія співпрацює і з ними. Базова версія сервісу в Україні безкоштовна. Розпочиналося все з Житомира, де під’єднали транспорт, лабораторії та клініки. «Про нас написали місцеві ЗМІ. Коли вже підключили амбулаторії в Житомирі, начальник департаменту здоров’я порекомендував наш сервіс у Вінниці», – згадує Сергій Шапіренко. Далі під’єдналися медичні заклади в Рівному, Одесі, Дніпрі та Києві. Також зараз підключені близько 100 навчальних установ в Україні. Ще Revisior працює з «Укрпоштою» та «Укрзалізницею».

А в Польщі жителі Здунської Волі можуть оцінити роботу держслужбовців, заповнивши анкету під час візиту до мерії. Опитування проводиться через планшети за допомогою промоутерів, також додаткові QR-коди розміщені на листівках і тейблтентах.

Про інвестиції

За словами Сергія Шапіренко, стартап залучив близько $310 000, ця сума не враховує грантів. Перші вливання ($85 000) команда отримала від ангельських інвесторів Юрія Бикоріза й Петра Чернишова. Також стартап залучив $85 000 від топменеджера  Amazon.

Фокус на Європу: як український стартап Revisior попри війну виходить на міжнародні ринки

У 2020 році команда отримала грант від USF – спочатку $50 000, потім ще $15 000 на акселерацію. Пізніше компанію знов профінансував Amazon ($25 000 на імплементацію рішення на сервери Amazon). Далі виграла грант у $70 000 від Poland Prize. У 2022 році стартап залучив ще $145 000 від Lendlease. Інвестиції були отримані у європейську компанію Revisior.

Місяць тому стартап завершив акселерацію в Berkeley SkyDeck Europe. Серед 1280 заявок з усього світу відібрали 20 стартапів.

Про плани та проміжні результати

За весь час роботи в Україні стартап зібрав понад 4 млн відгуків. Унікальних клієнтів, які користувалися сервісом, близько 2,5 млн. У планах компанії до кінця 2025 року працювати в 10 країнах і під'єднати 10 000 клієнтів.

Наразі команда працює над поліпшенням застосунку, щоб клієнти могли використовувати його для обробки відгуків. Зараз цим додатковим сервісом користуються близько 20 клієнтів. «Хочемо відійти від месенджерів, тому зараз робимо нову версію застосунку, яка дозволить клієнтам обробляти зворотний зв'язок не в телеграмі чи фейсбуці, а працювати за допомогою нашого рішення», – пояснює співзасновник компанії. Також команда найближчим часом планує офіційно запустити модуль онлайн-меню, щоб ресторани отримували комплексне рішення.

Revisior зараз на стадії укладання договору з європейським вендором, назву якого Сергій Шапіренко не поспішає оголошувати. Ця угода, за сподіваннями компанії, дозволить їй залучити тисячі клієнтів малого бізнесу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло