Як системи обліку збільшують продажі та задоволеність клієнтів
У сучасному бізнес-середовищі якість комунікацій з клієнтами може стати вирішальним фактором успіху. Як програми обліку та CRM системи трансформують взаємодію з користувачами, роблячи її більш ефективною та персоналізованою?

«Я ж постійно замовляю білі палети для ресторану! Навіщо ви мені пропонуєте сірі та ще й іншого розміру?»
«Дякую, мені не цікава ваша пропозиція. У мене кіт, а не собака. І я у вас завжди купую корм суперпреміум, а не економ.»
«Перестаньте надсилати мені листи з акційними товарами на книги, які я вже у вас купувала і давно прочитала!»
Нерідко ці та інші репліки продавці чують у відповідь на пропозиції, які не актуальні для клієнтів. Ба більше – обурені покупці відкрито виражають своє незадоволення у відгуках на всіх доступних ресурсах. А це шкодить не лише продажам, але й репутації бізнесу.
Годі й говорити про важливість комунікацій та загалом роботи з клієнтами компанії. Проте не всі підприємці розуміють, якими інструментами можна налагодити стійкі та гармонійні відносини з цільовою аудиторією. Зокрема, як це можна досягти з допомогою програм обліку та CRM систем.
Чому важливо використовувати все в комплексі: CRM систему та програму обліку?
Рішення використовувати чи не використовувати інструменти з автоматизації приймає лише власник, і воно може бути обґрунтоване бізнес-цілями та задачами, які він перед собою ставить.
Якщо у вас великий онлайн-бізнес, де щодня потрібно комунікувати з сотнями клієнтів, без повноцінної CRM-системи не обійтися. Адже основна її функція – фіксувати, обробляти усі контакти й замовлення користувачів, зберігати дані про клієнтів.
CRM-система загалом не стільки систематизує інформацію про клієнта, “веде” його по воронці продажу, але й покращує комунікації з покупцями, сприяє їх задоволеності та лояльності до бренду.
Проте часто вартість таких систем висока, і їх функції потрібні не всім бізнесам. Необов’язково купувати повноцінну срм систему, наприклад, роздрібному магазину з невеликою клієнтською базою.
Водночас CRM сама по собі не допоможе власнику, навіть невеличкого магазину, досягти бажаних результатів торгівлі. Окрім роботи з клієнтами, потрібно вести облік товарів, взаєморозрахунки з партнерами, аналізувати дії користувачів та продажі, щоб планувати наступні закупівлі, розуміти тенденції та вподобання покупців тощо.
Ось чому вкрай важливо, щоб CRM-система працювала в комплексі із системою обліку.
Основні функції CRM у Торгсофт
Програми обліку, на кшталт Торгсофт, можуть об'єднувати функції управління магазином, обліку асортименту, продажів, клієнтів та окремо функції CRM-системи – у площині комунікацій з користувачами.
У програмі обліку є всі необхідні опції для роботи з клієнтами:
- ведення клієнтської бази, збір інформації: контакти, сімейний стан, адресу, уподобання, соцмережі, дні народження тощо,
- фіксація будь-яких контактів з клієнтами через різні канали,
- відстежування динаміки роботи з клієнтською базою,
- автоматизація «доторків» з користувачами за допомогою автоматичних нагадувань через смс та дзвінки,
- класифікація клієнтів за інтересами,
- фіксація етапів продажів, угод та їх аналіз,
- допродажне та післяпродажне опитування покупців для підвищення якості обслуговування,
- облік дзвінків через IP телефонію Binotel.

Загалом у програмі Торгсофт можна проводити іншу важливу роботу з управління товарним бізнесом:
- оприбутковувати товар, створювати прихідні накладні, зручні каталоги продукції,
- управляти складом: контролювати рух товару на склад та зі складу по точках,
- вести фінансовий облік: приймати оплати в різній формі, створювати рахунки та виписувати накладні, фіксувати продажі та зберігати платіжну інформацію,
- вести розрахунки з постачальниками, дилерами, гуртовими продавцями,
- автоматично формувати фіскальні чеки у програмному РРО та передавати їх у податкову,
- формувати звіти по касах, плани виконання продажів, фінансові звіти,
- аналізувати продажі, планувати маркетингові події для клієнтів за: інтересами, демографією, віком, активністю та ін.
Зокрема, опцій маркетингу за замовчуванням у програмі вистачить, щоб працювати з клієнтами комплексно, підвищуючи їх лояльність та ймовірність повторних покупок. Ви також можете:
- планувати акції та прив'язувати знижки до конкретних товарів чи клієнтів, наприклад, до дня народження, ювілейному, vip-клієнту,
- створювати програми лояльності, наприклад, бонусну систему накопичувальних знижок,
- генерувати штрих-коди для дисконтних карток та закріплювати їх за клієнтами тощо.
Додаткові модулі програми для роботи з клієнтами
У програмі обліку Торгсофт передбачені додаткові платні опції, котрі дозволять працювати із клієнтськими базами найефективніше. Такі опції направлені на збільшення задоволеності покупців та прибутковості бізнесу. Найбільший попит серед підприємців мають:
- Масова розсилка SMS, e-mail та Viber: у програмі можна створювати, сегментувати клієнтську базу для маркетингових розсилок, прив'язати розсилку до певної акції, аналізувати результати відправлень.
- Подарункові сертифікати, які ви можете випускати, продавати, перевипускати, а ваші клієнти – розплачуватися з їх допомогою за товари й послуги.
- Синхронізація з інтернет-магазином: працювати із замовленнями та клієнтами можна прямо в програмі обліку, не перемикаючись між системами. Це зручно, коли у вас багато клієнтів та продажів, і необхідно швидко опрацьовувати замовлення.
- Синхронізація з Новою Поштою та Укрпоштою: після обробки замовлення, у програмі обліку його можна зв'язати із поштовими сервісами, створювати видаткові накладні й передавати товари на відвантаження. При цьому з програми обліку можливо відправляти клієнтам автоматичні смс-нагадування про відправку посилки.
Тож, щоб грамотно й ефективно працювати з клієнтами, часто однієї CRM-системи або окремих її опцій буває недостатньо. Проте ви можете почати з найменшого, встановити програму обліку й одразу накопичувати інформацію про своїх клієнтів: їх дії, покупки, уподобання та інші дані, важливі для маркетингового планування й розвитку бізнесу.