Тримати руку на пульсі: як MedTech-стартап Mark залучив інвестиції від ексрадника голови Мінцифри
Куди підуть кошти та що з конкурентами
Нещодавно український медичний стартап Mark отримав $200 000 інвестицій. Команда розробляє ШІ-асистента для контролю здоров’я. Рішення – результат колаборації медичної та IT-експертизи його засновників – лікаря Андрія Петруха та власника сервісної IT-компанії Benamix Валерія Ясакова. Як зовсім молодий стартап отримував міжнародну сертифікацію? На яких ринках просувається? Скільки користувачів уже «набрав»? Про це та багато іншого Mind розповіли в Mark.
Що таке Mark? Це персональний медичний AI-асистент, який керує медичною інформацією користувача та попереджає про проблеми зі здоров’ям на ранніх стадіях. Програма аналізує динаміку самопочуття, історію хвороби, результати аналізів, дані з health-трекерів, а також зберігає медичну історію, фіксує «червоні прапорці» і розв’язує медичні питання з клініками, лабораторіями та страховими.
Уся ця «махина» складається із трьох компонентів:
- мобільний застосунок Mark – власне асистент користувача та віртуальний трекер здоров’я;
- Mark Symptom Checker – діагностична система на базі ШІ, яка допомагає визначити напрям лікування;
- Mark Assistant об’єднує різні системи автоматизації даних і дозволяє оптимізувати внутрішні процеси клінік і лабораторій.
Зараз у Mark є партнерство з «Медіс», «Медіком», «МедЛаб», «Діагностика Здоров’я», «Діамеб».
Як виникла ідея? Майбутній співзасновник Mark Валерій Ясаков захворів, коли йому було 22 роки. Понад рік чоловік жив без діагнозу, лікувався у різних клініках і переніс шість операцій. Йому повністю видалили товстий кишківник. «Тепер це мій вирок до кінця життя», – говорить Ясаков. Пізніше стало відомо, його діагноз – хвороба Крона.
Відтоді з'явилася мета створити інструмент, що дозволить збирати інформацію про стан пацієнта й завчасно визначати складні стани. Так він почав розробку власного медичного проєкту, пов’язаного з оптимізацією роботи в лабораторіях і шерінгом інформації між ними, клініками та страховими компаніями.

Валерій Ясаков
У той самий час медик за професією Андрій Петрух уже працював над розвитком проєкту Mark Symptom Checker – алгоритмом для опитування пацієнтів задля попереднього діагностування. На момент зустрічі двох майбутніх фаундерів у Ясакова вже була методологія. А в об’єднанні проєктів хлопці побачили неймовірні перспективи. Так виник Mark. Його фаундери заснували 2021 року. Реліз мобільного застосунку відбувся на початку 2023-го.

Андрій Петрух
Що відомо про команду? У компанії зараз 10 фахівців із досвідом у медичній та IT-сферах. «Ми активно зростаємо, є декілька відкритих вакансій, наприклад, шукаємо Manual QA (middle) та менеджера з розвитку партнерської мережі (B2B)», – зазначають у компанії.
Як отримували сертифікацію? Діагностична система Mark Symptom Checker уже має міжнародний сертифікат якості ISO 13485:2016. «Процес зайняв понад 8 місяців. Проте ця відзнака того варта. Продукт отримав експертне визнання на міжнародному рівні», – каже Ясаков. Усього в стандарті ISO 13485:2016 визначено близько 100 конкретних вимог, які враховуються під час оцінки та сертифікації, серед них – системи керування якістю, відповідальність керівництва, управління ресурсами, моніторинг безпеки й ефективності.
Де тут гроші? Монетизація – через підписку користувачів. Mark використовує freemium-модель. Базовий функціонал доступний безкоштовно. З часом застосунок матиме низку фіч за преміум-підпискою, сподівається команда. Зараз вона тестує функції та збирає відгуки користувачів.
Зараз вартість підписки за умовами раннього доступу становить $3 на місяць. З релізом повного функціонала вартість зросте.
Скільки вже «придбали» користувачів? Зараз активна аудиторія Mark налічує понад 5500 юзерів. «Це 166% перевиконання поточних планів із залучення. Втім активних кампаній із залучення користувачів ми ще не робили. Поки спрямовували зусилля на поліпшення клієнтського досвіду, релізи нових фіч. Активну фазу залучення користувачів плануємо найближчим часом», – кажуть у компанії.
Як саме планують просуватися? За допомогою партнерського маркетингу, колаборацій, інструментів Digital та Content marketing.
Також команда хоче підключити більшу кількість медичних закладів. Mark Assistant та Mark Symptom Checker – це B2B-продукти, розроблені для автоматизації бізнесів. «У B2B-сегменті ми також орієнтуємося на пацієнтів. Рішення Mark Assistant допоможе клінікам, лабораторіям і страховим компаніям оптимізувати витрати, процеси, поліпшити сервіс, вивільнити час лікарів і медперсоналу. Крім того, плануємо додавати аптечні мережі, щоб охопити всі галузеві аспекти охорони здоров’я», – розповідають у компанії.
Чи унікальний цей продукт? У Mark стверджують, що прямих конкурентів по концепції продукту та набору функціоналу в Україні немає. З найближчих – HELSI та MedCard24. На міжнародному ринку подібні рішення є, наприклад Healthily, Ada, Babylon тощо.
Від інших платформ проєкт відрізняється тим, що в Mark є синхронізація з базами даних медичних закладів (а не лише з інформацією, яку надає сам користувач/пацієнт), що підвищує достовірність і точність даних та зменшує ризики людського фактору. Також є інтегрований Symptom Checker, що має міжнародну сертифікацію ISO 13485:2016, та екосистема B2B-сервісів.

Скільки інвестовано у стартап? Загалом $500 000. Засновники інвестували у проєкт близько $200 000 власних коштів, ще $100 000 залучили від двох бізнес-ангелів, чиї імена не розкриваються.
Днями стало відомо, що до інвесторів приєднався співзасновник фінтех-компанії GEO Pay та колишній радник голови Мінцифри Максим Дем’янюк. Він вклав $200 000. Ці кошти фаундери хочуть пустити на розробку, розвиток продукту та розширення команди.
Яка географія? Наразі компанія зосереджена на ринку України. У стратегічних планах – вихід на два ринки, які команда вважає перспективними: США та Скандинавію (Данія, Норвегія, Швеція). Зараз стартап вивчає потенціал цих країн: наскільки продукт потрібен, чи підходить під чинну цифрову медичну інфраструктуру та менталітет. «Усі члени команди – українці, живуть і працюють тут. Жодних вимог й умов від інвестора стосовно виїзду ми не отримували, та й навряд чи могли, адже обирали не просто інвестора, а надійного партнера, з яким розділяємо цінності, візію і вектор розвитку компанії та команди», – коментують у Mark.
Які ще плани в компанії? Серед найближчих тактичних завдань – навчити Mark розпізнавати друковані версії текстів (так користувачі зможуть створити цифровий архів усієї накопиченої медичної документації), відстежувати будь-які показники в динаміці, запустити профіль здоров’я з персональними біомаркерами, сімейний доступ для ведення профілю дітей.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].