Чат-бот і 500 000 грн для армії: як команда українського стартапу UBOS допомагає військовим та бізнесу

Чат-бот і 500 000 грн для армії: як команда українського стартапу UBOS допомагає військовим та бізнесу

Та на що саме стартап шукає понад $500 000 інвестицій

This text is also available in English
Чат-бот і 500 000 грн для армії: як команда українського стартапу UBOS допомагає військовим та бізнесу
Фото: FB-сторінка компанії UBOS

Мind продовжує знайомити читачів з учасниками технологічної конференції Web Summit, де 24 стартапи представляли Україну. Серед них – low-code-платформа UBOS, яка пришвидшує розробку програмного забезпечення.

Як за допомогою платформи можна зекономити час і кошти на розробку продукту? Чому компанія безкоштовно навчає студентів low-code-методології? Та як допомагає армії своїми розробками? Про це та багато іншого Mind розповів директор із розвитку UBOS Юрій Костюченко.

Чат-бот та 500 000 грн для армії: як команда українського стартапу UBOS допомагає військовим та бізнесу

Раніше видання розповідало історії інших учасників саміту – Releaf Paper, який виготовляє екопапір з опалого листя; систему домашнього енергозаощадження i3 Engineering; смарт-рішення для моніторингу здоров’я MISU та сервіс зі збирання відгуків Revisior.

Про суть проєкту

UBOS – це low-code-екосистема, яка за допомогою методів візуального програмування дозволяє пришвидшити розробку програмного забезпечення та підвищує ефективність інженерів. Юрій Костюченко пояснює, що залежно від продукту, який розробляється, інженери можуть працювати ефективніше в три-сім разів.

За допомогою платформи, як переконують її розробники, можна зекономити не тільки час, а й кошти на розробку: до 60% від загальної вартості бюджету продукту. Для використання UBOS, за словами Юрія Костюченка, необхідно мати елементарні навички програмування: знати основні принципи роботи з базами даних, JavaScript.

У команди – експертиза, набута протягом 10 років роботи над програмним забезпеченням для різних бізнесів, розповідає Костюченко. Починалося все з материнської IT-компанії Ubraine, яка надає послуги з розробки програмного забезпечення. «Щоразу, коли до нас надходив новий проєкт, він був схожий на попередній, який ми вже робили. Але ми не могли просто скопіювати код і вставити. Так і прийшла ідея створення UBOS. Наша сервісна експертиза перейшла в окрему продуктову компанію», – додає співрозмовник.

Про роботу під час війни та розробки для армії

З початку повномасштабного вторгнення команда залишилася у Львові. «До війни ми були готові ще з часів ковіду. Великого стресу в плані стабільності бізнесу не відчули», – зазначає Костюченко.

Протягом перших тижнів війни стартап на волонтерських засадах запустив два проєкти. Про один з них Юрій Костюченко відмовився розповідати для безпеки користувачів, для яких він розроблений.

Чат-бот та 500 000 грн для армії: як команда українського стартапу UBOS допомагає військовим та бізнесу
Фото: FB-сторінка компанії UBOS

Інший – чат-бот для одного з відділів тероборони, який допомагав швидше пропускати машини на блокпостах. Номерні знаки машини вводяться в бот, далі запит йде через дві бази даних: Opendatabot і внутрішню базу даних самої тероборони. «Ми знали людину з одного підрозділу тероборони, яка сказала, що такий бот потрібен. Зробили його буквально за два дні», – додає співрозмовник. Наразі стартап готовий допомагати армії своїми розробками та відкритий для пропозицій.

Уже з початку березня команда вийшла на роботу. Компанія у перший тиждень війни виплатила всім працівникам зарплату за березень, а на початку березня заплатила наперед і за квітень. «Не знали, що буде далі. Нарахували кошти, щоб співробітники були захищені у фінансовому плані», – додає Костюченко.

За його словами, стартап задонатив близько 500 000 грн на армію.

Про конкурентів

За словами Костюченко, коли команда починала розробляти UBOS – подібних продуктів було до ста. Зараз їх понад 500, зокрема від глобальних гравців: Appian, Pega тощо. Головна відмінність компанії від конкурентів, на його думку, це розв'язання багатьох проблем клієнтів. «Кожна low-code-платформа сфокусована на специфічних задачах: builder для CRM, builder для вебсайтів, builder для мобільних застосунків. Ми ж зі свого боку не фокусуємося на вирішенні однієї чи двох проблем. А будуємо екосистему: набір різнопланових сервісів та інструментів, які користувач може інтегрувати у свій продукт. Це допомагає створювати ПЗ в рази швидше», – пояснює Юрій Костюченко.

Про клієнтів

Компанія працює з клієнтами з Ізраїлю та США. У планах UBOS виходити на український ринок. «Ми пробували спочатку повномасштабної війни створити щось для волонтерів безкоштовно, щоб полегшити їм роботу. Зараз для українського ринку готуємо певні пропозиції. Він цікавий для нас, оскільки це простота комунікації», – розповідає Костюченко.

Водночас він зазначає, що стартап не планує завойовувати якісь окремі ринки чи ніші, а формує пропозиції для компаній, щоб вони могли на базі продукту UBOS розробляти власні проєкти.

Про монетизацію

Компанія працює за моделлю usage-based pricing: користувач системи платить лише за спожиті ресурси. «Це максимально справедливо, тому що, якби ми надали fix price протягом місяця, маленькі системи, які споживають мало ресурсів, платили б стільки ж, скільки й велика система, яка споживає більше», – пояснює співрозмовник. 

Чат-бот та 500 000 грн для армії: як команда українського стартапу UBOS допомагає військовим та бізнесу
Фото: FB-сторінка компанії UBOS

Компанія також запустила підписку на платформу, яка доступна для великих компаній. Підприємства отримують індивідуальну пропозицію, що формується відповідно до їхніх потреб і кількості користувачів. Костюченко додає, що зараз платформа повністю закрита, але в планах UBOS перехід на Open Source-модель.

Про інвестиції

У розвиток стартапу вкладено понад $200 000 власних коштів. Зараз UBOS відкрита для інвестицій. «Нас цікавить не стільки грошове питання, скільки розвиток. Якщо є якийсь фонд, інвестор чи компанії, яким ми цікаві як продукт, і вони готові працювати з нами над розвитком – такий варіант нас приваблює», – зазначає Костюченко.

Він розповідає, що для того, аби наздогнати великих конкурентів, компанії потрібен глобальніший маркетинг і більша команда інженерів. Зараз у компанії працюють 15 спеціалістів і три ментори-едвайзори. А для деяких процесів, як-от маркетинг чи дизайн, компанія залучає підрядників.

Кошти потрібні й на покриття депозитів для cloud-ресурсів. «Ви можете самостійно обрати cloud, де будете хостити свій застосунок. І відповідно там мають бути якісь депозити. У нас мають бути гроші, якими ми закриваємо ці витрати», – пояснює Костюченко. Та додає, що на ці потреби потрібно близько $500 000.

Зараз серед планів команди – участь у грантових конкурсах. «Це наша стартап-дорога. Спочатку вирішили, що «закриємося» та просто будемо робити класний продукт. Але потім почали надавати бета-юзерам нашу платформу й отримувати фідбеки. Зрозуміли, що стратегія «закритися від всіх» – абсолютно непродуктивна. Потрібно більше показувати, щоб отримувати фідбек від людей задля поліпшення продукту», – ділиться Костюченко.

Про навчання студентів

Торік UBOS разом з ІТ СТЕП університетом у Львові запустила навчальний курс. Заклад відправив у компанію 13 студентів, яких навчали працювати з low-code-методологією на базі UBOS.

Цього року компанія взяла студентів на інтернатуру, де вони можуть опанувати платформу. «Коли будемо давати клієнтам продукт, вони, найімовірніше, захочуть, щоб хтось досвідчений працював з ними на цій платформі. Оскільки не хочемо займатися сервісом самостійно – готові навчати людей, щоб ми могли надати охочим список наших студентів, яких можна найняти. А ми будемо просто консультувати», – пояснив співрозмовник.

Про перспективне майбутнє

Зараз у планах компанії – створити різні інтерактивні навчальні матеріали для людей, які тільки починають працювати з платформою, щоб вони могли самостійно опановувати систему. «Будуємо ком'юніті навколо нашої екосистеми, і, відповідно, розробники будуть комунікувати між собою, як краще зробити ті чи інші речі», – пояснює Костюченко.

Чат-бот та 500 000 грн для армії: як команда українського стартапу UBOS допомагає військовим та бізнесу
Фото: FB-сторінка компанії UBOS

Команда планує запустити власну академію, щоб навчати людей користуватися платформою. Навчання буде безкоштовне, оскільки компанія не має комерційної мети в едукаційних проєктах. «Коли набираємо студентів – усі CV схожі між собою. Протягом навчання студенти опановуватимуть нові навички та створюватимуть системи. А в їхньому CV після цього буде low-code-методологія та запущені проєкти», – уточнює Костюченко.

Також стартап цієї осені планував запускати платформу public cloud. Але відклав це на рік, оскільки хоче зібрати більше фідбеків. «Наприкінці 2023 – на початку 2024 року кожна людина зможе зайти, зареєструватися та використовувати UBOS low-code-платформу для розробки програмного забезпечення», – резюмує наш співрозмовник.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло