Українці в Таллінні: чим привабили інвесторів п’ять стартапів на конференції Latitude59
Який обсяг коштів вони хочуть залучити та що вдалося «виграти» на технологічному саміті

Нещодавно конференція у галузі технологій і підприємництва Latitude59 зібрала в Таллінні майже 3500 учасників більш ніж із 60 країн. Серед них – понад 900 стартаперів із 20 національних делегацій. Три переможці фінального пітчингу Latitude59 розділили загальний інвестиційний фонд в 1 млн євро. Українському Beholder вдалося отримати головний приз та найбільшу частку: 600 000 євро. Докладно про історію зльоту цього стартапу – у наступному матеріалі.
Окрім Beholder українську делегацію представляли ще п’ять проєктів: DrugCards, The Great Catalog, Uspacy, Banani AI та Crosscheck. Які розробки вони представляли, скільки інвестицій шукають та які «смаколики» привезли з Естонії. Про це на багато іншого Mind розповіли засновники стартапів.
DrugCards

Дмитро Горілик (CEO), Мирослав Демчунь (CTO), Артем Горілик (CPO)
Це платформа для автоматизованого моніторингу медичної літератури за допомогою штучного інтелекту. Програма сканує світову медлітературу 100 мовами та збирає дані про препарати. Засновники компанії запевняють: їхнє рішення робить це в 60 разів швидше за людину, зменшуючи при цьому ризик помилок. У підсумку DrugCards допомагає фармацевтичним компаніям знизити витрати, оптимізувати рутинні процеси та забезпечити відповідність вимогам фармаконагляду.
Стартап заснували 2021 року Дмитро Горілик (СЕО), Мирослав Демчунь (CТО) та Артем Горілик (СPO). Зараз у компанії понад 30 клієнтів з Іспанії, Італії, Швейцарії, Польщі, Німеччини, Франції, Латвії та Литви. Бізнес-модель – B2B SaaS із місячними та річними підписками. Вартість розраховується індивідуально й залежить від конфігурації акаунту клієнта.
Перші 255 000 євро інвестицій команді вдалося залучити у 2021 році. Лід-інвесторами виступили українська компанія «Фармак» та іспанський венчурний фонд Think Bigger Capital у межах програми SectorX і Demium. У 2023 році неоголошену суму інвестував латвійський венчурний фонд New Nordic Ventures. Також серед інвесторів – бізнес-ангел Петро Чернишов.
Тепер фаундери шукають 500 000 євро на зарплати та маркетинг. На Lalitude59 команда попередньо знайшла декількох зацікавлених інвесторів із Франції, Литви та Фінляндії. «Перемовини наразі тривають», – уточнив Дмитро Горілик.
Uspacy

Співзасновники Uspacy Кирило Мельничук, Дмитро Суслов і Спартак Поліщук
Це єдиний цифровий робочий простір для організації щоденних процесів малого й середнього бізнесу: комунікації, співпраці та CRM. Рішення має три блоки: CRM для управління й контролю над продажами; управління структурою компанії та налаштування внутрішніх процесів; розподіл ресурсів учасників робочого процесу й контроль термінів виконання завдань.
Компанія створена 2022 року – за два місяці після початку повномасштабного вторгнення. Реліз продукту вийшов у лютому 2023-го. Засновники стартапу – Дмитро Суслов, Кирило Мельничук, Володимир Пімахов і Спартак Поліщук. Зараз сервіс доступний в усьому світі (окрім країн-терористів) українською, англійською, польською, португальською та іспанською мовами. Цільові ринки для активного розвитку стартапу – Україна, Польща та Бразилія. У планах – подальша експансія в Європу та іспаномовні країни ЛАТАМ.
Бізнес-модель – B2B SaaS. Uspacy використовує модель фриміум, пропонуючи безоплатний пакет, у якому достатньо можливостей для невеликої команди без глибоких запитів. Для бізнесів, яким потрібна збільшена функціональність, є два тарифних плани (зі знижкою для українців до кінця воєнного стану при оплаті за рік): стандартний (266 грн за одного користувача на місяць) і професійний (533 грн відповідно). Виручка компанії у 2023 році становила 100 000 євро, MRR (регулярний щомісячний дохід) – 16 200 євро. Нині серед клієнтів – понад 1200 активних акаунтів.
Поки Uspacy не залучала зовнішні інвестиції – розвивається на кошти її співзасновників, які вклали 550 000 євро. Команда очікує залучити 700 000 євро під час посівного раунду й уже має підтверджені наміри щодо інвестування 100 000 євро. «Просто зараз – в активному процесі фандрейзингу, плануємо найближчими місяцями закрити seed-раунд. 70% буде витрачено на маркетинг і активний розвиток у Польщі та Бразилії», – розповідає СТО компанії Кирило Мельничук.
Головний приз компанія хоч і не здобула, але знайшла на конференції десяток потенційних клієнтів, мала зо два десятки перемовин із потенційними інвесторами та дві потенційні можливості партнерства в Польщі. «Уже почалися follow-up зустрічі й обговорення наступних кроків. Дуже корисний івент – з огляду як кількості, так і якості зустрічей», – уточнює Мельничук.
The Great Catalog

Євген Жарніков
Це маркетплейс 3D-моделей для дизайну інтер'єру та архітектури. Євген Жарніков заснував стартап 2019 року, але запрацював сервіс після початку повномасштабної війни. Платформа дозволяє дизайнерам завантажувати об'єкти високої деталізації, а бренди можуть розміщувати моделі своїх товарів (меблеві бренди – безплатно). Система на основі штучного інтелекту рекомендує 3D-об'єкти меблів або декору, які максимально відповідають стилю та характеристикам вхідного зображення.
З початку 2022 року стартап працює як маркетплейс, де 3D-моделі продаються поштучно, а дохід – з частини від продажу. З вересня 2023 команда запровадила підписку, надаючи доступ до всіх моделей. Станом на лютий 2024 року органічним трафіком вдалося залучити 103 активних підписників та отримати $6000 MRR.
За словами Євгена Жарнікова, наразі топ-країн за продажами – Україна, Польща, США та Велика Британія. «Втім наш фокус більший: платформою вже користуються дизайнери зі всього світу. І автори по всьому світу використовують наш маркетплейс для продажу своїх моделей», – каже він.
У стартап вкладено приблизно $100 000: $25 000 залучили від Українського фонду стартапів, $75 000 – власні заощадження.
На Latitude59, за словами Євгена Жарнікова, команда здобула багато контактів і провела безліч переговорів. «Про результати конференції поки говорити зарано», – каже засновник.
Banani AI

Цей AI-інструмент генерує дизайн інтерфейсу з короткого текстового опису екрана. «Дизайнери хочуть створити зручний для користувача продукт. У середньому на розробку доступної, інклюзивної та протестованої функції йде один місяць. Наше рішення допомагає проєктувати за лічені хвилини, а не тижні, перетворити ідею на відшліфований дизайн інтерфейсу, генерувати кілька варіантів дизайну з абзацу опису ідеї», – пояснюють у компанії.
Заснували стартап Влад Соломаха й Володимир Пархомчук. Публічно запустили продукт зовсім нещодавно – у квітні цього року. «З моменту релізу понад 3500 користувачів спробували продукт», – говорить Соломаха. Команда орієнтована на США та Центральну Європу. Клієнти – дизайнери. Наразі рішення безплатне, хоча минулого тижня команда почала перші тести монетизації.
Зараз засновники шукають $150 000, щоб найняти двох інженерів і мати можливість працювати над PMF (маркетинговий показник, який відображає ступінь відповідності реалізованого компанією продукту інтересам цільової аудиторії). У проєкт вже інвестували кофаундери Pexels.com (частина Canva). «Фіналізуємо наш pre-seed раунд і скоро анонсуємо всі деталі», – уточнює Соломаха.
Lattitude59 допоміг Banani AI знайти декілька нових лід-інвесторів у pre-seed раунд. «Продовжили з ними розмову після конференції. Також зустрілися з фондами, з якими розмовляли до цього лише онлайн», – каже Соломаха.
Crosscheck

Співзасновник Crosscheck Богдан Драйхаупт
Це платформа для бізнесу, яка завдяки ШІ прискорює процеси сертифікації та аудиту, допомагаючи компаніям дотримуватися стандартів сталого розвитку та якості. Рішення розроблено під потреби керівників, менеджерів з якості та команд, які проходять щорічну сертифікацію ISCC.
Crosscheck заснували 2023 року Богдан Драйхаупт і Микита Фурдуй. MVP продукту запустили в березні цього року. За цей час рішення вдалося продати кільком клієнтам, серед яких «Контінентал Фармерз Груп», «Астарта-Київ» і німецька мережа крендель-барів Ditsch.
Наразі стартап намагається просуватися на ринках України, Польщі, Естонії, Словаччині та Німеччині. Бізнес-модель – B2B SaaS за підпискою. Компанія надає індивідуальні плани й корпоративні рішення.
Команда готується до pre-seed раунду на 1,1 млн євро. У планах – отримати перші три контракти в США вже восени цього року.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].